Strona 1 z 1

Thesis - chip tuning

: 31 paź 2011, 22:02
autor: jjash
Czy ktoś z Koleżeństwa chipował swoją Tereskę? Pytam bardziej z ciekawości o koszty i rozwiązania niż z powodu rzeczywiste potrzeby. Choć przyznam, że moja 150KM ma małą dziurę i czasem jak głowa pomyśli że można by było coś wyprzedzić, noga zadziała i depnie co nieco to jakoś nie widzę porozumienia natychmiastowego z silnikiem. Nie słucha skubany. Ale i tak jest kochany. Gdyby ktoś miał doświadczenia w tym temacie to z chęcią poczytam.

Re: Thesis - chip tuning

: 05 lis 2011, 12:45
autor: SIWY155
jjash pisze:Czy ktoś z Koleżeństwa chipował swoją Tereskę? Pytam bardziej z ciekawości o koszty i rozwiązania niż z powodu rzeczywiste potrzeby. Choć przyznam, że moja 150KM ma małą dziurę i czasem jak głowa pomyśli że można by było coś wyprzedzić, noga zadziała i depnie co nieco to jakoś nie widzę porozumienia natychmiastowego z silnikiem. Nie słucha skubany. Ale i tak jest kochany. Gdyby ktoś miał doświadczenia w tym temacie to z chęcią poczytam.
W Thesis akurat nie,ale na tym silniku tak.Przyrost moc i momentu w dużej mierze zależy od rozsądku zlecającego robotę.Bezpiecznie jest zrobić jakieś 170 Km i +30Nm ale i tak musisz mieć świadomość przyspieszonego zużycia półosi napędowych,sprzęgła czy turbiny zatem ja raczej bym odradzał-do ścigania są inne auta na ogół benzynowe

Re: Thesis - chip tuning

: 05 lis 2011, 13:57
autor: FXX
Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że półosie napędowe będą podobne jeśli nie te same co w silniku o mocy 175KM, podobnie z resztą jak sprzęgło. Ponadto nikt nie mówi o ściganiu się, a o dynamicznej i co za tym idzie bezpieczniejszej jeździe.
Imho wszystko zależy od stanu w jakim jest silnik. Jeśli zrobisz to w dobrym warsztacie, co niestety tanie nie jest, to będzie dobrze, bo zrobią to z głową i konkretnie pod Twój silnik, a nie uniwersalny box, który pomoże Ci go szybciej zajechać. Kolejna sprawa, że ta jednostka szczególnie wysilona nie jest, więc przyrost mocy w okolicach 30KM i momentu o ok. 50-60Nm nie powinien jej zaszkodzić.

Re: Thesis - chip tuning

: 05 lis 2011, 15:35
autor: brygadzista1
FXX madrze prawi :D Jedynym elementem podwyzszongo ryzyka przy dobrym wirusie jest sprzeglo. Nie ma jednak co panikowac bo zly styl jazdy bardziej mu zaszkodzi niz CHIP. O sciganie nie chodzi jednak w Dieslach za sprawa turbiny drzemia niewykorzystane czesto KM. Jesli zrobisz dobry program, dobierzesz odpowiednio limitery to nic nie zaszkodzi JTD'ekowi.

Re: Thesis - chip tuning

: 07 lis 2011, 10:59
autor: fazi
Myslę jednak , że tak pieknie nie jest , turbina na chipie bardziej sie zagrzewa , trzeba ją chłodzić około 2 minut a nie około 1 , cała reszta jak wałek sprzęgłowy może zwyczajnie wyjśc bokiem przy ostrzejszym ruszeniu co w sinikach fiata dzieje sie nawet bez chipowania , ja bym to olał lepiej dołożyć i kupić zupełnie inne auto , thesis to nie F1 :D

Re: Thesis - chip tuning

: 09 lis 2011, 9:14
autor: Ramzes_II
Ale nikt nie mowi o ściganiu się :) Zwiększenie mocy i momentu zwieksza przyjemność z jazdy. Owszem, trzeba się pilnować, ale bez przesady. Wiadomo Kappa, Thesis, Lybra - to nie rajdówki, ale o ile przyjemniejsze jest wyprzedzanie gdy muśnie się pedał gazu, a auto wystrzeli posłusznie do przodu.
Nie zastanawiasz się - zdążysz, nie zdążysz... Wciskasz gaz, auto wystrzela do przodu i juz kolejny Tir został daleko w tyle... Ot co.

Re: Thesis - chip tuning

: 28 sie 2018, 16:18
autor: GugiBaoo
fazi pisze:Myslę jednak , że tak pieknie nie jest , turbina na chipie bardziej sie zagrzewa , trzeba ją chłodzić około 2 minut a nie około 1 , cała reszta jak wałek sprzęgłowy może zwyczajnie wyjśc bokiem przy ostrzejszym ruszeniu co w sinikach fiata dzieje sie nawet bez chipowania , ja bym to olał lepiej dołożyć i kupić zupełnie inne auto , thesis to nie F1 :D
Ale bzdury Turbo nie nagrzewa się bardziej tylko zwiększając doładowania zaczyna pracować na wyższych obrotach. Za wysokie obroty turbosprężarki mogą spowodować jej zbyt wczesne zużycie się jak również uszkodzenie wirnika na części gorącej lub zimnej w konsekwencji czego do trwałego jej zniszczenia przez 20 koni więcej wałek sprzęgłowy się na pewno nie urwie

Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka


Re: Thesis - chip tuning

: 30 sie 2018, 18:54
autor: pietrek125
Gugi,aleś żeś kotleta odgrzaał...

Re: Thesis - chip tuning

: 31 sie 2018, 0:11
autor: GugiBaoo
Nie patrzyłem na datę ;)

Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka