Jak to jest z tymi xenonami???

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Duch-Dziadka » 21 gru 2013, 9:19

Kurcze jak to jest z tymi Xenonami w końcu???
Cały czas wychodziłem z założenia, że to niezgodne z przepisami i głupota bo inna lampa i odbłyśnik.
Tym czasem dzisiaj oglądam Fani 4 kółek i nagle chłopaki do Lexusa montują Xenon.
Lampa pozostaje ta sama jedyni instalacja kosztuje 300 funtów.
Niestety innej wersji nie znalazłem


do tego wszystkiego jakis czas temu znalazłem filmik polskich dziennikarzy o xenonie i...



Pytam, bo mam zamiar do swojej Alfy założyć. Pytanie tylko czy zmieniać lampy czy wystarczy dokupić zestaw.
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Taz » 21 gru 2013, 10:43

Sam zestaw HID ma homologację i jest legalny. Natomiast trzeba pamiętać, że reflektor samochodowy jest homologowany na określone źródło światła (typ żarówki) i to powoduje, że cały proceder jest nielegalny.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: SIWY155 » 21 gru 2013, 11:48

Jeśli nie chcesz mieć potencjalnych kłopotów to wymień lampy na xeno albo zamontuj dobre żarówki i efekt będzie tylko odrobinę gorszy.Ja w Ypsilonce testowałem Philips Blue Vision, teraz testuję Philips Color Vision Blue i jestem bardzo zadowolony z poprawy jakości światła a do tego ładnie wyglądają w reflektorze.Oczywiście to nie xenon ale co chciałem to osiągnąłem i to w pełni legalnie.Pozdrawiam
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Dawid » 21 gru 2013, 12:43

Sam myślę o założeniu Hidów do Bravo.Patent polega na tym że zwykły reflektor od tego z ksenonem niczym się nie różnią.Chodzi mi o samą soczewkę.Różnica polega na tym że w przy zwykłym nie ma samo poziomowania.Jeśli się założy żarniki o temperaturze barwowej 4300-5000 nikt się nie połapie że coś jest nie tak.Żarniki o większych wartościach świecą już nienaturalnie niebiesko a to rzuca się w oczy.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Rafako

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Rafako » 21 gru 2013, 13:00

Dawid pisze:Sam myślę o założeniu Hidów do Bravo.Patent polega na tym że zwykły reflektor od tego z ksenonem niczym się nie różnią.Chodzi mi o samą soczewkę.Różnica polega na tym że w przy zwykłym nie ma samo poziomowania.Jeśli się założy żarniki o temperaturze barwowej 4300-5000 nikt się nie połapie że coś jest nie tak.Żarniki o większych wartościach świecą już nienaturalnie niebiesko a to rzuca się w oczy.
Nie polecam jeśli często jeździsz zagranicę to nie polecam. To, że u nas policjantom nie chce się uczyć oznaczeń homologacyjnych na reflektorach, nie oznacza, że tak jest wszędzie. Pierwsza poważniejsza kontrola z zatrzymaniem pojazdu na polskich tablicach + pobieżna weryfikacją techniczną i zostaniesz wycofany z ruchu i ukarany "nagrodą pieniężną". Nie trzeba być wielkim druidem, żeby zorientować się, że reflektor soczewkowy z oznaczeniami homologacyjnymi na szkle do zwykłej żarówki + wystająca z tyłu przetwornica, w normalnym, praworządnym kraju musi = kłopoty ;)
Chyba, że ktoś lubi ekstremalne wrażenia, jak to towarzystwo ;)
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: FXX » 21 gru 2013, 14:11

Dawid pisze:Sam myślę o założeniu Hidów do Bravo.Patent polega na tym że zwykły reflektor od tego z ksenonem niczym się nie różnią.Chodzi mi o samą soczewkę.Różnica polega na tym że w przy zwykłym nie ma samo poziomowania.Jeśli się założy żarniki o temperaturze barwowej 4300-5000 nikt się nie połapie że coś jest nie tak.Żarniki o większych wartościach świecą już nienaturalnie niebiesko a to rzuca się w oczy.
I tu się mylisz :) Większość reflektorów soczewkowych przeznaczonych do żarowek halogenowych jest inna niż te do ksenonu. Czym się różnią? Inną linią ocięcia światła, co jest spowodowane inną przesłoną.
Rafako pisze:Nie polecam jeśli często jeździsz zagranicę to nie polecam. To, że u nas policjantom nie chce się uczyć oznaczeń homologacyjnych na reflektorach, nie oznacza, że tak jest wszędzie. Pierwsza poważniejsza kontrola z zatrzymaniem pojazdu na polskich tablicach + pobieżna weryfikacją techniczną i zostaniesz wycofany z ruchu i ukarany "nagrodą pieniężną". Nie trzeba być wielkim druidem, żeby zorientować się, że reflektor soczewkowy z oznaczeniami homologacyjnymi na szkle do zwykłej żarówki + wystająca z tyłu przetwornica, w normalnym, praworządnym kraju musi = kłopoty ;)
Olku, warszawska drogówka też już zna oznaczenia o czym się przekonałem przy kontroli ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Duch-Dziadka » 21 gru 2013, 15:48

Tylko jak to się ma do tego co widzimy na filmikach...

Filmik Auto Świat: chłopaki mówią po stokroć, że to nielegalne ale właściwie można odnieść iż jeśli ktoś soczewkę to właściwie nie ma tragedii(przynajmniej ja to tak odbieram). Wydawałoby się, że takie czasopismo powinno pokazać różnicę konkretnie na przykładzie. Tym czasem można wysnuć wniosek, że ich też zaskoczył wynik na tyle by podsumować, że jest to nielegalne i może oślepiać.

Fani 4 kółek: montują to beż żadnych wzmian o legalności produktu, ale faktem jest, że ich zestaw kosztował około 1500 PLN(w przeliczeniu), być może jest dużo lepszy.


Co do połpapania się przez policję to zapewne wszystko zależy od furki. Jak ktoś zobaczy Alfę czy Bravo to nie wpadnie na to, ale już jakies auta epokowo starsze rzucają się w oczy.
Giulietta Veloce 2016r

dawidson

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: dawidson » 21 gru 2013, 16:13

"Fani Czterech Kółek" podobnie jak i spora część brytyjskiego społeczeństwa często wykazują się techniczną ignorancją na sporym poziomie. Pamiętaj też, że brytyjskie przepisy nijak sie maja do polskich.

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Duch-Dziadka » 21 gru 2013, 16:34

Raczej pomyślałbym, że są bardziej zaostrzone, ale może się mylę...

Wiem np. jak to wyglada w Niemczech. Jeśli posiadasz auto, które zostało zmienione/przebudowane w stosunku do wersji fabrycznej to musisz posiadać przy sobie stos papierów, które potwierdzają, iż dokonane zmiany w aucie są wykonane na elementach atestowanych.
Masakra jakaś...
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Dawid » 21 gru 2013, 17:27

Kamilu wiem że jest jak piszesz,ja napisałem jak to wygląda na przykładzie auta którym się poruszam.
Olkowi dziękuję natomiast za dobre rady i pamięć :).Jednak nie do końca się zgodzę ze spostrzegawczością Policji na zachodzie.Miałem kilka kontroli głównie na Niemcach Vectrą,gdzie zrobiłem sobie światła dzienne w halogenach.Poruszałem się właśnie korzystając z tych swiateł...nikt nigdy nie spytał co,jak i dlaczego.Podobnie Policja w Belgii...Jest bardzo liberalna.Tam nawet pęknięta przednia szyba jest dopuszczalna.Nie wierzę w to że komuś chciało by się bawić w sprawdzanie czy też ksenony są fabryczne czy też nie.Tu zapewne dużą wagę będzie miało to jak umiejętnie schowa się przetwornice.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: SIWY155 » 21 gru 2013, 17:50

