Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 gru 2018, 13:25

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 27 sty 2010, 20:15 
W Kappie nigdy nie było OBD 2


Na górę
   
PostDodany: 27 sty 2010, 23:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
sry wlasnie pytalem ojca jaka ma i faktycznie 3pin, wczesniej mnie zmylil z opowiesci.


Na górę
PostDodany: 28 sty 2010, 8:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Posty: 963
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg
skinner pisze:
Krzysiek82 probowales moze adapter express card/ pcmcia i do tego dopierdo pcimcia 2x rs232? Myslisz ze takie cos bedzie dzialalo, moze porty rs232 na express card innej firmy beda dzialaly?
Taka myśl zaświtała w głowie kolegi. W sumie nie dziwię mu się. Kupił kartę za 200 zł, kupił interfejs też w okolicach 200 zł, a nic z tym zrobić nie mógł. Jednakże ja mu ten pomysł wybiłem z głowy. Według mnie za dużo kombinowania, za dużo przejściówek, złączy, a to z jednego standardu do drugiego, nie wiadomo jakby to pracowało. Zresztą dodatkowe koszty. W jego sytuacji musiałby kupić nową kartę na PCMCIA i jeszcze przejściówkę. Według mnie bez sensu. Akurat posiada dość większą halę, więc ja mu zaproponowałem po prostu stary komputer PC postawić na tej hali. Dla nas, a przynajmniej dla mnie, zostaje tylko wersja mobilna. Niestety laptopy są tak napchane sprzętem, a COMy mają swoje lata i były projektowane w czasach, kiedy o laptopach nieliczni śnili dopiero. Jest problem. ExpressCard miał być lekarstwem na bolączki PCMCIA. Mniejszy prąd, mniejszy pobór energii, mniejszy slot, mniejsze wymiary, większe możliwości. Na razie, przynajmniej w tej kwestii, jest porażka.

Najgorsze jest to, że o ile Argosa czy Silicom na PCMCIA działa (aczkolwiek są osoby, u których też były problemy), to te firmy nie występują na złączu ExpressCard. Tylko ta jedna właśnie sprzedawana na Allegro.

Najlepsza metoda to DosBox i przekierowanie portów. Porty COM1 i COM2 wirtualnej maszyny przekierowuje się na nasze porty w systemie z adresami wirtualnymi. Niestety u jednych działa w 100%, u innych tylko w 50%. Ja należę do tej drugiej grupy.


Na górę
PostDodany: 28 sty 2010, 14:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
To fakt, to juz by bardziej bylo przekombinowane... Tym bardziej moglo by nie dzialac.
Dzis bede mial kabel usb kkl obd2 i przejsciowke na fiata i sproboje czy mi fiat ecu scan zagra z kappa 2.4 JTD, bo jest na liscie w tym programie ten silnik.
Mozecie mi powiedziec czy trzeba skonfigurowac ten kabelek jakos? Czy wystarczy podpiac i dziala, Trzeba tez podpinac ten dodatkowy kabel zasilajacy przy adapterze fiat?


Na górę
PostDodany: 28 sty 2010, 16:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Posty: 1262
Skype: miszax123
Lokalizacja: Lubsko woj. Lubuskie
A nie prościej by było jakbyś poprosił Grzesia - Lancia1969, coś pewnie poskłada ale nie za 200 złotych.
Jakiegoś lapka ze EcuReaderem myślę, że by stworzył
Pozdrawiam

_________________
Były Ford Taunus 2,0 x2, PF125p, VW Golf MK2, Dedra 2,0 Turbo, Kappa 2,0 VIS, BMW E34 2,5, Laguna 1,6 kombi
Są Audi A4 B5 BENZYNA:-)
Obrazek
Obrazek
DeltaIntegrale.pl - właściwy adres w sieci


Na górę
PostDodany: 28 sty 2010, 16:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
zamowilem babel usb kkl obd2, adapter obd2 na fiat 3pin mam fiat ecu scann, unidiag i alfa diag, pokombinuje cos z tym. ojcu auto nie pali, wyswietla blad ogolny elektryki silnika moze akurat to rozwiaze problem. myslicie ze na tych kabelkach zagra?


