MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Post autor: wujek » 17 wrz 2006, 21:00

Witam,
W układach z wtryskiem wielopunktowym występuje problem utraty szczelności doprowadzeń paliwa do listwy wtryskiwaczy.
Jak to sprawdzić?
Uruchomić na chwilkę silnik (najlepiej, gdy zimny) i wyłączyć zapłon. Dokładnie sprawdzić, czy na połączeniach przewodów paliwowych przy listwie nie ma śladów paliwa, czy przewody są dobrze zaciśnięte, nie dają się obrócić na króćcu lub przesunąć. Jeżeli połączenia te nie są poprawne to wskazane usunięcie opaski fabrycznej (zaciskanie jej nic nie da), ucięcie przewodu tuż przy śladzie po opasce, nasunięcie na króciec, zakładając wcześniej nową opaskę. Bardzo dobrze pasuje tam opaska uniwersalna 12-20mm. Wskazane mocne skręcenie nowej opaski tak, aby przewodu nie można obrócić.
Co powodują takie niekontrolowane wycieki?
Paliwo ścieka na rolki i paski rozrządu definitywnie skracając ich żywotność.
Ponadto pojawia się zapach paliwa w kabinie (tylko podczas rozruchu i nagrzewania silnika). Mogą wystąpić problemy z uruchomieniem zimnego silnika (trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem).
Pozdrawiam
PS
Aby uniknąć "obsikania" paliwem (ciśnienie w układzie zasilania wtrysków) można uruchomić silnik po uprzednim wyjęciu bezpiecznika zasilania pompy.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2006, 22:18 przez wujek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
strang
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2188
Rejestracja: 24 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Post autor: strang » 17 wrz 2006, 22:17

Bardzo fachowa porada. Dzięki-znów się czegoś nauczyłem . : yesyes :
Strang Delta 1,9td
Obrazek

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Post autor: wujek » 17 wrz 2006, 22:22

Witam,
Dzięki Strang za dobre słowo, warto sprawdzać te punkty, gdyż przewody sztywnieją, nadpękają - to są przecież kilkuletnie auta.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Post autor: grzole » 18 wrz 2006, 21:16

:hmmm: Muszę obwąchać swoje auta i sprawdzić układ zasilania. Nie pamiętam abym miał jakieś kłopoty więc zrobię to z poczucia obowiązku wobec Lancii.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Post autor: darkobo » 18 wrz 2006, 21:19

Hi, hi, hi ! Dziś kolega się pochwalił, że właśnie wymienił wspomniane przewody, bo ciekły..... :P
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Post autor: aro » 19 wrz 2006, 7:58

Brawo Wujek! : brawa :

Anonymous

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Post autor: Anonymous » 25 lut 2007, 21:57

nie ma co sie smiac Wujek ma racje gumowe polczenia moga czesto cieknac guma sie starzeje peka i wyciek gotowy wlasnie najczesciej obok opaski

Awatar użytkownika
MarKapp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Lubin, Dolnyśląsk

MPI - szczelność zasilania listwy wtrysków

Post autor: MarKapp » 08 mar 2008, 17:44

Ta rada uratowała mi życie!
Śmierdziało paliwem - szczególnie przy rozruchu - okazało się, że ciekło paliwko przy listwie, na razie skróciłem przewód i nowa opaska, ale trzeba będzie kupić nowy przewód (chyba 8mm).
Dzięki za takie rady! :D
: brawo :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”