Żarówki Philips-a testowałem, mianowicie X-tream, i NightVision (chyba tak się nazywały). Testowałem również Osram NightBreaker +90 i +110% , Tungsram +90 i +120% i inne nie "markowe". Żarówki jeździły w różnych autach i muszę stwierdzić jedno - lepiej kupić "markowe" (po prostu lepsza jakość świecenia i wytrzymałość). Ale mam również inne spostrzeżenie - ta sama żarówka w różnych samochodach ma różną wytrzymałość (zależne od instalacji elektrycznej, wielkości samego reflektora, temperatury wewnątrz reflektora itd.) lecz jedno jest pewne, żarówki firmy Osram i Tungsram są bardziej wytrzymałe od Philips-ów które są też znacznie droższe od innych choć świecą równie dobrze. Polecam więc osobiście Osram NightBreaker lub Tungsram +90 lub +120. Tungsramy świecą minimalnie słabiej ale są sporo tańsze i wytrzymałość mają podobną do Osram-ów. Z Philips-ów to jedynie polecam żarówki typu LongLife (3 krotnie dłuższa żywotność)) - są stosunkowo tanie i wytrzymałość jest dłuższa lecz świecą "normalnie" lub Philips +30 - cena bardzo przystępna a świecą trochę lepiej od standardów. Na temat żarówek "no name" - hmmmmm - wszystko zależy na jakie się trafi. Zdarzają się naprawdę dobre, ale większość to badziew totalny. Zwłaszcza żarówki typu "coś tam" LaserVision" itp. są do
Jedno jest pewne - nigdy oczekiwane +120% napisane na żarówce nie pokrywa się z rzeczywistością (wartość przeliczana wg jakichś norm) i nigdy taka żarówka nie będzie świecić o 120% mocnej/lepiej od standardu
. Niemniej dają więcej światła i lepszy kolor (przyjazny dla oka) i strumień świetlny (lepsze rozproszenie światła).
Wybór należy do kierowcy co oczekuje od żarówek i od zasobności portfela
Ot takie moje małe wypociny. Cieszę się jak komuś pomogą
Pamiętacie jeszcze o jednym -
każda żarówka wzmocniona (np.: +30, +50, +90 itd.) ma krótszą żywotność od standardowej. Wynika to z budowy żarówki. W dużym skrócie - aby uzyskać mocniejszy strumień świetlny/więcej światła z żarnika trzeba wykrzesać więcej, a to skraca jego wytrzymałość/żywotność.
Chyba wszystko