ABS

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

ABS

Post autor: aro » 18 lis 2007, 14:06

Ja mam potwierdzenie w naturze :lol: , że ABS wydłuża droge hamowania na lodzie. Jako że moja dedra niema absu, a alfa 156 ojca ma pewnego pieknego wieczoru z nowymi oponkami i z zawieszeniem w bardzo dobrym stanie przekonałem sie na prawde, że abs wydłuża droge hamowania na własne oczy 8O Nawet ojciec zauważył różnice w jezdzie po lodzie czy mokrej nawieżchni z autem wyposażonym w abs i w aucie bez niego. Jedynym plusem absu jest to, iż można wyjsc z tej opresji nie tracąc w znacznym stopniu kontroli nad pojazdem.

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

ABS

Post autor: Patryklancia » 19 lis 2007, 10:26

"Nat" pisze:
"Patryklancia" pisze:Zacytuje wypowiedź kolegi: Twierdzenie, że ABS w warunkach zimowych nie skraca drogi hamowania
to mało powiedziane - znacznie ją wydłuża. W testach na VW
Golfie V :lol: z ABS droga hamowania przy zmianie prędkości z 80 do 0
na śniegu wzrosła o 11m a na lodzie o 149m, tak więc odległości
są znaczne.

Fakt ,faktem bardzo duże znaczenie ma stan opon i zawieszenia do samej jakości i skuteczności działania ABS-u. Ja osobiście czasem denerwuje sie że niejest on wyłączany bo wiele było sytuacji w których gdybym mógł to wyłączyłbym go i pewnie zatrzymałbym się szybciej- najczęściej na istnej tafli lodowej , natomiast napewno dużym plusem jest to że w trakcie dohamowywania można skręcać.
Coś tam się wydłuża o ileśtam metrów. Załóżmy że to prawda. Pytanie tylko: w porównaniu z czym?
W porównaniu z idealnym hamowaniem pulsacyjnym, czy w porównaniu z takim sobie hamowaniem pulsacyjnym (tzn z odpuszczeniem w pewnym momencie) a może w porównaniu z jazdą na zblokowanych kołach- czyli po prostu z jazdą jak na sankach?
Może to nie najlepszy argument, ale zastanówcie się, czy gdyby ABS faktycznie tak wydłużał droge hamowania, to czy do wszystkich nowych aut z definicji byłby pakowany?

Uważam ludowe mądrości o tym, jak to auta z ABSem bezwzględnie hamują gorzej niż golfy bez ABSu za równie godne szacunku co texty o autach na F czy "kto ma Opla ten ma hopla..."

"matias21" pisze:Fiński magazyn samochodowy Tekniikan Maailma testował samochód VW Golf V w 3 warunkach.
Droga hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h
Zablokowane koła - ABS
sucha jezdnia 45 m 32 m
śnieg 53 m 64 m
lód 255 m 404 m

link z wikipedii.
Więc nie są to ludowe mądrości tylko poparte testami fakty :wink:
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

ABS

Post autor: Nat » 19 lis 2007, 11:39

"Patryklancia" pisze:Więc nie są to ludowe mądrości tylko poparte testami fakty :wink:

Jak widac nie z powyższego- nie są...

Teraz zapewne ktos znajdzie inny test, który powie zgoła cos przeciwnego...
A może nie, może to faktycznie spisek grabaży, których lobbying spowodował wkładanie ABSów do wszystkich aut Przecież ABS to UKŁAD :lol: :wink:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

ABS

Post autor: Patryklancia » 19 lis 2007, 11:59

KLIK To dość ciekawy opis działania tego układu . Czas powołać komisję śledczą kogo proponujesz NAT na prze :wink: wodniczącego :?:
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

ABS

Post autor: Dziadek » 19 lis 2007, 19:44

Jeśli mogę ABSy są moim zdaniem nie po to by skracać czy wydłużac drogę chamowania ale po to aby w razie gwałtownego chamowania mieć kontrolę nad pojazdem. Na zablokowanych kołach nie ominiesz przeszkody bo auto sunie wypadkową sił które na to auto w danym momencie działają.Prz sprawnym ABS jak skręcisz kierownicą auto pojedzie gdzie TY chcesz!!! I oto w tym całym ustrojstwie chodzi.Nie tak dawno kolega Słoneczna pisał,że ABS pomógł ominąć przeszkodę 74 letniego dziadka w 126 p
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

ABS

Post autor: Taz » 19 lis 2007, 19:57

"Dziadek" pisze:Jeśli mogę ABSy są moim zdaniem nie po to by skracać czy wydłużac drogę chamowania ale po to aby w razie gwałtownego chamowania mieć kontrolę nad pojazdem. Na zablokowanych kołach nie ominiesz przeszkody bo auto sunie wypadkową sił które na to auto w danym momencie działają.Prz sprawnym ABS jak skręcisz kierownicą auto pojedzie gdzie TY chcesz!!! I oto w tym całym ustrojstwie chodzi.Nie tak dawno kolega Słoneczna pisał,że ABS pomógł ominąć przeszkodę 74 letniego dziadka w 126 p
hamować jeśli już :)
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

ABS

Post autor: Egon » 20 lis 2007, 13:24

"darkobo" pisze:
"Egon" pisze:ABS poprostu w razie poślizgu zwalnia hamulec czyli na słabej przyczepności będzie cały czas zwalniał hamulec (auto bedzie słabo hamowało) wtedy należy troszke popuścic pedał hamulca by ABS przestał działać
Z tego co ja wiem, jest wrécz przeciwnie. Jak masz auto z ABS, to wciskaj go na maxa, a elektronika wykona reszté pracy za Ciebie. Pamiétam, że sam miałem na początku z tym problemy (przyzwyczajenie do hamowania pulsacyjnego - czyli abs-u ale bez udziału elektroniki ;) ).
wtedy elektronika musiała by zmiejszyć siłe hamowania a ona tylko odpuszcza hamulec /dlatego na drodze o słabej przyczepności droga hamowania tak bardzo się wydłuża

tak jak kolega matias21 napisał
Zablokowane koła - ABS
sucha jezdnia 45 m 32 m
śnieg 53 m 64 m
lód 255 m 404 m

ja tylko potwierdzam
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”