Strona 2 z 2

Re: Żarówki H4 - różne różniste - które kto testował

: 17 maja 2016, 13:08
autor: arhyy
Markowe żarówki to w dużym skrócie lepsza jakość świecenie, to światło mocniejsze przy takim samym obciążeniu akumulatora. To w końcu dłuższa żywotność. Wykonane są z lepszych materiałów. To także przyjaźniejsza barwa światła, która nie męczy tak wzroku.
Argumentów jest sporo. Zapoznaj się z tym artykułem https://nocar.pl/blog/dlaczego-warto-ku ... e-zarowki/

Zakup tanich żarówek typu no name, to pozorna oszczędność.

Re: Żarówki H4 - różne różniste - które kto testował

: 17 maja 2016, 13:57
autor: batman
Żarówki Philips-a testowałem, mianowicie X-tream, i NightVision (chyba tak się nazywały). Testowałem również Osram NightBreaker +90 i +110% , Tungsram +90 i +120% i inne nie "markowe". Żarówki jeździły w różnych autach i muszę stwierdzić jedno - lepiej kupić "markowe" (po prostu lepsza jakość świecenia i wytrzymałość). Ale mam również inne spostrzeżenie - ta sama żarówka w różnych samochodach ma różną wytrzymałość (zależne od instalacji elektrycznej, wielkości samego reflektora, temperatury wewnątrz reflektora itd.) lecz jedno jest pewne, żarówki firmy Osram i Tungsram są bardziej wytrzymałe od Philips-ów które są też znacznie droższe od innych choć świecą równie dobrze. Polecam więc osobiście Osram NightBreaker lub Tungsram +90 lub +120. Tungsramy świecą minimalnie słabiej ale są sporo tańsze i wytrzymałość mają podobną do Osram-ów. Z Philips-ów to jedynie polecam żarówki typu LongLife (3 krotnie dłuższa żywotność)) - są stosunkowo tanie i wytrzymałość jest dłuższa lecz świecą "normalnie" lub Philips +30 - cena bardzo przystępna a świecą trochę lepiej od standardów. Na temat żarówek "no name" - hmmmmm - wszystko zależy na jakie się trafi. Zdarzają się naprawdę dobre, ale większość to badziew totalny. Zwłaszcza żarówki typu "coś tam" LaserVision" itp. są do : cenzura :
Jedno jest pewne - nigdy oczekiwane +120% napisane na żarówce nie pokrywa się z rzeczywistością (wartość przeliczana wg jakichś norm) i nigdy taka żarówka nie będzie świecić o 120% mocnej/lepiej od standardu :nono: . Niemniej dają więcej światła i lepszy kolor (przyjazny dla oka) i strumień świetlny (lepsze rozproszenie światła).
Wybór należy do kierowcy co oczekuje od żarówek i od zasobności portfela : gafa :
Ot takie moje małe wypociny. Cieszę się jak komuś pomogą : yesyes :

Pamiętacie jeszcze o jednym - każda żarówka wzmocniona (np.: +30, +50, +90 itd.) ma krótszą żywotność od standardowej. Wynika to z budowy żarówki. W dużym skrócie - aby uzyskać mocniejszy strumień świetlny/więcej światła z żarnika trzeba wykrzesać więcej, a to skraca jego wytrzymałość/żywotność.
Chyba wszystko :-P

Re: Żarówki H4 - różne różniste - które kto testował

: 17 maja 2016, 14:10
autor: pääkäyttäjä
Nie może świecic mocniej ani dawać więcej światła bo ogranicza ją norma i homologacja ;)
Co najwyżej, to może być trochę jaśniej na granicy świecenia, itp. czy inną barwę (o ile to nie np. niebieska lamówka dookoła bańki) ;)

Re: Żarówki H4 - różne różniste - które kto testował

: 17 maja 2016, 14:31
autor: batman
pääkäyttäjä pisze:Nie może świecic mocniej ani dawać więcej światła bo ogranicza ją norma i homologacja ;)
Co najwyżej, to może być trochę jaśniej na granicy świecenia, itp. czy inną barwę (o ile to nie np. niebieska lamówka dookoła bańki) ;)
Masz rację :-P Ogólnie chodziło mi o "wrażenia" wizualne ;) Może źle to określiłem