Na górę
PostDodany: 28 sty 2010, 22:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Posty: 201
Lokalizacja: Gliwice
Witam.
Dziś chciałem "porozmawiać" z moją Kappą 2,4 JTD 2001r no i nie porozmawiałem.
Zakupiłem kabel VAG KKL USB OBD2 (niebieski) i przejściówkę OBD2 na 3 pin Fiat. Wgrałem program Fiat ECU Skanner wersja 1.6. Wgrałem sterowniki do VAG-a z dołączonej płytki do kabla. Kabel zainstalował się na porcie 5, ustawiłem wszystkie parametry zgodnie z instrukcją kabla VAG KKL USB. Pospinałem kable odpalam program i brak komunikacji. Stacyjka w pozycji MAR. Próbowałem różnych sposobów i nic.
Mam teraz pytanie czy kolejność podpinania kabli do kompa i wtyczki diagnostycznej ma znaczenie? Zauważyłem że jak wepnę wtyczkę do auta na włączonej stacyjce to wyskakuje mi immo.

Jeżeli jest ktoś komu się udało podpiąć Kappę tym zestawem to proszę o kontakt lub opis w jaki sposób skonfigurować ustawienia portów itp.

Ps. Przy adapterze OBD2 na 3 pin FIAT jest czerwony kabel z zaciskiem, wydaje mi się że jest to do zasilania, czy trzeba go podpiąć do aku.


Na górę
PostDodany: 28 sty 2010, 23:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Jutro bede meczyl ten sam temat i mam to samo pytanie, czy trzeba podpinac ten czerwony kabel zasilajacy z adaptera fiatowskiego.
merbart narazie nie podlaczaj jak nie bedziemy mieli odpowiedzi zeby sie cos w kompie nie wychajcowalo...


Na górę
PostDodany: 29 sty 2010, 5:59 
Czerwony kabel dodatkowy to stałe zasilanie przejściówki, złącze w aucie(Fiat/Lancia) nie posiada zasilania.


Na górę
   
PostDodany: 29 sty 2010, 9:34 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Czyli musi byc podlaczony?


Na górę
PostDodany: 29 sty 2010, 9:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Tak musi musi byc podlaczony bo fiaty nie zasila interfejsu bo nie maja zasilania we wtyczce diagnostycznej.


Na górę
PostDodany: 29 sty 2010, 16:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
Ktory pin we wtyczce diagnostycznej (USB/OBD2) jest polaczony standardowo z linia K? U nas w autach (LANCIA/ALFA/FIAT) trzeba przelaczac pomiedzy pinami 1 7 i 9 zeby zdiagnozowac odpowiednie sprzety (ABS/skrzynie biegow/itp) i pinem 3 do diagnostyki poduszek.


Na górę
PostDodany: 29 sty 2010, 16:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
pin 1 - ABS
pin 3 - Airbag
pin 7 - Engine/Gearbox
pin 9 - EPS
Sam sobie odpowiedzialem na pytanie. ale teraz kolejne.
Linie k musimy przepinac we wtyczce obd2, u nas w fiacie mamy te 3 pinowe gniazdo i taka przejsciowke kupilem. W przejsciowce polaczonie jest miedzy pinami
strona od obd2
pin 5 obd2 z srodkowym fiat
pin 7 obd2 z po lewej od zatrzasku, ten odseparowany
pin 15 obd2 z tym po lewej,
Jak rozumiem w tej przejsciowce/adapterze musimy miec tez linie k/ czyli ten odseparowany zmostkowana w adapterze z pinami 1 / 3 / 7 / 9?
Bo co nam po tym ze przepniemy pin we wtyczce usb/obd2 jezeli nie bedzie to mialo polaczenia w przejsciowce z linia k auta?
Dobrze rozumuje?


Na górę
PostDodany: 29 sty 2010, 22:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Posty: 201
Lokalizacja: Gliwice
Czyli czerwony kabelek z adaptera pod + aku ? Pytam dla pewności by nie puścić coś z dymem.
U mnie na interfejsie VAG KKL USB jest dioda i po załączeniu zapłonu świeci, mimo że kabla z adapteru nie podpinałem pod zasilanie.

"skinner" czy udało Ci się nawiązać kontakt z Lancią tym zestawem?
Pozdro


Na górę
PostDodany: 30 sty 2010, 0:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Posty: 290
Lokalizacja: Mysłowice
"merbart"
z moja z 95 roku nie udalo sie, nie ma w programie fiat ecu scann mojego silnika, ale z poduszkami tez sie nei polaczylem, jutro rano bede laczyl sie z JTD mojego ojca. w 95 % przypadkow dziala polaczenie za pomoca usb/vag. Podlaczylem pod aku te czerwone zasilanie na + oczywiscie i mase na czarny, swieci niebieska dioda na fejsie obd2 i nic sie nie dzieje, nic sie nie spalilo. przypuszczam ze mam zle skonfigurowany port com. oczywiscie kabel mam na usb, jutro bede kombinowal jak to podlaczyc i dam znac. Ty masz bezyne czy diesla?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl