Dwuobwodowy układ hamulcowy - po skosie czy przód/tył?

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Dwuobwodowy układ hamulcowy - po skosie czy przód/tył?

Post autor: Mariusz91 » 15 lut 2012, 22:11

Pytanie jak w temacie. Jak wiadomo w większości samochodów stosuje się aktualnie dwuobwodowe układy hamulcowe zasilane przez dwu sekcyjną pompę hamulcową. Do tej pory byłem przekonany że odchodzi się od układów z obwodami podzielonymi na przód/tył i nowe auta (tak generalnie już od 15/20 lat) głównie hamują po przekątnej. Natomiast dzisiaj miałem starcie z dwoma mechanikami twierdzącymi dokładnie na odwrót. Ja dalej obstawiam przy swoim, zastanawiam się jednak czy słusznie? :)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Dwuobwodowy układ hamulcowy - po skosie czy przód/tył?

Post autor: faraon » 15 lut 2012, 22:32

O ile ja się znam na medycynie :roll: to przód / tył, przy czym najpierw "biorą" koła tylne. System "po skosie" wyszedł z użycia chyba gdzieś pod koniec lat 70-tych o ile mnie pamięć nie zawodzi. Chociaż ..... tak myślę, że chyba jeszcze Cinquecento miały układ krzyżowy.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”