Strona 1 z 1

Delta III 1.4 t-jet 120 2012 chipowanie, czy ta granica jest ok bez zmiany osprzętu.

: 31 maja 2019, 7:59
autor: norbrys
Witam przymierzam się do czipowania mojej delty. Znalazłem kilku specjalistów i z tego co piszą to bez zmiany osprzętu można spokojnie wyciągnąć 39 koni i jakieś 26 lb/ft momentu. Czy miał ktoś robionego takiego chipa i czy rzeczywiście nie będzie to miało negatywnego wpływu na osprzęt. Pozdrawiam

Re: Delta III 1.4 t-jet 120 2012 chipowanie, czy ta granica jest ok bez zmiany osprzętu.

: 31 maja 2019, 20:39
autor: piterstilo
Zacznijmy od tego, że moc 120 KM w silniku 1.4 T-Jet to teoria. W praktyce, zdrowy silnik ma zawsze kilka koni więcej.
W moim przypadku silnik wykazał się mocą 128 KM i zamiast teoretycznie 206 Nm okazało się, że ma 211 Nm.
Po tuningu wyszło odpowiednio: 136 KM i 266 Nm.
Podstawą tuningu jest zdrowy osprzęt z turbosprężarką na czele. Moja turbina przy max obrotach upuszczała ciśnienie.
Stąd przyrost mocy jest niewielki. Za to momentu przybyło dużo i to na nim mi zależało.
Auto odpycha się zdecydowanie lepiej, silnik jest jeszcze bardziej elastyczny.
Jeżdżę tak dopiero od paru tygodni, na razie jestem zadowolony.
To przykład takiego kosmetycznego tuningu. Nie kosztowało mnie to drogo, więc z tego też jestem zadowolony.