Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 27 cze 2019, 13:14

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 15 lut 2017, 15:25 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1222
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Witam, powoli dojrzewam do doposażenia mojego świstaka we wskaźnik EGT.
Głównie obawiam się o rozjeżdżanie się LPG co może spowodować w krytycznych przypadkach kosztowne uszkodzenia. Chciałbym wiedzieć wcześniej że coś dzieje się ku złemu gdy 90% wartości mojego auta to silnik.

Rozpoznaję temat i wychodzi z moich informacji że ważniejsza jest sama termopara niż to jakiego wskaźnika użyjemy.

Ktoś miał z tym styczność? Ma może jakieś spostrzeżenia? Będę wdzięczny za rozwinięcie tematu.

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 16 lut 2017, 8:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
Różne są sposoby pomiaru EGT.
Najlepiej by było z każdego cylindra ale to troszkę problematyczne.
Są rozwiązania dostępne na a... które w miarę fajnie mierzą temp, analogowe cyfrowe.
Rozszerz co dokładnie chcesz


Na górę
PostDodany: 16 lut 2017, 9:50 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1222
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
W tej chwili na tapecie jest zestaw Auber
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-s ... 73634.html

Chcę mieć ogólny pogląd na sytuację, bez fajerwerków i oczywiście w najlepszym stosunku jakość/cena... Im im mniejsza cena tym lepiej :D

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 16 lut 2017, 16:17 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2001
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Ja używam od dłuższego czasu auto gauge. Termo para reaguje szybko. Jest też peek. Termo para kątowa. Wkręcony w piąty cylinder mniej więcej w połowie długości kolektora. Wiem że nie wszystkie cylindry mierzy ale trochę problematyczne wcisnąć sondę przed turbo na wszystkie cylindry. Jedynie w podstawę turbo lub we flanszy kolektora. Jest na piątym bo jest karmiony paliwem jako ostatni i jest najbliżej przepustnicy.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 17 lut 2017, 11:43 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1222
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Rozmawiałem z kolegą który ma właśnie Auto Gauge w Punto GT i również polecał. Chyba zapłacił 400zł za zestaw i też ma z ostrzeganiem. Z drugiej strony kolega polecał mi wskaźnik z jakiejkolwiek firmy ale żeby termopara była dobra i szybko reagowała. Wspominał o jakiejś polskiej firmie ale zapomniałem.

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 17 lut 2017, 14:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Posty: 383
Lokalizacja: Kielce
kond243 pisze:
16 lut 2017, 16:17
Ja używam od dłuższego czasu auto gauge. Termo para reaguje szybko. Jest też peek. Termo para kątowa. Wkręcony w piąty cylinder mniej więcej w połowie długości kolektora. Wiem że nie wszystkie cylindry mierzy ale trochę problematyczne wcisnąć sondę przed turbo na wszystkie cylindry. Jedynie w podstawę turbo lub we flanszy kolektora. Jest na piątym bo jest karmiony paliwem jako ostatni i jest najbliżej przepustnicy.
Po pierwsze, termopary nie wkreca sie na zbiorczy jesli jest jedna, albo daje sie na kazdy cylinder osobną albo z najbardziej obciazonego cylindra.
Tutaj po drugie, akurat z Kappie najbardziej obciazonym cylindrem nie jest 5, najbardziej obciazonym jest ten najdalej od przepustnicy czyli w tym wypadku 1. Tak więc trochę nietrafion Twój wybór jesli chodzi o lokalizacje termo.
Po trzecie, termopare wkreca sie nie w przypadkowe miejsce gdzie pasuje tylko jakies 5-7cm od glowicy.

Tyle z teorii. Od siebie dodam że nie ma wiekszego znaczenia czy termopara jest prosta czy kątowa, ważne zeby byla dobra jakosciowo bo w zasadzie szybkosc reakcji jest podobna w każdej, od wskaznika zalezy dużo jak jest dokladny i jak szybko działa. Sama termopara porzadna to koszt ok 200zl. Osobiscie doradzam wskaznik z peakiem i warningiem raczej wskazowkowy niz na wyswietlaczu taki jak w linku wyżej. Dlaczego? Temperatura sie czesto zmienia i migajace cyferki raz ze rozpraszaja a dwa ze trudniej z nich cos odczytac. Oko reaguje szybko i szybciej przetworzy mózg polozenie wskazowki niz zmieniajace sie cyferki. Wystaczy ze zakodujesz sobie w ktorym miejscu na tarczy wskazowka jest w optymalnym zakresie i nawet katem oka nieświadomie bedziesz to kontrolowac. Mowie z mojego doswiadczenia z EGT gdzie na torze musze stale kontrolowac kilka wskaznikow plus trasę.


Na górę
PostDodany: 17 lut 2017, 14:54 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1222
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Dzięki :) Chwilowo trwają negocjacje z tym Auberem bo zestaw okazuje się być coś warty jeśli działa. Jeździłem w aucie z takim wskaźnikiem jakiś czas temu i nie było tak źle z rozpraszaniem ale fakt na pewno mniej to boli gdy jest wskazówka.

Kupiony zestaw za 270zł przesyłką, 50zł w dół. Przetestuję i dam znać dla potomnych czy było warto.

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 17 lut 2017, 18:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 2001
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Kolego poczytaj co to jest sprzężenie zwrotne powietrza przy silniku turbo. Po drugie akurat rozmawiałem w tym przypadku z kilkoma osobami zajmującymi się tuningiem i jakoś każdy z nich mówił o 5cylindrze.Do tego dochodzi paliwo karmiony jest ostatni czyli 5cylinder najdalej od zasilania listwy wtryskowej. Ja posiadam zegar z warningiem i peekiem. A termo para jest wkręcona jakieś 7cm od głowicy. I powiem że przy siadającej pompie paliwa odezwało się ostrzeżenie.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 17 lut 2017, 22:16 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1222
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Chyba na środkowym zamontuje dla bezpieczeństwa :)

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 18 lut 2017, 0:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Posty: 383
Lokalizacja: Kielce
kond243 pisze:
17 lut 2017, 18:11
Kolego poczytaj co to jest sprzężenie zwrotne powietrza przy silniku turbo. Po drugie akurat rozmawiałem w tym przypadku z kilkoma osobami zajmującymi się tuningiem i jakoś każdy z nich mówił o 5cylindrze.Do tego dochodzi paliwo karmiony jest ostatni czyli 5cylinder najdalej od zasilania listwy wtryskowej. Ja posiadam zegar z warningiem i peekiem. A termo para jest wkręcona jakieś 7cm od głowicy. I powiem że przy siadającej pompie paliwa odezwało się ostrzeżenie.
To niech sie Twoi "tunerzy" doksztalca jesi chcą wstawiać w 5 cylinder najbliżej przepustnicy. Zresztą co będę gadał, pojedz sobie na byle zawody zajrzyj pod maske kilku evo i zobacz gdzie jest sonda, zapewniam że na 1 (patrzac od rozrzadu oczywiscie), potem zajrzyj pod maske kilku 200sx'ow i zobacz gdzie jest tam- zapewniam ze na 4. Nie trzeba daleko szukac wystarczy przejrzec sklepy z aftermarketowymi kolektorami do sportowych wozow i czesto maja juz zrobione otwory pod sondy i sobie zobaczyc na ktorych cylindrach do danego silnika są, i czy jest to najblizej przepustnicy czy najdalej, i czy producent robiacy kolektor za 500 $ wierci dziure na pałe czy coś się orientuje w temacie. Na prawde nie trudno sprawdzic a nie powtarzac po kimś głupoty.

A co do paliwa, to po to jest na listwie takie sprytne urzadzenie jak regulator cisnienia paliwa zeby utrzymac odpowiednie cisnienie na lkstwie zeby kazdy wtrysk rozpylal taka samą dawkę paliwa z takim samym cisnieniem.


Na górę
PostDodany: 20 lut 2017, 12:11 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1222
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Wrzucę coś jeszcze po montażu :)
Strasznie dużo opcji ma ten Auber, instrukcja ma 3 strony...


_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 26 lut 2017, 13:41 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1222
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Poczytałem dłuższy czas strony krajowe i zagraniczne. Stworze takie małe kompedium jeżeli chodzi o ten temat z mojego punktu widzenia.

Zakładam montaż w aucie seryjnym z turbo by jedynie monitorować ewentualne problemy z dawkowaniem LPG (ubogą mieszanką podnoszącą EGT)

1. Teoria z najbardziej obciążonym cylindrem w moim przypadku właściwie jest pomijalna.
2. Instalując sondę pojedyńczą instalacja na jednym cylindrze ogranicza nas potwornie. Ma to sens przy systemie jedna sonda/jeden cylinder.
3. Największa temperatura w silnikach z turbo jest na łączeniu cylindrów zaraz przed turbo gdyż tam gazy kumulują się i napędzają turbinę która stwarza dla nich opór.
Tutaj rodzą się dwie teorie montażu:
a) zaraz przed turbiną tam gdzie jest najgoręcej. Ogólnie ma to sens. Daje pogląd na ogólną temperaturę. Gdy z którymś cylindrem będzie działo się coś złego ogólna temperatura też będzie się podnosić.
b) zaraz za turbiną z poprawką na lekko obniżoną temp spalin. Przy ewentualnym upaleniu się sondy ratuje to turbinę przez zniszczeniem.

Osobiście wybieram montaż a) na kanale wspólnym. Potrzebuje ogólnego poglądu na sytuację przy seryjnej mocy. EGT raczej nie będzie skakać pod wartości graniczne gdyż nie tuninguje auta.

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl