Diagnostyka auta - czym?

argenta67

Odp: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: argenta67 » 27 sty 2010, 20:15

W Kappie nigdy nie było OBD 2

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 27 sty 2010, 23:57

sry wlasnie pytalem ojca jaka ma i faktycznie 3pin, wczesniej mnie zmylil z opowiesci.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 07:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: Krzysiek82 » 28 sty 2010, 08:29

skinner pisze:Krzysiek82 probowales moze adapter express card/ pcmcia i do tego dopierdo pcimcia 2x rs232? Myslisz ze takie cos bedzie dzialalo, moze porty rs232 na express card innej firmy beda dzialaly?
Taka myśl zaświtała w głowie kolegi. W sumie nie dziwię mu się. Kupił kartę za 200 zł, kupił interfejs też w okolicach 200 zł, a nic z tym zrobić nie mógł. Jednakże ja mu ten pomysł wybiłem z głowy. Według mnie za dużo kombinowania, za dużo przejściówek, złączy, a to z jednego standardu do drugiego, nie wiadomo jakby to pracowało. Zresztą dodatkowe koszty. W jego sytuacji musiałby kupić nową kartę na PCMCIA i jeszcze przejściówkę. Według mnie bez sensu. Akurat posiada dość większą halę, więc ja mu zaproponowałem po prostu stary komputer PC postawić na tej hali. Dla nas, a przynajmniej dla mnie, zostaje tylko wersja mobilna. Niestety laptopy są tak napchane sprzętem, a COMy mają swoje lata i były projektowane w czasach, kiedy o laptopach nieliczni śnili dopiero. Jest problem. ExpressCard miał być lekarstwem na bolączki PCMCIA. Mniejszy prąd, mniejszy pobór energii, mniejszy slot, mniejsze wymiary, większe możliwości. Na razie, przynajmniej w tej kwestii, jest porażka.

Najgorsze jest to, że o ile Argosa czy Silicom na PCMCIA działa (aczkolwiek są osoby, u których też były problemy), to te firmy nie występują na złączu ExpressCard. Tylko ta jedna właśnie sprzedawana na Allegro.

Najlepsza metoda to DosBox i przekierowanie portów. Porty COM1 i COM2 wirtualnej maszyny przekierowuje się na nasze porty w systemie z adresami wirtualnymi. Niestety u jednych działa w 100%, u innych tylko w 50%. Ja należę do tej drugiej grupy.

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 28 sty 2010, 14:38

To fakt, to juz by bardziej bylo przekombinowane... Tym bardziej moglo by nie dzialac.
Dzis bede mial kabel usb kkl obd2 i przejsciowke na fiata i sproboje czy mi fiat ecu scan zagra z kappa 2.4 JTD, bo jest na liscie w tym programie ten silnik.
Mozecie mi powiedziec czy trzeba skonfigurowac ten kabelek jakos? Czy wystarczy podpiac i dziala, Trzeba tez podpinac ten dodatkowy kabel zasilajacy przy adapterze fiat?

Awatar użytkownika
miszax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1262
Rejestracja: 09 gru 2007, 00:00
Skype: miszax123
Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie

Odp: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: miszax » 28 sty 2010, 16:31

A nie prościej by było jakbyś poprosił Grzesia - Lancia1969, coś pewnie poskłada ale nie za 200 złotych.
Jakiegoś lapka ze EcuReaderem myślę, że by stworzył
Pozdrawiam
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
Obrazek
Obrazek
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 28 sty 2010, 16:58

zamowilem babel usb kkl obd2, adapter obd2 na fiat 3pin mam fiat ecu scann, unidiag i alfa diag, pokombinuje cos z tym. ojcu auto nie pali, wyswietla blad ogolny elektryki silnika moze akurat to rozwiaze problem. myslicie ze na tych kabelkach zagra?

Awatar użytkownika
merbart
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 15 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Odp: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: merbart » 28 sty 2010, 22:33

Witam.
Dziś chciałem "porozmawiać" z moją Kappą 2,4 JTD 2001r no i nie porozmawiałem.
Zakupiłem kabel VAG KKL USB OBD2 (niebieski) i przejściówkę OBD2 na 3 pin Fiat. Wgrałem program Fiat ECU Skanner wersja 1.6. Wgrałem sterowniki do VAG-a z dołączonej płytki do kabla. Kabel zainstalował się na porcie 5, ustawiłem wszystkie parametry zgodnie z instrukcją kabla VAG KKL USB. Pospinałem kable odpalam program i brak komunikacji. Stacyjka w pozycji MAR. Próbowałem różnych sposobów i nic.
Mam teraz pytanie czy kolejność podpinania kabli do kompa i wtyczki diagnostycznej ma znaczenie? Zauważyłem że jak wepnę wtyczkę do auta na włączonej stacyjce to wyskakuje mi immo.

Jeżeli jest ktoś komu się udało podpiąć Kappę tym zestawem to proszę o kontakt lub opis w jaki sposób skonfigurować ustawienia portów itp.

Ps. Przy adapterze OBD2 na 3 pin FIAT jest czerwony kabel z zaciskiem, wydaje mi się że jest to do zasilania, czy trzeba go podpiąć do aku.

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 28 sty 2010, 23:45

Jutro bede meczyl ten sam temat i mam to samo pytanie, czy trzeba podpinac ten czerwony kabel zasilajacy z adaptera fiatowskiego.
merbart narazie nie podlaczaj jak nie bedziemy mieli odpowiedzi zeby sie cos w kompie nie wychajcowalo...

argenta67

Odp: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: argenta67 » 29 sty 2010, 05:59

Czerwony kabel dodatkowy to stałe zasilanie przejściówki, złącze w aucie(Fiat/Lancia) nie posiada zasilania.

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 29 sty 2010, 09:34

Czyli musi byc podlaczony?

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 29 sty 2010, 09:51

Tak musi musi byc podlaczony bo fiaty nie zasila interfejsu bo nie maja zasilania we wtyczce diagnostycznej.

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Odp: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 29 sty 2010, 16:13

Ktory pin we wtyczce diagnostycznej (USB/OBD2) jest polaczony standardowo z linia K? U nas w autach (LANCIA/ALFA/FIAT) trzeba przelaczac pomiedzy pinami 1 7 i 9 zeby zdiagnozowac odpowiednie sprzety (ABS/skrzynie biegow/itp) i pinem 3 do diagnostyki poduszek.

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 29 sty 2010, 16:51

pin 1 - ABS
pin 3 - Airbag
pin 7 - Engine/Gearbox
pin 9 - EPS
Sam sobie odpowiedzialem na pytanie. ale teraz kolejne.
Linie k musimy przepinac we wtyczce obd2, u nas w fiacie mamy te 3 pinowe gniazdo i taka przejsciowke kupilem. W przejsciowce polaczonie jest miedzy pinami
strona od obd2
pin 5 obd2 z srodkowym fiat
pin 7 obd2 z po lewej od zatrzasku, ten odseparowany
pin 15 obd2 z tym po lewej,
Jak rozumiem w tej przejsciowce/adapterze musimy miec tez linie k/ czyli ten odseparowany zmostkowana w adapterze z pinami 1 / 3 / 7 / 9?
Bo co nam po tym ze przepniemy pin we wtyczce usb/obd2 jezeli nie bedzie to mialo polaczenia w przejsciowce z linia k auta?
Dobrze rozumuje?

Awatar użytkownika
merbart
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 15 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Odp: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: merbart » 29 sty 2010, 22:19

Czyli czerwony kabelek z adaptera pod + aku ? Pytam dla pewności by nie puścić coś z dymem.
U mnie na interfejsie VAG KKL USB jest dioda i po załączeniu zapłonu świeci, mimo że kabla z adapteru nie podpinałem pod zasilanie.

"skinner" czy udało Ci się nawiązać kontakt z Lancią tym zestawem?
Pozdro

Awatar użytkownika
skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 290
Rejestracja: 25 lut 2008, 00:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Diagnostyka auta - czym?

Postautor: skinner » 30 sty 2010, 00:38

"merbart"
z moja z 95 roku nie udalo sie, nie ma w programie fiat ecu scann mojego silnika, ale z poduszkami tez sie nei polaczylem, jutro rano bede laczyl sie z JTD mojego ojca. w 95 % przypadkow dziala polaczenie za pomoca usb/vag. Podlaczylem pod aku te czerwone zasilanie na + oczywiscie i mase na czarny, swieci niebieska dioda na fejsie obd2 i nic sie nie dzieje, nic sie nie spalilo. przypuszczam ze mam zle skonfigurowany port com. oczywiscie kabel mam na usb, jutro bede kombinowal jak to podlaczyc i dam znac. Ty masz bezyne czy diesla?


Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości