Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: Dudi » 15 maja 2014, 10:29

Jarek_Jarecki pisze:
Kilopond jeśli chodzi o ścisłość
: ok2 :
Dokładnie używany jako kilopondometr na sekundę w jednostkach miar ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

dawidson

Odp: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: dawidson » 15 maja 2014, 15:09

No to teraz pora na resztę skrótów... DOHC, OHV, GDI, BI TURBO, TWIN TURBO...

A na koniec niech się ktoś wykaże i wytłumaczy dlaczego Integrale jest AWD a nie 4x4... ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: bassooner » 15 maja 2014, 15:35

Nie chce mi się googlać żeby zablichtrować przed wami... ale z czapy pierwsze to dwa wałki rozrządu, drugie nie wiem, trzecie to bezpośredni wtrysk benzyny (silnik znany z Carismy)), czwarte kojarzę z Saaba i to podwójna benzyna turbo ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Odp: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: Jarek_Jarecki » 15 maja 2014, 15:40

dawidson pisze:No to teraz pora na resztę skrótów... DOHC, OHV, GDI, BI TURBO, TWIN TURBO...

A na koniec niech się ktoś wykaże i wytłumaczy dlaczego Integrale jest AWD a nie 4x4... ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com

DOHC - Double OverHead Camshaft - dwa wałki rozrządu nad głowicą

OHV - over head valve - rozrząd górnozaworowy (zawory nad głowicą)

GDI - Gasoline Direct Injection - bezpośredni wtrysk paliwa (benzyny) oznaczenie np z Mitsubishi

BI Turbo - dwie takie same turbiny dla silników widlastych

Twin Turbo - dwie turbiny dla silników rzędowych - nie koniecznie tej samej wielkości, mogące działać w różnych zakresach obrotów

AWD - all wheels drive - zmienny podział momentu obrotowego na koła. Zazwyczaj około 90% na przód

4x4 - stały podział momentu między osiami :)

sprawdzimy kojarzenie faktów :)

Co oznacza skrót: GPF?
Ostatnio zmieniony 15 maja 2014, 16:20 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem posty.
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: Michor » 15 maja 2014, 15:58

Jarek_Jarecki pisze:
dawidson pisze:No to teraz pora na resztę skrótów... DOHC, OHV, GDI, BI TURBO, TWIN TURBO...

A na koniec niech się ktoś wykaże i wytłumaczy dlaczego Integrale jest AWD a nie 4x4... ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
AWD - all wheels drive - zmienny podział momentu obrotowego na koła. Zazwyczaj około 90% na przód

4x4 - stały podział momentu między osiami :)
Dokładniej:
4x4 - Generalne określenie napędu na 4 łapy

4WD-> j.w. tylko że jest skrzynia rozdzielcza/reduktor łączony obie osie- NIE DYFERENCJAŁ.
AWD- 4x4 z centralnym dyfrem (a nie skrzynią rozdzielczą/reduktorem). I dlatego Integrale jest AWD a nie 4WD (ale jest za to ciągle 4x4) :)
Jarek_Jarecki pisze:sprawdzimy kojarzenie faktów :)

Co oznacza skrót: GPF?

praktycznie to samo co DPF, FAP itp. itd. :P tylko dla benzyny.

(Gasoline Particośtam Filter)
Ostatnio zmieniony 15 maja 2014, 16:19 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem posty.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: Jarek_Jarecki » 15 maja 2014, 16:01

Michor pisze:
Jarek_Jarecki pisze:sprawdzimy kojarzenie faktów :)

Co oznacza skrót: GPF?

praktycznie to samo co DPF, FAP itp. itd. :P

(Gasoline Particośtam Filter)
: yesyes :
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Odp: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: FXX » 15 maja 2014, 17:32

Jarek_Jarecki pisze:Twin Turbo - dwie turbiny dla silników rzędowych - nie koniecznie tej samej wielkości, mogące działać w różnych zakresach obrotów
Tylko dlaczego Ford twierdzi, że w 3.5 L EcoBoost V6 jest właśnie twin-turbo? : gafa :
A w Lancii Delta 1.9Multijet 190KM jest wg. producenta bi-turbo? Podobnie jak BMW 335i e90/91/92

Różnicą między bi, a twin jest układ turbosprężarek, a nie to czy są do Vki czy Rki. Z tym, że producenci obecnie nazywają swoje rozwiązania jak im się podoba.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: Wilkin » 17 maja 2014, 11:10

Tia - to ja poproszę o definicję słowa ''coupe" ;) Oraz skonfrontowanie jej z Passatem CC i np. Audi A7 ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: adamM20 » 17 maja 2014, 11:45

... a co oznaczała literka L w syrenie105L ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: FXX » 18 maja 2014, 0:20

Wilkin pisze:Tia - to ja poproszę o definicję słowa ''coupe" ;) Oraz skonfrontowanie jej z Passatem CC i np. Audi A7 ;)
Ale po co konfrontować skoro istnieje takie określenie - Fastback
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: Michor » 18 maja 2014, 10:53

Ok, ale tu sie zgdze ze ostatnio wszystko sie robi coupe:) a ani vw ani audi nie wspomina o tym ze to sa fastbacki a nie coupe.
Fastback za bardzo kojarzy sie z hatchback i jest mniej "prestiże":p


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dawidson

Odp: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: dawidson » 18 maja 2014, 16:24

FXX pisze:
Jarek_Jarecki pisze:Twin Turbo - dwie turbiny dla silników rzędowych - nie koniecznie tej samej wielkości, mogące działać w różnych zakresach obrotów
Tylko dlaczego Ford twierdzi, że w 3.5 L EcoBoost V6 jest właśnie twin-turbo? : gafa :
A w Lancii Delta 1.9Multijet 190KM jest wg. producenta bi-turbo? Podobnie jak BMW 335i e90/91/92

Różnicą między bi, a twin jest układ turbosprężarek, a nie to czy są do Vki czy Rki. Z tym, że producenci obecnie nazywają swoje rozwiązania jak im się podoba.
W gruncie rzeczy każdy układ "twin turbo" łapie się pod kategorię "bi turbo" ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Nauki ścisłe o oznaczeniach silników i jednostkach

Post autor: FXX » 18 maja 2014, 17:23

Coś jak z kwadratem i prostokątem ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”