Dawid pisze:Kamilu wiem że jest jak piszesz,ja napisałem jak to wygląda na przykładzie auta którym się poruszam.
Olkowi dziękuję natomiast za dobre rady i pamięć :).Jednak nie do końca się zgodzę ze spostrzegawczością Policji na zachodzie.Miałem kilka kontroli głównie na Niemcach Vectrą,gdzie zrobiłem sobie światła dzienne w halogenach.Poruszałem się właśnie korzystając z tych swiateł...nikt nigdy nie spytał co,jak i dlaczego.Podobnie Policja w Belgii...Jest bardzo liberalna.Tam nawet pęknięta przednia szyba jest dopuszczalna.Nie wierzę w to że komuś chciało by się bawić w sprawdzanie czy też ksenony są fabryczne czy też nie.Tu zapewne dużą wagę będzie miało to jak umiejętnie schowa się przetwornice.
Wszystko dobrze póki nie będziesz brał udziału w tzw.zderzeniu drogowym, wówczas możesz być pewien, że na zachodzie przetrzepią wszystko.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Exocet » 22 gru 2013, 19:51

Poza tym nie zapominajmy o obowiązkowych spryskiwaczach reflektorów. I to raczej widać od razu czy spryskiwacz jest czy nie, nie ważne jak ładnie się pochowa przetwornice...
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: FXX » 22 gru 2013, 20:10

Exocet pisze:Poza tym nie zapominajmy o obowiązkowych spryskiwaczach reflektorów. I to raczej widać od razu czy spryskiwacz jest czy nie, nie ważne jak ładnie się pochowa przetwornice...
Spryskiwacze i samopopoziomowanie muszą być do ksenonów, które przekraczają 2000 lumenów. Większość osiągała do tej pory wartości na poziomie 3000-3200 lumenów, więc był wymóg niemal z automatu.
Obecnie coraz więcej marek wciska ksenon, który nie przekracza wartości 2000 lumenów i samochody takie fabrycznie nie są wyposażane w układ spryskiwaczy i samopoziomowania. Inna sprawa, że takie światła świecą jak dobre reflektory z żarówkami halogenowymi.
Zatem ksenon nie zawsze się równa wymóg spryskiwaczy.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: Michor » 23 gru 2013, 8:37

FXX pisze:
Dawid pisze:
(...)
I tu się mylisz :) Większość reflektorów soczewkowych przeznaczonych do żarowek halogenowych jest inna niż te do ksenonu. Czym się różnią? Inną linią ocięcia światła, co jest spowodowane inną przesłoną.
Czyżby?
czym sie ta linia odcięcia różni bom ciekaw:)
Moim zdaniem się nie różni:)

Domyślam się o co Ci chodzi - i to zalezy tylko od producenta.
Sa takie ze zwykłym ECE odcięciem (np. valeo takie robi) - a są takie ze "schodkiem".

Mogę Ci zrobić zdjęcie jakie odcięcie ma projektor bixenon z e46 bo mi się wala po kartonach:)
I wcale nie jest płaski z prawej strony :)

*fakt, projektor się różni zwykle - ale odbłyśnikiem, nie przesłoną - ale np. Valeo xenon/halogen zwykły (nie bixenon)
H7 od d1s różni się tylko mocowaniem żarówki/palnika*
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jak to jest z tymi xenonami???

Post autor: FXX » 23 gru 2013, 12:30

Czym? Ano proszę bardzo:

Obrazek

Obrazek

Oczywiście nie twierdzę, że wszystkie marki stosują inne soczewki w przypadku palników ksenonowych i halogenowych.
Różnica spowodowana takim ułożeniem się wiązki jest wywołana przysłoną, nie projektorem. Dowód:

Obrazek

Przysłona regulowana z soczewek Hella.

Pytanie: do których marek Valeo produkuje oryginalne reflektory soczewkowe montowane w fabryce?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”