tuning silnika 1.6 16v
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 06 sie 2010, 13:20
- Lokalizacja: Skarżysko-kamienna
tuning silnika 1.6 16v
Witam. Czy zna ktoś jakiś sposób na podniesienie mocy w silniku 1.6 16v???
Nie chodzi mi o przyrosty rzędu 50km czy większe, wystarczy kilka koników, jakieś lekkie usprawnienia..
Co można tam zrobić za w miarę rozsądne pieniądze??
Nie chodzi mi o przyrosty rzędu 50km czy większe, wystarczy kilka koników, jakieś lekkie usprawnienia..
Co można tam zrobić za w miarę rozsądne pieniądze??
Re: tuning silnika 1.6 16v
Niestety, powtarza się to wielokrotnie podnoszenie mocy w silnikach NA, jest dość żmudnym i kosztownym zadaniem, nie inaczej jest w przypadku 1.6 16v 106KM (chyba ze to wersia na rynek niemiecki 90KM).
Z najprostszych, czynności to "rozluźnienie" wydechu ( co dla NA wcale nie jest takie proste), sportowe wałki (ma je w ofercie np cat-cams), później agresywne strojenie i już mamy jakieś 120KM z tym ze jesteśmy lżejsi jakieś 6K PLN
Oczywiście wartości są czystko hipotetyczne i zalezą od wielu czynników.
Najtańszą drogą jest Swap i tu się nic od lat nic nie zmienia. Pomysły typu stożkowe filtry powietrza, strumienice czy nie daj bóg jakieś inne "tuningi" a allegro, z reguły nie dają nic prócz dobrego samopoczucia właściciela.
Przepraszam ze odrazy tak brutalnie, ale takie są realia, jeśli autko ma duży przebieg to dla przykładu więcej wigoru może mu dodać, skromy remont głowicy czy wymiana katalizatora na nowy.
Z najprostszych, czynności to "rozluźnienie" wydechu ( co dla NA wcale nie jest takie proste), sportowe wałki (ma je w ofercie np cat-cams), później agresywne strojenie i już mamy jakieś 120KM z tym ze jesteśmy lżejsi jakieś 6K PLN
Oczywiście wartości są czystko hipotetyczne i zalezą od wielu czynników.
Najtańszą drogą jest Swap i tu się nic od lat nic nie zmienia. Pomysły typu stożkowe filtry powietrza, strumienice czy nie daj bóg jakieś inne "tuningi" a allegro, z reguły nie dają nic prócz dobrego samopoczucia właściciela.
Przepraszam ze odrazy tak brutalnie, ale takie są realia, jeśli autko ma duży przebieg to dla przykładu więcej wigoru może mu dodać, skromy remont głowicy czy wymiana katalizatora na nowy.
Re: tuning silnika 1.6 16v
z tego co kiedyś czytałem to jeżeli wtryski masz 2 otworowe można zmienić na 4 otworowe i jakis minimalny przyrost mocy jest, robił to jeden z ludzi na fiat club pomorze, szczegułów nie znam, sam sie przymierzałem do wymiany, ale ukręciłem torxy i sobie odpuściłem
Re: tuning silnika 1.6 16v
Wymiana katalizatora na nowy to zabieg raczej bez sensu , lepiej po prostu sie go pozbyć , jeśli chodzi o kwestie finansowe to najlepiej wyspawac sobie jakiś przelotowy układ wydechowy z tłumikiem np z dużego fiata ( może wizualnie nie powala ale zdecydowanie pomaga w oddławieniu silnika ) koszt takiego przedsięwzięcia nie będzie dużo większy niż jakiś "sportowy" wydech z allegro a efekty będą napewno odczuwalne . Obróbka głowicy też nie wiąże sie z jakąś kosmiczną ceną a efekty również będą zauważalne . Wymiana wałków to dość radykalny zabieg zwłaszcza ,że właściciel wyraźnie napisał ,że przeróbki dotyczą rozsądnych sum , więc równie dobrze można by zalecić uturbienie silnika i zakucie całości ;] Pozdrawiam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 06 sie 2010, 13:20
- Lokalizacja: Skarżysko-kamienna
Re: tuning silnika 1.6 16v
Na czym polega kolega taka obróbka głowicy? Czy można ją wykonać w warsztacie zajmującym się regeneracją głowic(taki mam w okolicy)?? I najważniejsze - co taka obróbka wniesie do silnika??
Co do wydechu to już jakiś czas temu założyłem przelot, dolot też zmodyfikowany.. Jednak jak to mówią: w miarę jedzenia apetyt rośnie:) Pozdrawiam
Co do wydechu to już jakiś czas temu założyłem przelot, dolot też zmodyfikowany.. Jednak jak to mówią: w miarę jedzenia apetyt rośnie:) Pozdrawiam
Re: tuning silnika 1.6 16v
obróbka głowicy polega na portingu ( polerowanie oraz wygładzenie komór i kanałów , można też zwiększyć nieco średnice kanałów ) Do tego można splanować głowice co zwiększy nieco sprężanie . Co do tego czy zakład regenerujący głowice sie tym zajmie to pewności nie mam , ale myśle ,że raczej tak . Napewno poczujesz różnice w osiągach choć nie będzie ona zbyt znaczna
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 06 sie 2010, 13:20
- Lokalizacja: Skarżysko-kamienna
Re: tuning silnika 1.6 16v
A nie orientujesz się może jakie mogą być koszta takiego portingu?
Re: tuning silnika 1.6 16v
Myśle ,że w 300zł powinieneś sie zmieścić ale w dokładnych cenach niestety sie nie orjętuje
Re: tuning silnika 1.6 16v
przestrzegałbym raczej przed takimi modyfikacjami wydechu,bo niestety przyrost mocy bywa subiektywnym werażeniem,którego nie potwierdzają badania na hamowni.Raczej na wskutek odstępstw od fabrycznego wydechu następują wymierne straty mocy.
Fafał pisze:Wymiana katalizatora na nowy to zabieg raczej bez sensu , lepiej po prostu sie go pozbyć , jeśli chodzi o kwestie finansowe to najlepiej wyspawac sobie jakiś przelotowy układ wydechowy z tłumikiem np z dużego fiata ( może wizualnie nie powala ale zdecydowanie pomaga w oddławieniu silnika ) koszt takiego przedsięwzięcia nie będzie dużo większy niż jakiś "sportowy" wydech z allegro a efekty będą napewno odczuwalne . Obróbka głowicy też nie wiąże sie z jakąś kosmiczną ceną a efekty również będą zauważalne . Wymiana wałków to dość radykalny zabieg zwłaszcza ,że właściciel wyraźnie napisał ,że przeróbki dotyczą rozsądnych sum , więc równie dobrze można by zalecić uturbienie silnika i zakucie całości ;] Pozdrawiam
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: tuning silnika 1.6 16v
Przy planowaniu z kolei trzeba bardzo duzo zebrac, na tyle duzo (ponad nad wymiarowe standardowe uszczelki) ze potem trzeba albo zakladac 2 uszczelki:D albo na wymiar robic stalowa co dosc drogo wychodzi...Fafał pisze:Myśle ,że w 300zł powinieneś sie zmieścić ale w dokładnych cenach niestety sie nie orjętuje
Bo przy standardowym planowaniu 0,1-0,2mm nie liczylbym.
Pozatym wszelkie te tanie sposoby dadza bardzo znikomy wzrost mocy...dlatego najlepiej swapować;)
QV...soon:)
Re: tuning silnika 1.6 16v
Zgadzam sie z przedmówcą , najlepiej dorwać jakąś tanią delte 2,0 16V lub coś z 2,0 16VT efekt napewno bd zadowalający a koszty relatywnie niskie w porównaniu do tuningu Twojej jednostki