Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: krzysiek.ge » 01 paź 2013, 9:32

Witam,
Jestem w trakcie montowania sprzęgła z okładziną organiczną +docisk wzmocniony na 40%. Wszystko ładnie pięknie ale pedał sprzęgła wchodzi w podłogę przy pomocy dwóch nóg. Wyprzęglik nowy.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak usprawnić układ wysprzęglania? Może jakieś inne propozycje.

Pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio zmieniony 01 paź 2013, 10:31 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Mocniejszy docisk od Radzikowskiego. 2.4 jtd.

Post autor: Ramzes_II » 01 paź 2013, 10:13

Rozmawiałes z Radzikowskim o tym ? Nie powino aż tak ciężko chodzić...
smarowałeś tuleje po której chodzi łożysko wyciskowe ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: krzysiek.ge » 01 paź 2013, 11:28

Radzikowski wspominał o cięższej pracy sprzęgła. Mój mechanik powiedział: "dwóch nóg trzeba użyć". Teraz jest w trakcie wymiany całej łapy. zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli będzie nadal ciężko chodziło to albo trzeba zmniejszyć siłę docisku albo zamontować docisk fabryczny. Mam nadzieje że ten docisk się nada bo inaczej utopiłem kasę:(
Z tym smarowaniem tulejek to przekaże tą uwagę mechaniorowi.
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: volf » 01 paź 2013, 21:52

A można wiedzieć ile taki docisk wzmocniony kosztuje? To jest całkiem nowa konstrukcja czy po prostu zmodyfikowany fabryczny?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: krzysiek.ge » 02 paź 2013, 9:40

Docisk poszedł do małej poprawki.
Docisk dostaje drugą skróconą sprężynę, na tarczy nabita wzmocniona okładzina organiczna. Koszt zabiegu 1200zł.
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: marek_krupa » 10 gru 2013, 20:49

To super sprawdzone i tanie rozwiązanie Radzikowskiego nadające się do cywilnej jazdy np. w korkach. Super okładziny tarczy sprzęgłowej LUK klejone do blachy i nitowanej blacha do blachy-zero możliwości rozerwania. Mam w Fiacie Coupe 2/20vt ok. 270 KM i Lybrze 2,4/150/180 KM. Samochodami jeżdżą kobiety zwłaszcza jedna ok 50 kg. Sprzęgło chodzi ciężej ale bez rozpaczy. Oczywiście założyłem nowe pompki i siłowniki. Nie każdy docisk nadaje się do takiej wzmacniające przeróbki.

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: Exocet » 19 gru 2013, 10:55

I jak, po poprawkach działa dobrze? Mógłbyś napisać jakiej marki sprzęgło i z jakim przebiegiem zostało poddane tej operacji? Dopytuję, bo ja też pewnie będę musiał coś takiego zamówić.
marek_krupa pisze:Nie każdy docisk nadaje się do takiej wzmacniające przeróbki.
Czy mógłbyś napisać coś więcej? Nie każde to znaczy nie wszystkich producentów czy po prostu nie do każdego auta?
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: marek_krupa » 19 gru 2013, 17:28

Przebieg nie ma znaczenia w przypadku docisku. Powierzchnia styku z tarczą jest szlifowana a sprężyna dociskowa-słoneczka 2 szt są nowe. Ważny jest stan sprężyn w tarczy na tłumiku drgań skrętnych, ale jak będziesz miał luzy to Radzikowski sprzeda Ci całą nową tarczę. Do wzmocnienia docisku polegającego na dołożeniu dodatkowej sprężyny słoneczkowej nie nadają się dociski , które na zewnętrznym obwodzie mają takie 3 płaskie sprężyny. Dzwoń do Radzikowskiego to Ci wyjaśni. Natomiast ogromnym bogactwem są te LUK-a okładziny klejone do blaszanych podkładek. Takich tarcz przy ostrym strzale nie rozerwiesz.

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: Exocet » 24 wrz 2014, 21:27

Przepraszam za odkopanie tematu ale chciałem zapytać jakie kolega ma wrażenia po roku jeżdżenia. Czy było warto? Jak z trwałością i użytkowaniem na co dzień?
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: marek_krupa » 24 wrz 2014, 21:41

Dla mnie jest OK. Auto używane codziennie. Chociaż przy niskich obrotach i szczególnie wstecznym biegu ma skłonności do szarpania. Zwyczajnie należy dać więcej gazu. Jedyny defekt to pęknięte blaszanych wąsy łożyska odciągającego. Po tym defekcie tokarz wykonał obudowę łożyska z St 45 i jest po problemie. Warto ten zabieg wykonać od razu.

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: Exocet » 24 wrz 2014, 21:47

Dziękuję za odpowiedź, właśnie o to mi chodzi. Bo mam też założone wzmocnione sprzęgło, aczkolwiek nie od p. Radzikowskiego i też nieźle potrafi szarpać jak nie dam na starcie tak ok. 2k rpm i chciałem się dowiedzieć jak to wygląda u kolegów. Czyli cudów nie ma:) Tylko trochę szkoda mi mojej nowej dwumasy...
Łożysko akurat dostałem razem ze sprzęgłem więc było wymienione.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego

Post autor: marek_krupa » 25 wrz 2014, 22:29

Je też miałem łożysko nowe, ale po 2 latach się połamało

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”