Wykresy z hamowni. All in One...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 167
- Rejestracja: 21 gru 2009, 0:38
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wykresy z hamowni. All in One...
Cześć, jako że wielu z nas chętnie poddaje swoje auta chipowaniu/tuningowi, może warto byłoby wklejać w jednym temacie wykresy z hamowni z małym opisem dokonanych zmian? Będzie łatwiej porównać nasze kreski z innymi użytkownikami.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
Na start zamieszczam wykres Marka - Keram11 z Krakowa. Seria 110 KM. Po wirusie jak widać. Jutro mały "service pack" by ociupinkę korekte momentu zrobic ciut wyżej, oraz lekkie dymienie zniwelować. Sprzegło ma się świetnie, dodam ze mod robiony był w kwietniu i do dziś auto jezdzi na takim setupie. Jutro będą korekty typowo pod życzenia Marka.
Generalnie osiągi świetne, ale dostroimy jutro jeszcze pod właściciela
Generalnie osiągi świetne, ale dostroimy jutro jeszcze pod właściciela
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
Tytułem wspomnień i dla ciekawych starej motoryzacji - tak sie kiedyś robiło moc - kpl przebudowa silnika...
Siedziałem upaplany w smarach, olejach, płynach kilka tygodni w garażu by powstał taki potworek.
a teraz ? laptop, tona kabelków, kilka gigabajtów softu i godzina zabawy przy aucie by uwolnić moce...
Ech... to se ne wrati...
Siedziałem upaplany w smarach, olejach, płynach kilka tygodni w garażu by powstał taki potworek.
a teraz ? laptop, tona kabelków, kilka gigabajtów softu i godzina zabawy przy aucie by uwolnić moce...
Ech... to se ne wrati...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- keram11
- Klubowicz
- Posty: 375
- Rejestracja: 21 wrz 2009, 12:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Tenczynek/Kraków
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
Jak już pisał Ramzes, poskromiliśmy nieco moją Lucynkę.
!48 KM i 340 momentu to było jednak trochę za dużo jak na mnie.
Teraz nie jest już tak narowista na pierwszym biegu i spokojnie porusza się w Krakowskich korkach
A gdy trzeba przyspieszyć to nadal spokojnie daje radę.
No i spalanie spadło.
Dzięki Ramzesie i pozdrówka
!48 KM i 340 momentu to było jednak trochę za dużo jak na mnie.
Teraz nie jest już tak narowista na pierwszym biegu i spokojnie porusza się w Krakowskich korkach
A gdy trzeba przyspieszyć to nadal spokojnie daje radę.
No i spalanie spadło.
Dzięki Ramzesie i pozdrówka
Lybra 1.9 JTD 139 KM
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
Z tym spalaniem to niedługo zacznie Ci silnik produkować ropę jak tak będziemy przy każdym modzie schodzić z spalaniemkeram11 pisze:Jak już pisał Ramzes, poskromiliśmy nieco moją Lucynkę.
!48 KM i 340 momentu to było jednak trochę za dużo jak na mnie.
Teraz nie jest już tak narowista na pierwszym biegu i spokojnie porusza się w Krakowskich korkach
A gdy trzeba przyspieszyć to nadal spokojnie daje radę.
No i spalanie spadło.
Dzięki Ramzesie i pozdrówka
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
29 grudnia 2012 r był u mnie Krzysztof1976 na małe "conieco" w sterowniku silnika.
Autko to Lybra 1.9 JTD 115KM/260Nm seria.
Poniżej wykres z hamowni po chipie
Problem podczas hamowania wynikł najprawdopodobniej z pedałem gazu, gdzie jego nacisk spadł do 80% przy 2500 obr. co spowodowało gwałtowny spadek momentu i załamanie wykresy mocy - moc juz nie narastała niestety.
Trudno szukać winnego. Czerwoną linią narysowałem jak wykres powinien wyglądać gdyby nie "mały problem"
Dla tych co sądzą ze 1.9 JTD ma mało momentu:
Niestety, trzeba będzie troszkę utemperować moment, bo sprzegło i dwumas ma teraz ciężko...
Autko to Lybra 1.9 JTD 115KM/260Nm seria.
Poniżej wykres z hamowni po chipie
Problem podczas hamowania wynikł najprawdopodobniej z pedałem gazu, gdzie jego nacisk spadł do 80% przy 2500 obr. co spowodowało gwałtowny spadek momentu i załamanie wykresy mocy - moc juz nie narastała niestety.
Trudno szukać winnego. Czerwoną linią narysowałem jak wykres powinien wyglądać gdyby nie "mały problem"
Dla tych co sądzą ze 1.9 JTD ma mało momentu:
Niestety, trzeba będzie troszkę utemperować moment, bo sprzegło i dwumas ma teraz ciężko...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 167
- Rejestracja: 21 gru 2009, 0:38
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
faktycznie, niezła górka przy 2000 obr , ja czekam na nowe sprzęgło i zobaczymy jak u mnie będą kreski wyglądać
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
..... no nie! To właśnie jest/była prawdziwa motoryzacja!!!Ramzes_II pisze:Tytułem wspomnień i dla ciekawych starej motoryzacji - tak sie kiedyś robiło moc - kpl przebudowa silnika...
Siedziałem upaplany w smarach, olejach, płynach kilka tygodni w garażu by powstał taki potworek.
a teraz ? laptop, tona kabelków, kilka gigabajtów softu i godzina zabawy przy aucie by uwolnić moce...
Ech... to se ne wrati...
Ramzes czy w takich przypadkach była to tylko "przekładka" czy też "przekładka" połączona z mechanicznym podrasowaniem silnika, ile udało się Tobie najwięcej wycisnąć z normalnego motoru fiatowsko (125p) - polonezowskiego?
