Tuning pompy RAIL i wtryskiwaczy

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Tuning pompy RAIL i wtryskiwaczy

Post autor: bronx » 11 lip 2014, 8:55

A tak na poważnie,
Tu kłania się topic tuningowy, wszelkich zwolenników danych fabrycznych, oraz przekazów medialnych dla masy prosimy o opuszczenie i nieczytanie
ze względu na możliwość zdenerwowania.






No to jak jesteś już tu to :
Ten tuning to tak żartem, chodzi i poprawę, polepszenie życia pompy RAIL, regulatora i wtryskiwaczy.
Napisze to w skrócie, i podam linki.
Ponieważ ON ma smarować PWC, regulator i wtryski, a zmniejszenie zwartości siarki zmniejsza smarowność, od dawna dawna dolewałem do ON środki smarne.
W 2005/06 przy silniku XDTL ( z doładowanie 0,4 bara : hahaha : , takkk tyle miały) dolewałem skandynawskiego specyfiku przeznaczonego do pojazdów rolniczych napędzanych OO.
Tak już w 2005r w Skandynawii traktory miały układ RAIL takie jak my.
Kosztowało to ok 250zl/5L jak dobrze pamiętam. Niestety już niedostępne w PL.
Zanim trafiłem na ten cud to w użyciu był MIXOL i też dawał radę, no ale powiedzmy prawdę, to inne technologie i ciśnienia. Tu już mixolowi mówię nie.
Następcą tego mazidła jest Liquid Moly 1052 w ilości ( ja daję 10ml/10L paliwa)
A żeby nie było dolewam tego od pierwszego tankowania po zakupie wozideł, i przy każdym tankowaniu.
A tu link co sobie poczytacie :
:link:

A po pewnym czasie, poprawiła się praca regulatora ciśnienia i klepiący wtrysk się uciszył a testy przelewowe z wartościami można odszukać w moich opisach bordowej padliny.
Zaznaczam nikogo nie namawiam, nie zmuszam, tylko pomyśl i wyciągnij sam wnioski.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Tuning pmpy RAIL i wtryskiwaczy

Post autor: FXX » 11 lip 2014, 10:05

Ja osobiście dolewam Orlenowskiego Semi 2T w proporcji 1:250 - 1:300, z przerwą co kilka tankowań.
Z zauważalnych popraw - cichsza praca silnika na zimno, w ciągu pierwszych sekund po odpaleniu i nieco bardziej miękka praca później. Korekt wtryskiwaczy nie sprawdzę ze względu na EDC15.

Polecam również topic na forum Alfaholików - przejrzeć od pierwszej strony, są tam podane linki do testów laboratoryjnych przeprowadzonych na zlecenie chłopaków z klubu Avensisa.

:link:
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”