Jarek_Jarecki pisze:
Kilopond jeśli chodzi o ścisłość
Dokładnie używany jako kilopondometr na sekundę w jednostkach miar
Jarek_Jarecki pisze:
Kilopond jeśli chodzi o ścisłość
dawidson pisze:No to teraz pora na resztę skrótów... DOHC, OHV, GDI, BI TURBO, TWIN TURBO...
A na koniec niech się ktoś wykaże i wytłumaczy dlaczego Integrale jest AWD a nie 4x4...
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Dokładniej:Jarek_Jarecki pisze:AWD - all wheels drive - zmienny podział momentu obrotowego na koła. Zazwyczaj około 90% na przóddawidson pisze:No to teraz pora na resztę skrótów... DOHC, OHV, GDI, BI TURBO, TWIN TURBO...
A na koniec niech się ktoś wykaże i wytłumaczy dlaczego Integrale jest AWD a nie 4x4...
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
4x4 - stały podział momentu między osiami
Jarek_Jarecki pisze:sprawdzimy kojarzenie faktów
Co oznacza skrót: GPF?
Michor pisze:Jarek_Jarecki pisze:sprawdzimy kojarzenie faktów
Co oznacza skrót: GPF?
praktycznie to samo co DPF, FAP itp. itd.
(Gasoline Particośtam Filter)
Tylko dlaczego Ford twierdzi, że w 3.5 L EcoBoost V6 jest właśnie twin-turbo?Jarek_Jarecki pisze:Twin Turbo - dwie turbiny dla silników rzędowych - nie koniecznie tej samej wielkości, mogące działać w różnych zakresach obrotów
Ale po co konfrontować skoro istnieje takie określenie - FastbackWilkin pisze:Tia - to ja poproszę o definicję słowa ''coupe" Oraz skonfrontowanie jej z Passatem CC i np. Audi A7
W gruncie rzeczy każdy układ "twin turbo" łapie się pod kategorię "bi turbo"FXX pisze:Tylko dlaczego Ford twierdzi, że w 3.5 L EcoBoost V6 jest właśnie twin-turbo?Jarek_Jarecki pisze:Twin Turbo - dwie turbiny dla silników rzędowych - nie koniecznie tej samej wielkości, mogące działać w różnych zakresach obrotów
A w Lancii Delta 1.9Multijet 190KM jest wg. producenta bi-turbo? Podobnie jak BMW 335i e90/91/92
Różnicą między bi, a twin jest układ turbosprężarek, a nie to czy są do Vki czy Rki. Z tym, że producenci obecnie nazywają swoje rozwiązania jak im się podoba.