Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora

Post autor: iled » 24 sie 2016, 21:33

Witam,czy ktoś może wyciągał altka z tego wynalazku ?
Mam obawy ze braknie miejsca, a pasa przedniego sćiągnąć się nie da.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora

Post autor: FXX » 24 sie 2016, 21:43

Z Cromy nie, ale w AR159 z tym motorem trzeba demontować zderzak i pas przedni.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora

Post autor: iled » 24 sie 2016, 21:50

A w 159 z 2.4 masz dwa paski ? Osobny do altka?
Przeglądałem fotki silników na necie i nie mogę wyczaić czy alfa ma własnie dwa paski.
Nie mniej domniemywam że tak, bo z tego co piszesz altek jest właśnie z przodu.
Dzięki Kamil :)

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora

Post autor: Gruby007 » 24 sie 2016, 21:52

Da się bez ściągania pasa przedniego, ale czeka Cię cięcie kluczy i poobdzierane ręce, ogólnie to przerąbana robota.
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: 2.4 jtd 200KM CROMA 06r - Wymontowanie alternatora

Post autor: FXX » 24 sie 2016, 21:55

iled pisze:A w 159 z 2.4 masz dwa paski ? Osobny do altka?
Przeglądałem fotki silników na necie i nie mogę wyczaić czy alfa ma własnie dwa paski.
Nie mniej domniemywam że tak, bo z tego co piszesz altek jest właśnie z przodu.
Dzięki Kamil :)
Dokładnie tak. Są dwa paski, długi i krótki.
Altek, klima i pompa wspomagania są z przodu. W AR159 jest przy chłodnicach na tyle ciasno, że nie da się tego zrobić bez ściągania pasa i odsuwania chłodnic - po prostu nie ma miejsca żeby altek wylazł. Można podobno demontować pompę wspomagania i próbować szczęścia, ale demontaż przodu jest szybszy.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora

Post autor: iled » 24 sie 2016, 21:58

Dobra sprawdziłem w eper alfa i croma to te same silniki.
Masz elearna do 159 ?

Gruby a coś więcej.
Moje obawy to że nie zmieści się pomiędzy pasem i chłodnicami a blokiem silnika ( rurka od obiegu chłodzącego).

Znalazłem opis na forum fiata .com ale tam zas tylko 2 posty że demontował kompresor klimy i błotnik, po co kompresor???

Kamil czy masz jakiś link doopisu jak to w alfie robią, szukam od 2 dni po necie i tylko silniki cf2/cf3, opisy, udaje mi się odszukać.

Dzięki chopaki :)

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora

Post autor: Gruby007 » 24 sie 2016, 22:11

Jakieś dwa lata temu kiedy pracowałem w ASO Fiata, kumpel wyciągał właśnie z cromy 2.4JTD alternator i pamiętam te obcinanie kluczy.. Co do samego wyjęcia alternatora to coś mi świta, że luzował poduszki i odsuwał silnik ale nie pamiętam dokładnie bo to dość dawno było..
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora

Post autor: FXX » 24 sie 2016, 22:17

eLearna nie mam zainstalowanego, ale na chomiku znajdziesz na pewno :)

Niestety opisu nie mam, kolega mi to robił i wiem jedynie jak to wyglądało na żywo.

Co do tego kompresora to może wyciągali altka dołem?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Freso
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 222
Rejestracja: 03 sie 2015, 11:15
Lokalizacja: podkarpacie

Croma 2.4 JTD 200KM '06 - demontaż alternatora

Post autor: Freso » 26 sie 2016, 10:56

Mamy Crome 2005 z tym motorem.
1) To nie jest ten sam silnik co w Alfie 159. Spróbuj dobrać miskę olejowa do Cromy. Życzę powodzenia ;)
2) Zeby wyciągnąć alternator u nas mechanik bodajże sanki luzował i ogolnie dołem to zdzierał, moge spytać co dokładnie robił bo nawet nie pamietam.
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”