Blow off

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Messer74
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 28 paź 2009, 00:09
Lokalizacja: Lodz

Re: Blow off

Postautor: Messer74 » 12 maja 2010, 20:57

Ile w zecie jest doładowania? Może jest tak znikome, że nie słychać zaworu.[/quote]
Z silnika 2.0 121 km na 2.0 turbo 147 lub 150 w zależności od źródła. I w istocie syku nie słychać stad tez moje pytanie o to urządzenie. Dla samego syku to sobie mogę spuścić od czasu do czasu powietrze z opon ale jak to ma pomagać to ....
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Blow off

Postautor: topcio » 12 maja 2010, 22:03

Messer74 pisze:
Z silnika 2.0 121 km na 2.0 turbo 147 lub 150 w zależności od źródła.
no spoko, ale z mocy nic nie wynika o ciśnieniu doładowania :-?
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Boorek

Re: Blow off

Postautor: Boorek » 12 maja 2010, 22:20

Matko jedyna... NIE KAŻDY SILNIK TURBO MA BLOW-OFF seryjnie nie ma na bank żadna Lancia. Każdy silnik turbo ma natomiast zawór dump-valve (DV) który działa podobnie jak blow off tylko nie psssyczy (bo ciśnienie jest puszczane w dolot, a nie do atmosfery). W normalnym użytkowaniu, nawet agresywnym nie ma różnicy czy BOV czy DV, jeśli ktoś np. robi chip tuning to wtedy należy zmienić ten zawór, no chyba że ktoś lubi psssst...

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Blow off

Postautor: topcio » 12 maja 2010, 22:25

matko jedyna 8-O , ale dump-valve w K16VT też wydaje odgłos
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 00:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: Blow off

Postautor: samuel » 12 maja 2010, 22:26

No pewnie ze wydaje i to taki że ludzie się oglądają :P
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Blow off

Postautor: topcio » 12 maja 2010, 22:28

ale tylko przy odpowiednim ciśnieniu, a jak jest w układzie 0,3 to nawet wentyl by nie pierdnął :-?
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Boorek

Re: Blow off

Postautor: Boorek » 12 maja 2010, 22:29

pssst? Topcio może Ty masz założony blow off a o tym nie wiesz? moje 4.16 nie wydawało żadnego odgłosu który by przypominał pssst.

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Blow off

Postautor: topcio » 12 maja 2010, 22:30

pssyt to to nie jest, raczej tryt :lol: , takie zwykłe psyt jak w Jelczu zupełnie do mnie nie przemawia
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Boorek

Re: Blow off

Postautor: Boorek » 12 maja 2010, 22:33


znalezione w sieci... oprócz klekotających zaworów to zadnego tryrt nie słysze :roll: no ale może i jest

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Blow off

Postautor: topcio » 12 maja 2010, 22:36

po pierwsze to jakiś gruźlik a po drugie na postoju nie tryknie bo turbina nie ładuje - no może 0,1-0,2 a takim ciśnieniem to sobie można ............
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz_SK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 215
Rejestracja: 12 paź 2008, 00:00
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Blow off

Postautor: Tomasz_SK » 12 maja 2010, 23:07

A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 00:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: Blow off

Postautor: samuel » 13 maja 2010, 00:14

Tu coś znalazłem co troche przypomina choć nie do końca. od razu lepiej przejsc do 0:50


ten mi się głos wydaje odpowiedni. Jak docisnę do podłogi to też jest podobnie:
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Blow off

Postautor: topcio » 13 maja 2010, 13:04

samuel pisze:ten mi się głos wydaje odpowiedni. Jak docisnę do podłogi to też jest podobnie:
no w miarę podobny do oryginalnego w Kappie -
Tomasz_SK pisze:A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.
Ale ją przycisną na postoju 8-O , nie ma dziwne, że moja tak nie robi :D , a taki zwykły ssss mnie nie rusza - Mój Jelcz robi tak setki razy dziennie i już przywykłem :lol:
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20002
Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontaktowanie:

Re: Blow off

Postautor: Nat » 13 maja 2010, 13:17

topcio1 pisze:
Tomasz_SK pisze:A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.
Integralka Natki z blow offem, na postoju nie sapie.
Podobno to kwestia, jaka turbina jest zastosowana.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

divineman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 01 paź 2011, 10:34
Imię: Maciek
Lokalizacja: BS

Re: Blow off

Postautor: divineman » 03 paź 2011, 14:58

A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęło :D Nie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?


Wróć do „::: Tuning :::”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość