Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
- krzysiek.ge
- Forumowicz/ka
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa
Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
Witam,
Jestem w trakcie montowania sprzęgła z okładziną organiczną +docisk wzmocniony na 40%. Wszystko ładnie pięknie ale pedał sprzęgła wchodzi w podłogę przy pomocy dwóch nóg. Wyprzęglik nowy.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak usprawnić układ wysprzęglania? Może jakieś inne propozycje.
Pozdrawiam
Krzysiek
Jestem w trakcie montowania sprzęgła z okładziną organiczną +docisk wzmocniony na 40%. Wszystko ładnie pięknie ale pedał sprzęgła wchodzi w podłogę przy pomocy dwóch nóg. Wyprzęglik nowy.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak usprawnić układ wysprzęglania? Może jakieś inne propozycje.
Pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio zmieniony 01 paź 2013, 10:31 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Mocniejszy docisk od Radzikowskiego. 2.4 jtd.
Rozmawiałes z Radzikowskim o tym ? Nie powino aż tak ciężko chodzić...
smarowałeś tuleje po której chodzi łożysko wyciskowe ?
smarowałeś tuleje po której chodzi łożysko wyciskowe ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- krzysiek.ge
- Forumowicz/ka
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
Radzikowski wspominał o cięższej pracy sprzęgła. Mój mechanik powiedział: "dwóch nóg trzeba użyć". Teraz jest w trakcie wymiany całej łapy. zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli będzie nadal ciężko chodziło to albo trzeba zmniejszyć siłę docisku albo zamontować docisk fabryczny. Mam nadzieje że ten docisk się nada bo inaczej utopiłem kasę:(
Z tym smarowaniem tulejek to przekaże tą uwagę mechaniorowi.
Z tym smarowaniem tulejek to przekaże tą uwagę mechaniorowi.
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
A można wiedzieć ile taki docisk wzmocniony kosztuje? To jest całkiem nowa konstrukcja czy po prostu zmodyfikowany fabryczny?
KAPPA TDS & JTD
- krzysiek.ge
- Forumowicz/ka
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
Docisk poszedł do małej poprawki.
Docisk dostaje drugą skróconą sprężynę, na tarczy nabita wzmocniona okładzina organiczna. Koszt zabiegu 1200zł.
Docisk dostaje drugą skróconą sprężynę, na tarczy nabita wzmocniona okładzina organiczna. Koszt zabiegu 1200zł.
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
To super sprawdzone i tanie rozwiązanie Radzikowskiego nadające się do cywilnej jazdy np. w korkach. Super okładziny tarczy sprzęgłowej LUK klejone do blachy i nitowanej blacha do blachy-zero możliwości rozerwania. Mam w Fiacie Coupe 2/20vt ok. 270 KM i Lybrze 2,4/150/180 KM. Samochodami jeżdżą kobiety zwłaszcza jedna ok 50 kg. Sprzęgło chodzi ciężej ale bez rozpaczy. Oczywiście założyłem nowe pompki i siłowniki. Nie każdy docisk nadaje się do takiej wzmacniające przeróbki.
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
I jak, po poprawkach działa dobrze? Mógłbyś napisać jakiej marki sprzęgło i z jakim przebiegiem zostało poddane tej operacji? Dopytuję, bo ja też pewnie będę musiał coś takiego zamówić.
Czy mógłbyś napisać coś więcej? Nie każde to znaczy nie wszystkich producentów czy po prostu nie do każdego auta?marek_krupa pisze:Nie każdy docisk nadaje się do takiej wzmacniające przeróbki.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
Przebieg nie ma znaczenia w przypadku docisku. Powierzchnia styku z tarczą jest szlifowana a sprężyna dociskowa-słoneczka 2 szt są nowe. Ważny jest stan sprężyn w tarczy na tłumiku drgań skrętnych, ale jak będziesz miał luzy to Radzikowski sprzeda Ci całą nową tarczę. Do wzmocnienia docisku polegającego na dołożeniu dodatkowej sprężyny słoneczkowej nie nadają się dociski , które na zewnętrznym obwodzie mają takie 3 płaskie sprężyny. Dzwoń do Radzikowskiego to Ci wyjaśni. Natomiast ogromnym bogactwem są te LUK-a okładziny klejone do blaszanych podkładek. Takich tarcz przy ostrym strzale nie rozerwiesz.
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
Przepraszam za odkopanie tematu ale chciałem zapytać jakie kolega ma wrażenia po roku jeżdżenia. Czy było warto? Jak z trwałością i użytkowaniem na co dzień?
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
Dla mnie jest OK. Auto używane codziennie. Chociaż przy niskich obrotach i szczególnie wstecznym biegu ma skłonności do szarpania. Zwyczajnie należy dać więcej gazu. Jedyny defekt to pęknięte blaszanych wąsy łożyska odciągającego. Po tym defekcie tokarz wykonał obudowę łożyska z St 45 i jest po problemie. Warto ten zabieg wykonać od razu.
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
Dziękuję za odpowiedź, właśnie o to mi chodzi. Bo mam też założone wzmocnione sprzęgło, aczkolwiek nie od p. Radzikowskiego i też nieźle potrafi szarpać jak nie dam na starcie tak ok. 2k rpm i chciałem się dowiedzieć jak to wygląda u kolegów. Czyli cudów nie ma:) Tylko trochę szkoda mi mojej nowej dwumasy...
Łożysko akurat dostałem razem ze sprzęgłem więc było wymienione.
Łożysko akurat dostałem razem ze sprzęgłem więc było wymienione.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - mocniejszy docisk od Radzikowskiego
Je też miałem łożysko nowe, ale po 2 latach się połamało