Strona 3 z 4

Re: Blow off

: 03 paź 2011, 17:17
autor: trigojunior
Pierwszy filmik samuela...daje do myślenia...

po co komu zegar z kukułką w samochodzie??? :lol:

Re: Blow off

: 03 paź 2011, 20:12
autor: przemas81
Nat pisze:
topcio1 pisze:
Tomasz_SK pisze:A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.
Integralka Natki z blow offem, na postoju nie sapie.
Podobno to kwestia, jaka turbina jest zastosowana.

za to moja-póki jeżdziła-sapała jak ta lala-niweważne czy n czasie jazdy czy na postoju
Za to w zecie jeszcze się nie zdązyłem przyjrzeć czy takowe cudo mam pod maska-zreszta fajansiarskie by to chyba było przy vanie pomimo że ciagnie jak szalona

Re: Blow off

: 03 paź 2011, 20:24
autor: topcio
divineman pisze:A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęło :D Nie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?

Ciśnienie można zwiększyć przy pomocy np. MBC, ale ... nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff ;) .

Re: Blow off

: 03 paź 2011, 20:32
autor: Ara
Taki mały off z pomysłem na tuning bov'a



...i to samo w trakcie jazdy... ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uO9C9Vx8 ... re=related[/youtube]

Re: Blow off

: 03 paź 2011, 20:37
autor: topcio
Ara pisze:Taki mały off z pomysłem na tuning bov'a
:lol: Ale się uśmiałem - ma ktoś fantazję :lol: .

A na poważnie czy Wasze 20VT wydają jakiś dogłos? Moja niestety NIE :-? i muszę coś z tym zrobić.

Re: Blow off

: 03 paź 2011, 21:26
autor: wujekp
topcio1 pisze: A na poważnie czy Wasze 20VT wydają jakiś dogłos? Moja niestety NIE :-? i muszę coś z tym zrobić.
Oprócz gwizdania :D - też nie.

Re: Blow off

: 04 paź 2011, 7:34
autor: intuos
Kolejny raz lepiej zapytać się ludzi na fckp niż u nas.
NIE MA SENSU ZMIENIAC ORYGINALNEGO DV!
Obecnie oryginalny DV boscha jest do kupienia bodajże za 125zł w intercarsie.

1. Lancia oraz fiat zastosowała w swoich silnika najmocniejszy DV z oferty boscha który działa w obecnie produkowanych Porsche, Audi RS i innej plejadzie mocnych samochodów. W stanach używają jedynie tego konkretnego modelu DV. Wytrzymuje spokojnie do 2-2.5 bara doładowania.
2. Zmiana z DV na blowoffa powoduje zaburzenie pracy komputera, któremu brak po zamknięciu przepustnicy powietrza, które powinno się znaleźć przez zawór DV z powrotem w układzie dolotowym. Po takiej zmianie samochód więcej pali i zachowuje się inaczej. U nas często jak widać "inaczej" znaczy lepiej.
Osoby rasujące np silniki 20vt, robiąc to profesjonalnie, przy wyrzuceniu DV a wstawieniu blowoffa, uwzględniają to w remapie wtrysku.

Jak ktoś chce mieć psst to jego sprawa. Na pewno fajny bajer. Dla mnie takie rzeczy maja sens jeżeli cały samochód zostanie profesjonalnie z tuningowany. A tak jedzie fajna klasyczna limuzyna i ni z tego ni z owego coś jej pssst... to nie subaru albo evo.

Re: Blow off

: 04 paź 2011, 17:32
autor: topcio
intuos pisze:Kolejny raz lepiej zapytać się ludzi na fckp niż u nas.
:hmmm: Co ma na celu ta wypowiedź?
intuos pisze:2. Zmiana z DV na blowoffa powoduje zaburzenie pracy komputera, któremu brak po zamknięciu przepustnicy powietrza, które powinno się znaleźć przez zawór DV z powrotem w układzie dolotowym. Po takiej zmianie samochód więcej pali i zachowuje się inaczej. U nas często jak widać "inaczej" znaczy lepiej.
Osoby rasujące np silniki 20vt, robiąc to profesjonalnie, przy wyrzuceniu DV a wstawieniu blowoffa, uwzględniają to w remapie wtrysku.
Moim zdaniem ta teoria ma sens tylko jeśli profesjonalni tunerzy montują dodatkowy przepływomierz na blowoff. Jeśli nie to jaki ubytek powietrza uwzględnią w mapie? przecież to nie wartość stała. W takim przypadku przy blowoff zawsze komputer będzie głupiał.
intuos pisze:Jak ktoś chce mieć psst to jego sprawa. Na pewno fajny bajer. Dla mnie takie rzeczy maja sens jeżeli cały samochód zostanie profesjonalnie z tuningowany. A tak jedzie fajna klasyczna limuzyna i ni z tego ni z owego coś jej pssst... to nie subaru albo evo.
Jeden lubi ogórki, a inni ogrodnika córki. O gustach się nie dyskutuje a pssst i tak mało kto zrozumie ;)
wujekp pisze:Oprócz gwizdania :D - też nie.
Nawet nie warczy 8-O :lol: ?

Re: Blow off

: 04 paź 2011, 23:33
autor: divineman
topcio1 pisze:
divineman pisze:A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęło :D Nie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?

Ciśnienie można zwiększyć przy pomocy np. MBC, ale ... nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff ;) .
Czyli przy ciśnieniu 0.5 po zamontowaniu BOV hybrydy, dźwięk upuszczanego powietrza jest jeszcze bardziej słyszalny niż przy większym ciśnieniu? :O Jak tak, to nie miałem o tym pojęcia...

Re: Blow off

: 05 paź 2011, 8:20
autor: topcio
no nie, tak nie będzie. Na jakiej podstawie stworzyłeś tę teorię ?

Re: Blow off

: 07 paź 2011, 0:05
autor: divineman
"nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff" - na podstawie tego :D

Re: Blow off

: 07 paź 2011, 6:05
autor: topcio
opacznie zrozumiałeś :D ,

Re: Blow off

: 09 paź 2011, 22:07
autor: divineman
topcio1 pisze:opacznie zrozumiałeś :D ,
wszystko jasne ;)

A jeszcze jedno pytanko co do blow-off'a.
Gdzie takowy zakupić, do delty hf turbo 1.6, jaki byłby pod ten silnik najlepszy? Bo szukałem na naszym forum jak i pytałem wujka google, ale nie znalazłem odpowiedzi. No i najważniejsze, jak to się wstawia, udałoby się samemu? :D
Od razu piszę, że fundusze są u mnie skromne, może do 500-600zł
Dzięki z góry za podpowiedź :)

Re: Blow off

: 10 paź 2011, 14:03
autor: Nat
divineman pisze:
topcio1 pisze:opacznie zrozumiałeś :D ,
wszystko jasne ;)

A jeszcze jedno pytanko co do blow-off'a.
Gdzie takowy zakupić, do delty hf turbo 1.6, jaki byłby pod ten silnik najlepszy? Bo szukałem na naszym forum jak i pytałem wujka google, ale nie znalazłem odpowiedzi. No i najważniejsze, jak to się wstawia, udałoby się samemu? :D
Od razu piszę, że fundusze są u mnie skromne, może do 500-600zł
Spróbuj wujka allegro spytać. Fundusze powinny być wystarczające.
albo specjalistyczne sklepy tego typu.
:link:

a w linku poniżej (i wielu innych na necie) znajdziesz wyjaśnienia dot. montażu.
==>kliknij tu<==

Re: Blow off

: 10 paź 2011, 15:54
autor: topcio
divineman pisze: wszystko jasne ;)
A więc od początku :D . Doładowanie zwiększamy aby uzyskać większą moc silnika. Jeśli więcej wtłoczymy powietrza to więcej i efektywniej możemy spalić paliwa. Ale ... nie jest tak prosto jak by się wydawało, skład mieszanki musi pozostać w równowadze ponieważ zacznie palić tłoki i zawory, spalanie stukowe i takie tam pierdoły. Sądzę, że bez ingerencji w inne układy można podnieść doładowanie o 0,1 góra 0,2 bara.
BlowOff to jak napisał wujek wiki , zawór bezpieczeństwa

Kod: Zaznacz cały

Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.

Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.

Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie samo, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".
natomiast "pssst" jest skutkiem (zresztą ubocznym) działania zaworu bezpieczeństwa. Dlatego właśnie nie zwiększamy od tak doładowania dla samego BlowOff, a już na pewno nie o 0,5 bara.

Montaż jest bajecznie prosty.