Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 paź 2018, 20:17

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 22 lis 2014, 10:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Posty: 2318
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie tel. 509728460
Witam

mam pytanie jak w temacie.

Po prawej i lewej stronie kierownicy są 2 otwory - myślałem że są tam jakieś śrubki, ale się przeliczyłem.
Wziąłem wkrętak i próbował wyczuć co tam jest pod spodem w tych dziurach, ale nic mi z tego nie wyszło.
Mam wrażenie że ta poduszka jest na jakiś "patentach" Lancii - coś wcisnąć, albo trzeba mieć specjalny przyrząd żeby ją zdjąć.

Czy ktoś wie jak tą poduszkę zdemontować, bo muszę sprawdzić coś w module wspomagania.

Coś stuka jak się kreci kierownicą (tak jakby przeskakiwało) i po przejrzeniu całego zawieszenia i kolumny kierowniczej wychodzi że to stuka w module elektrycznego wspomagania.


Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 13:36 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!


Na górę
PostDodany: 22 lis 2014, 11:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1276
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
W lybrze są dwie śrubki imbusowe ale dość głeboko. Wskazane imbusy o długości 5cm rozmiaru nie pamiętam. Ja takimi bez problemu odkręciłem. Nie sądzę aby w musie było inaczej.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
PostDodany: 22 lis 2014, 13:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 182
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Z tego co wiem to w musie jest taka kierownica jak w ypsilonie w/g elearn : Ustawić przednie koła samochodu dokładnie do jazdy na wprost.

1. Zaopatrzyć się w dwa pręty o przekroju okrągłym (1b) (o średnicy 5-6 mm) i wsunąć je w otwory (1a) koła kierownicy; wepchnąć pręty aż nacisną sprężynę (1c) modułu poduszki powietrznej i odłączyć ją od zaczepów (1d) koła kierownicy. Odsunąć moduł poduszki powietrznej (1e) odłączając jego sprężynę (1c) także od zaczepów (1f).


Załączniki:
ypsilon.JPG
ypsilon.JPG [ 28.74 KiB | Przejrzano 4936 razy ]

_________________
Lancia Delta Oro 1.4 T-jet . Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)
Na górę
PostDodany: 22 lis 2014, 14:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1276
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
A jednak faktycznie tajny patent:-)

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
PostDodany: 22 lis 2014, 16:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Posty: 2318
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie tel. 509728460
Dzięki wielkie,
czyli jednak miałem rację i Lancia wymyśliła patent.
Tak sobie myślałem - ale stawiałem na jakiś specjalistyczny przyrząd dostępny tylko dla serwisu - i tu mnie Lancia zadziwiła.

Jutro biorę się za demontaż -no może nawet dzisiaj.


Na górę
PostDodany: 22 lis 2014, 20:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Tak jak wyżej. Uważaj pomimo, że te zatrzaski są mocne potrafią pęknąć.

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!


Na górę
PostDodany: 29 lis 2014, 15:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Posty: 2318
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie tel. 509728460
Lancia po zabiegu - poszło w miarę łatwo, ale przecież nie mogli jak ludzie tego zrobić - tylko żeby te zaczepy zwolnić to też się trzeba nakombinować.
Jak się wkłada te pręty to nie ma jakiejś prowadnicy tylko trzeba "na czuja" to zrobić.

W mojej musiałem wyjąć całą kolumnę kierowniczą - jak pisałem coś stukało jakby we wspomaganiu. Jak już się zdejmie poduchę to potem jest bajka - kilka złączek odpiąć i trzeba odkręcić w sumie 5 śrub - 4 trzymają kolumnę, a piąta jest na krzyżaku przy maglownicy.

Wyjąłem całą tą kolumnę i sprawdzam - nigdzie żadnego luzu nie czuć (teoretycznie jest cały ten układ nierozbieralny [ale całość jest poskręcana zwykłymi krzyżakowymi śrubami - znaczy się silnik do obudowy, pokrywki w obudowie itp. jakby się uprzeć to da radę rozebrać]) - poszarpałem, pokręciłem, znalazłem na boku tego układu taką dużą zakrętkę plastikową czarną i tam była śruba która jest na wałku zdawczym silniczka i ją starałem się dociągnąć, tyle że jak nią kręci się to się kręci silniczek i cały wałek od kiery - niby chyba coś ją dociągnąłem.
Stwierdziłem że nie rozbieram tego układu bo nie miałem na to czasu i wsadziłem z powrotem do auta i wszystko poskręcałem - poszło jeszcze szybciej niż z demontażem.

I tu moje zdziwienie - przestało stukać - co poprawiłem nie wiem, ale teraz jest spokój.

Pojawił się tylko jeden inny problem, ale to w innym temacie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl