Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
JacekK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.

Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?

Post autor: JacekK » 08 wrz 2014, 8:25

GrimlocK pisze:Może być tak i tak. Dźwignia ogranicza wysunięcie tłoczka, więc jak ktoś ciągle miał załadowany tył, dźwignia była odsunięta (zaczepiana jest o takie ucho na stabilizatorze) to i tłoczek mógł zostać w położeniu powodującym przepuszczanie płynu na tył. U mnie zastała się dźwignia w położeniu ograniczającym przepływ płynu, po rozruszaniu dźwigni, założeniu sprężynki z ASO niestety nic nie pomogło - tłoczek był już nieruchomy. Po wywaleniu korektora siła hamowania wzrosła dwukrotnie, co w przypadku bębnów z tyłu nie jest wielkim problemem ale w przypadku tarcz mogłoby już powodować stawianie auta bokiem na słabszych/węższych oponach.
Grimlock, czekaj, piszesz, że odsunięcie dźwigni powoduje przepuszczanie płynu - czyli ja źle zrobiłem dociskając ją do korektora?

Ciekawe spostrzeżenie z wywaleniem korektora u Ciebie. Skoro u Ciebie było ok, a jak mniemam ok=z odpowiednim marginesem bezpieczeństwa, to ja raczej mogę zapomnieć, że przy większych tarczach z przodu, tarczach z tyłu(imho bębny hamują lepiej) i twardszym zawiasie przyniesie to pożądany skutek.

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?

Post autor: GrimlocK » 08 wrz 2014, 13:35

Z tego co ja widziałem to dokładając ciężar na tył powodujemy odsuwanie się dźwigni od korektora = tłoczek nie ma oporu, który stanowi dźwignia ze sprężyną, wysuwa się i powoduje większy przepływ płynu do tylnych hamulców. Dociskając ją do korektora ograniczamy ruch tłoczka, tym samym powodując ograniczenie przepływu płynu. Ja robiłem badanie siły hamowania na SKP przed i po wywaleniu korektora, różnica była właśnie dwukrotna. Co do samej siły w porównaniu bęben vs tarcza 240mm to wydaje mi się, że jednak tarcze będą lepiej hamować, nie bez powodu bębny były tylko w wersji 1.6 75hp (tak samo w BBM, słabsze wersje silnikowe). Po usunięciu korektora nie blokują mi się tylne koła, oczywiście na śliskiej nawierzchni zostaną zablokowane ale nigdy przed przednimi. Chcąc poprawić hamulce na Twoim miejscu wymieniłbym przód, zaciski brembo z AR 166 można dosyć tanio kupić (~500PLN), usunął korektor i tył zostawił seryjny. Ewentualnie można dopasować zaciski tylne np. ze Stilo.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?

Post autor: Wilkin » 08 wrz 2014, 13:50

Korektor idzie bez problemu podkręcić ,nie masz ABs-u więc się tylko trochę bardziej pobawisz żeby go zbalansować.
Nie zmieniał bym zacisków etc - raczej nie ma sensu. Fabryczne tarcze z tyłu są wystarczające.
Dobra nie ścigam się - ale też podkręciłem tył.Wrzuciłem tylko wentylowane tarcze Mikody i dobre klocki.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”