Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Energetyk » 29 sty 2016, 0:34

Witam, niestety przez nieuwagę spaliłem ostatnio drugi raz swój interfejs diagnostyczny, czyli taki jak na obrazku poniżej.

Obrazek

W sumie jedyny sposób na jego uszkodzenie ( a przynajmniej jeszcze innych nie odkryłem) to odwrotne podpięcie zasilania w przypadku korzystania ze złącza 3pin.

Operacja polega w sumie na wlutowaniu nowego układu odpowiadającego za zasilanie naszej płytki w sterowniku.
Jest to element który wybucha przy odwrotnej polaryzacji, zwykły LM393 (wzmacniacz operacyjny, wzmacniacz napięcia).

Obrazek

Średnio do kupienia za 2zł.

Lutownica oporowa, trochę odwagi, kalafonia i cyna. Więcej nie trzeba.

Życzę udanych napraw (oby jak najmniej) i pozdrawiam, Daniel ;)
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 6:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: volf » 29 sty 2016, 9:06

Drugi raz?
Na przyszłość zabezpiecz układ diodą, bo za chwilę nie będzie już do czego przylutować tego LM-a...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Energetyk » 29 sty 2016, 9:23

Zachciało mi się kable przedłużać żeby mieć dłuższe do wpięcia się w aku no i po drodze złączka okazała się odwrotnie zarobiona. A wcześniej to po prostu wnerwiony byłem i odwrotnie podpiąłem bo już chyba 1 w nocy była i nie myślałem...

Myślałem o diodzie ale nie wiem jak wpłynie spadek napięcia na działanie układu aczkolwiek spróbuję.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Jarek_Jarecki » 29 sty 2016, 10:32

8-O
jestem trochę w szoku :) bo czytając Twój sposób wypowiedzi, można się domyślać, że z prądem i napięciem jesteś za pan brat (nawet nick nawiązuje) a tu taki zonk z pomylonym podpięciem zasilania :roll:

Jak widać, zdarza się nawet najlepszym :)

pozdro!
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: bronx » 29 sty 2016, 11:55

Pewnie zasilany jest wprost z 12.
Lm ma szeroki zakres chyba do 36?, sprawdź w data.
Daj Schottky'ego.

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: goldixll » 29 sty 2016, 12:54

panowie, możecie coś doradzicie, mam taki sam kabel, program multiecuscan, i po podłączeniu nie mogę się połączyć z interfejsem. Sterowniki od kabla zainstalowane, com1 ustawiony w systemie jak i w programie i pupa zbita... laptop ma win 10 jeśli ma to jakieś znaczenie.
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Energetyk » 29 sty 2016, 13:13

Dużo rzeczy się zdarza, grunt żeby nie panikować bo wiele da się naprawić jak np zamki w Kappie... No i na błędach trzeba się uczyć, czasem swoich.
Do najlepszych mam daleko :)

LM393 wedle datascheetów ma w sumie od 2V do 36V przy zasilaniu niesymetrycznym wiec szał. Powinien sobie nadrobić bez problemu stratę na schottk'im któa wynosiła chyba zatrważające 0,3V.

Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: marceli » 29 sty 2016, 13:25

goldixll pisze:panowie, możecie coś doradzicie, mam taki sam kabel, program multiecuscan, i po podłączeniu nie mogę się połączyć z interfejsem. Sterowniki od kabla zainstalowane, com1 ustawiony w systemie jak i w programie i pupa zbita... laptop ma win 10 jeśli ma to jakieś znaczenie.
W menedżerze urządzeń ,nie masz pytajników??Dobrze poinstalowało??Jak zapniesz kabel to widzi go ok??

W multiecuscanie przypisałeś ten sam port co w kompie przypisało kabelkowi??
Energetyk pisze:Zachciało mi się kable przedłużać żeby mieć dłuższe do wpięcia się w aku no i po drodze złączka okazała się odwrotnie zarobiona.
A nie lepiej tylko sam plusik puścić z aku "na krokodylku" i przedłużyć do kabiny do kabla plusowego interfejsu??W sumie jak sprawdzam to tylko on potrzebny mi był dłuższy.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: Energetyk » 29 sty 2016, 13:54

A nie lepiej tylko sam plusik puścić z aku "na krokodylku" i przedłużyć do kabiny do kabla plusowego interfejsu??W sumie jak sprawdzam to tylko on potrzebny mi był dłuższy.
Niby tak bo masa brana jest z USB z laptopa ale jak "fabryka" chciała żeby był + i - to niech im będzie... Może to w czymś pomaga.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: FXX » 29 sty 2016, 16:31

Energetyk pisze:Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Na Win10 bangla i to bez problemu ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: goldixll » 29 sty 2016, 16:40

FXX pisze:
Energetyk pisze:Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Na Win10 bangla i to bez problemu ;)
No to fajnie muszę coś wykombinować bo szkoda żeby kabel leżał i się marnował... a wiadomo jak to w Lancii nigdy nie wiesz kiedy się check zaświeci ;)
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken

Post autor: FXX » 29 sty 2016, 16:52

Looknij tu, może pomoże (post nr 11):

:link:

Wprawdzie post dotyczy Win8.1, ale to to samo co Win10.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”