Strona 1 z 4
Blow off
: 08 maja 2010, 23:35
autor: Messer74
Witam!
Czy ktoś zamontował sobie do auta urządzenie chroniące turbinę o nazwie "Blow off"? Jeżeli tak to proszę o podzielenie się doświadczeniem odnośnie pracy silnika i turbiny
Dzieki
Re: Blow off
: 09 maja 2010, 0:10
autor: Watazka
Kolega przemas81 ma temat przecwiczony,zapytaj.
Re: Blow off
: 09 maja 2010, 0:54
autor: Nat
Ja też mam blow off.
Co chcesz wiedzieć?
Re: Blow off
: 09 maja 2010, 8:53
autor: topcio
każda turbo benzyna ma blow off
Re: Blow off
: 10 maja 2010, 15:13
autor: Messer74
Nat pisze:Ja też mam blow off.
Co chcesz wiedzieć?
Czy to coś daje w codziennym użytkowaniu? Mam na myśli czy auto rzeczywiście płynniej przyspiesza?
Pozdrawiam
Re: Blow off
: 10 maja 2010, 15:15
autor: Messer74
topcio1 pisze:każda turbo benzyna ma blow off
Zatem, czy w Lancii Zet´cie tez jest?
Silnik turbo -benzynowy 2.0 PSA
Re: Blow off
: 10 maja 2010, 15:40
autor: Nat
Messer74 pisze:Nat pisze:Ja też mam blow off.
Co chcesz wiedzieć?
Czy to coś daje w codziennym użytkowaniu? Mam na myśli czy auto rzeczywiście płynniej przyspiesza?
Pozdrawiam
Nigdy nie jeździłem bez blow offa (szkoda mi turbinki), ale dzielę się obserwacjami z punktu widzenia użytkownika (a nie specjalisty) :
1. płynne przyspieszanie zależy od wielu czynników (np. płynniej przyspiesza lanciowe 2,0t 20V niż 2,0t 16V). Wcale nie jestem przekonany, że to większa zabawa.
2. blow off, czyli po prostu zawór spustowy ułatwia prowadzenie wysilonych silników z turbo i chroni turbinę. Jeśli puścisz gaz (czyli zamkniesz przepustnicę) np. zmieniając biegi, jeśli nie miałbyś blow offa, turbinka z lekka by oszalała, bo rozpędzona, chcąc doładować nie miałaby czego (bo przepustnica zamknięta). I wtedy z pomoca przychodzi zawór - sprężone ochłodzone w intercoolerze powietrze ucieka przez niego. towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parę dni.
a turbince pozwala zachować w miarę stałe obroty.
Bez blow offa, agresywnie dałoby się jeździć bezpiecznie dla turbinki chyba tylko z międzygazem. Wtedy płynność jazdy chyba byłaby zachowana.
Nasi forumowi spece od mechaniki napewno wyjaśnią to mniej kulawo
Messer74 pisze:Zatem, czy w Lancii Zet´cie tez jest?
Silnik turbo -benzynowy 2.0 PSA
Tak, powinien być.
Re: Blow off
: 10 maja 2010, 23:13
autor: samuel
To że dźwięk zaworu wydobywa się przy zmianie biegów to kiepskie tłumaczenie. Można jechać na jednym biegu i nieskończoność sobie sykać
Re: Blow off
: 11 maja 2010, 10:03
autor: Nat
samuel pisze:To że dźwięk zaworu wydobywa się przy zmianie biegów to kiepskie tłumaczenie. Można jechać na jednym biegu i nieskończoność sobie sykać
Nie zauważyłeś słów "n.p." Wcześniej jest wyraźnie napisane, że przy zamknięciu przepustnicy.
Re: Blow off
: 11 maja 2010, 12:56
autor: samuel
Zauważyłem
Nie kierowałem tego do Ciebie. Już nie raz słyszałem z ta zmianą biegów i dlatego nadmieniłem
Re: Blow off
: 11 maja 2010, 22:36
autor: Messer74
Czyli:
W mojej Zetce jak zrozumialem takie cos jest fabrycznie zamontowane. Natomiast syk to bajer taki...hm.
Re: Blow off
: 11 maja 2010, 22:41
autor: topcio
tak, blow off wymienia się na inne tylko aby uzyskać jakiś dźwięk. Ile w zecie jest doładowania? Może jest tak znikome, że nie słychać zaworu.
Re: Blow off
: 11 maja 2010, 23:10
autor: Nat
dla zainteresowanych linka:
Re: Blow off
: 11 maja 2010, 23:40
autor: solarzmr
Nat pisze:towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parę dni.
Nieprawda, mnie bawi już ponad dwa lata i nie chce przestać
Re: Blow off
: 12 maja 2010, 8:19
autor: topcio
solarzmr pisze:Nat pisze:towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parę dni.
Nieprawda, mnie bawi już ponad dwa lata i nie chce przestać
Kurcze, mi też jakoś nie przechodzi