Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 paź 2019, 16:15

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 24 sie 2012, 8:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 21 gru 2009, 0:38
Posty: 167
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cześć, jako że wielu z nas chętnie poddaje swoje auta chipowaniu/tuningowi, może warto byłoby wklejać w jednym temacie wykresy z hamowni z małym opisem dokonanych zmian? Będzie łatwiej porównać nasze kreski z innymi użytkownikami.
pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 29 sie 2012, 21:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Na start zamieszczam wykres Marka - Keram11 z Krakowa. Seria 110 KM. Po wirusie jak widać. Jutro mały "service pack" by ociupinkę korekte momentu zrobic ciut wyżej, oraz lekkie dymienie zniwelować. Sprzegło ma się świetnie, dodam ze mod robiony był w kwietniu i do dziś auto jezdzi na takim setupie. Jutro będą korekty typowo pod życzenia Marka.
Generalnie osiągi świetne, ale dostroimy jutro jeszcze pod właściciela :)
Załącznik:
keram_mod.jpg
keram_mod.jpg [ 127.84 KiB | Przejrzano 7253 razy ]

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 wrz 2012, 18:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Tytułem wspomnień i dla ciekawych starej motoryzacji - tak sie kiedyś robiło moc - kpl przebudowa silnika...

Siedziałem upaplany w smarach, olejach, płynach kilka tygodni w garażu by powstał taki potworek.
a teraz ? laptop, tona kabelków, kilka gigabajtów softu i godzina zabawy przy aucie by uwolnić moce...
Ech... to se ne wrati...

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 wrz 2012, 22:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2009, 12:03
Posty: 373
Imię: Marek
Lokalizacja: Tenczynek/Kraków
Jak już pisał Ramzes, poskromiliśmy nieco moją Lucynkę.
!48 KM i 340 momentu to było jednak trochę za dużo jak na mnie.

Teraz nie jest już tak narowista na pierwszym biegu i spokojnie porusza się w Krakowskich korkach :)
A gdy trzeba przyspieszyć to nadal spokojnie daje radę.
No i spalanie spadło.

Dzięki Ramzesie i pozdrówka : ok2 :

_________________
Lybra 1.9 JTD 139 KM :-)


Na górę
PostDodany: 02 wrz 2012, 22:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
keram11 pisze:
Jak już pisał Ramzes, poskromiliśmy nieco moją Lucynkę.
!48 KM i 340 momentu to było jednak trochę za dużo jak na mnie.

Teraz nie jest już tak narowista na pierwszym biegu i spokojnie porusza się w Krakowskich korkach :)
A gdy trzeba przyspieszyć to nadal spokojnie daje radę.
No i spalanie spadło.

Dzięki Ramzesie i pozdrówka : ok2 :
Z tym spalaniem to niedługo zacznie Ci silnik produkować ropę jak tak będziemy przy każdym modzie schodzić z spalaniem :lol:

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 20 lut 2013, 20:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
29 grudnia 2012 r był u mnie Krzysztof1976 na małe "conieco" w sterowniku silnika.
Autko to Lybra 1.9 JTD 115KM/260Nm seria.
Poniżej wykres z hamowni po chipie :)
Problem podczas hamowania wynikł najprawdopodobniej z pedałem gazu, gdzie jego nacisk spadł do 80% przy 2500 obr. co spowodowało gwałtowny spadek momentu i załamanie wykresy mocy - moc juz nie narastała niestety.
Trudno szukać winnego. Czerwoną linią narysowałem jak wykres powinien wyglądać gdyby nie "mały problem"
Dla tych co sądzą ze 1.9 JTD ma mało momentu:
Załącznik:
Krzysztof1976.JPG
Krzysztof1976.JPG [ 62.31 KiB | Przejrzano 6793 razy ]

Niestety, trzeba będzie troszkę utemperować moment, bo sprzegło i dwumas ma teraz ciężko...

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 20 lut 2013, 20:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 21 gru 2009, 0:38
Posty: 167
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz
:) faktycznie, niezła górka przy 2000 obr , ja czekam na nowe sprzęgło i zobaczymy jak u mnie będą kreski wyglądać


Na górę
PostDodany: 20 lut 2013, 20:47 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 2050
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Ramzes_II pisze:
Tytułem wspomnień i dla ciekawych starej motoryzacji - tak sie kiedyś robiło moc - kpl przebudowa silnika...

Siedziałem upaplany w smarach, olejach, płynach kilka tygodni w garażu by powstał taki potworek.
a teraz ? laptop, tona kabelków, kilka gigabajtów softu i godzina zabawy przy aucie by uwolnić moce...
Ech... to se ne wrati...
..... no nie! To właśnie jest/była prawdziwa motoryzacja!!!
Ramzes czy w takich przypadkach była to tylko "przekładka" czy też "przekładka" połączona z mechanicznym podrasowaniem silnika, ile udało się Tobie najwięcej wycisnąć z normalnego motoru fiatowsko (125p) - polonezowskiego?
Ech... to se na pewno ne wrati...