Ech... to se na pewno ne wrati...
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
Silnik FSO to zuuo ! ma 3 podpory i wał z plastelinyadamM20 pisze:..... no nie! To właśnie jest/była prawdziwa motoryzacja!!!
Ramzes czy w takich przypadkach była to tylko "przekładka" czy też "przekładka" połączona z mechanicznym podrasowaniem silnika, ile udało się Tobie najwięcej wycisnąć z normalnego motoru fiatowsko (125p) - polonezowskiego?
Ech... to se na pewno ne wrati...
Nie robiłem tego padła. tylko Silniki Lamprediego i oczywiscie seryjny to wyszedł spod mojej reki tylko jeden reszta mniej lub wiecej zmodyfikowana
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
[/quote]Silnik FSO to zuuo ! ma 3 podpory i wał z plasteliny [/quote]
..... wał z plasteliny dobre!
Pytałem bo "za młodu" próbowałem z tego silnika zrobić silnik ferrari. Rozwiercone dysze, planowanie (głębsze) głowicy, powiększanie, szlifowanie (pilnikiem) układu ssącego i inne dość kompromitujące przeróbki ..... Pewnie gdyby wtedy zbadać przyrost mocy to byłby pewnie na poziomie 0,5 kM ale i tak odnosiło się wrażenie, że OBR w Warszawie to na moim i moich kumpli tle to "śpiterloki" .....
.... wał z plasteliny to naprawdę dobre!
..... wał z plasteliny dobre!
Pytałem bo "za młodu" próbowałem z tego silnika zrobić silnik ferrari. Rozwiercone dysze, planowanie (głębsze) głowicy, powiększanie, szlifowanie (pilnikiem) układu ssącego i inne dość kompromitujące przeróbki ..... Pewnie gdyby wtedy zbadać przyrost mocy to byłby pewnie na poziomie 0,5 kM ale i tak odnosiło się wrażenie, że OBR w Warszawie to na moim i moich kumpli tle to "śpiterloki" .....
.... wał z plasteliny to naprawdę dobre!
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
No tak, ja tylko raz użyłem bloku silnika 115C (stary dobry odlew) by zbudować silnik do swojego poldolota, gdyż stary miał pęknięcie między brokami wodnymi (najprawdopodobniej od mrozu i wody w układzie).adamM20 pisze:Silnik FSO to zuuo ! ma 3 podpory i wał z plasteliny
..... wał z plasteliny dobre!
Pytałem bo "za młodu" próbowałem z tego silnika zrobić silnik ferrari. Rozwiercone dysze, planowanie (głębsze) głowicy, powiększanie, szlifowanie (pilnikiem) układu ssącego i inne dość kompromitujące przeróbki ..... Pewnie gdyby wtedy zbadać przyrost mocy to byłby pewnie na poziomie 0,5 kM ale i tak odnosiło się wrażenie, że OBR w Warszawie to na moim i moich kumpli tle to "śpiterloki" .....
.... wał z plasteliny to naprawdę dobre!
Rozwierciłem go na tłoki z silnika FSO 1500 (garb) na 4 szlif, wyosiowane było mocowanie wału w kadłubie, odchudzone koło zamachowe o ponad 2 kg, wyważony wał + koło zamachowe + docisk sprzegła, głowica poszła z silnika poloneza 1600 + kolektor ssący z fiata (nie skrzynkowy tylko rury) + rozwiercenie kanałów i pasowanie kolektora, wydechowy kolektor z poloneza GSI, zmodyfikowany gaznik z poloneza 1600, wałek rozrzadu GT o zwiekszonym wzniosie i kupa innych rzeczy o ktorych nie pamietam.
Pracował silnik jedwabiście. Lekko i cicho wkrecał się na obroty, fajnie rozwijał moc, ale co z tego jak po 10 tys km zaczął powoli klepac po staremu panewkami i spadało coraz bardziej cisnienie oleju. Po demontazu wału i jego pomiarze okazało się ze wał się wygł był wziął w kształt banana. Stąd określenie ze wał był z plasteliny
tak zaczeła i skończyła sie przygoda z "panewkojadem" z stajni FSO i zaczeła przygoda z silnikami DOHC fiata.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
Wiem, a ja pracuje i pracuje. Ale chyba będę miał inszy pomysł...Alan pisze:A ja czekam i czekam
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Wykresy z hamowni. All in One...
Ramzes masz 100% racji z tymi możliwościami wału 125 to było to samo co możliwości 126 ogólnie konstrukcje nie do tuningu. Z łezka w oku patrze na 125 z Lampredim. Kiedyś też znajomej młodzieży zrobiłem taki przeszczep z skrzynią abartha. Ten Fiacior to wprost latał. Goście jeździli nim ciągle do dechy przez 8 lat. Najlepsze, że wytrzymał też stary okrągły most. W tamtym czasie na drodze tym sprzętem mogli śmignąć każdego. Piękne czasy!!!!!
W tamtym czasie ja śmigałem Fiatem 127p 903 z gaźnikiem i wydechem od 850 Sport Coupe i chociaż autko pięknie pracowało mogłem powalczyć z oryginalnymi Poldziami czy 125p. 125 z Lampredim był autentycznym drogowym wojownikiem.
W tamtym czasie ja śmigałem Fiatem 127p 903 z gaźnikiem i wydechem od 850 Sport Coupe i chociaż autko pięknie pracowało mogłem powalczyć z oryginalnymi Poldziami czy 125p. 125 z Lampredim był autentycznym drogowym wojownikiem.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 0:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klepiemy posta pod postem! Używamy opcji "zmień"!
Powód: Nie klepiemy posta pod postem! Używamy opcji "zmień"!