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,


Na górę
PostDodany: 20 lut 2013, 21:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
adamM20 pisze:
..... no nie! To właśnie jest/była prawdziwa motoryzacja!!!
Ramzes czy w takich przypadkach była to tylko "przekładka" czy też "przekładka" połączona z mechanicznym podrasowaniem silnika, ile udało się Tobie najwięcej wycisnąć z normalnego motoru fiatowsko (125p) - polonezowskiego?
Ech... to se na pewno ne wrati...
Silnik FSO to zuuo ! :) ma 3 podpory i wał z plasteliny :D
Nie robiłem tego padła. tylko Silniki Lamprediego :) i oczywiscie seryjny to wyszedł spod mojej reki tylko jeden :) reszta mniej lub wiecej zmodyfikowana :)

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 20 lut 2013, 21:41 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 2050
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
[/quote]Silnik FSO to zuuo ! :) ma 3 podpory i wał z plasteliny :D[/quote]
..... wał z plasteliny :lol: dobre!
Pytałem bo "za młodu" próbowałem z tego silnika zrobić silnik ferrari. Rozwiercone dysze, planowanie (głębsze) głowicy, powiększanie, szlifowanie (pilnikiem) układu ssącego i inne dość kompromitujące przeróbki ..... Pewnie gdyby wtedy zbadać przyrost mocy to byłby pewnie na poziomie 0,5 kM ale i tak odnosiło się wrażenie, że OBR w Warszawie to na moim i moich kumpli tle to "śpiterloki" .....
.... wał z plasteliny :lol: to naprawdę dobre!

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,


Na górę
PostDodany: 21 lut 2013, 9:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
adamM20 pisze:
Silnik FSO to zuuo ! :) ma 3 podpory i wał z plasteliny :D
..... wał z plasteliny :lol: dobre!
Pytałem bo "za młodu" próbowałem z tego silnika zrobić silnik ferrari. Rozwiercone dysze, planowanie (głębsze) głowicy, powiększanie, szlifowanie (pilnikiem) układu ssącego i inne dość kompromitujące przeróbki ..... Pewnie gdyby wtedy zbadać przyrost mocy to byłby pewnie na poziomie 0,5 kM ale i tak odnosiło się wrażenie, że OBR w Warszawie to na moim i moich kumpli tle to "śpiterloki" .....
.... wał z plasteliny :lol: to naprawdę dobre!
No tak, ja tylko raz użyłem bloku silnika 115C (stary dobry odlew) by zbudować silnik do swojego poldolota, gdyż stary miał pęknięcie między brokami wodnymi (najprawdopodobniej od mrozu i wody w układzie).
Rozwierciłem go na tłoki z silnika FSO 1500 (garb) na 4 szlif, wyosiowane było mocowanie wału w kadłubie, odchudzone koło zamachowe o ponad 2 kg, wyważony wał + koło zamachowe + docisk sprzegła, głowica poszła z silnika poloneza 1600 + kolektor ssący z fiata (nie skrzynkowy tylko rury) + rozwiercenie kanałów i pasowanie kolektora, wydechowy kolektor z poloneza GSI, zmodyfikowany gaznik z poloneza 1600, wałek rozrzadu GT o zwiekszonym wzniosie i kupa innych rzeczy o ktorych nie pamietam.
Pracował silnik jedwabiście. Lekko i cicho wkrecał się na obroty, fajnie rozwijał moc, ale co z tego jak po 10 tys km zaczął powoli klepac po staremu panewkami i spadało coraz bardziej cisnienie oleju. Po demontazu wału i jego pomiarze okazało się ze wał się wygł był wziął w kształt banana. Stąd określenie ze wał był z plasteliny :lol:
tak zaczeła i skończyła sie przygoda z "panewkojadem" z stajni FSO i zaczeła przygoda z silnikami DOHC fiata.

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 21 lut 2013, 9:18 
A ja czekam i czekam :P


Na górę
   
PostDodany: 21 lut 2013, 9:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Alan pisze:
A ja czekam i czekam :P
Wiem, a ja pracuje i pracuje. Ale chyba będę miał inszy pomysł...

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 21 lut 2013, 10:00 
inszy też fajny :-) mi się podoba ;-)


Na górę
   
PostDodany: 28 cze 2013, 23:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Posty: 175
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Ramzes masz 100% racji z tymi możliwościami wału 125 to było to samo co możliwości 126 ogólnie konstrukcje nie do tuningu. Z łezka w oku patrze na 125 z Lampredim. Kiedyś też znajomej młodzieży zrobiłem taki przeszczep z skrzynią abartha. Ten Fiacior to wprost latał. Goście jeździli nim ciągle do dechy przez 8 lat. Najlepsze, że wytrzymał też stary okrągły most. W tamtym czasie na drodze tym sprzętem mogli śmignąć każdego. Piękne czasy!!!!!

W tamtym czasie ja śmigałem Fiatem 127p 903 z gaźnikiem i wydechem od 850 Sport Coupe i chociaż autko pięknie pracowało mogłem powalczyć z oryginalnymi Poldziami czy 125p. 125 z Lampredim był autentycznym drogowym wojownikiem.


Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 0:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie klepiemy posta pod postem! Używamy opcji "zmień"!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl