Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 gru 2017, 13:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03 lut 2012, 19:42 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 lis 2011, 22:47
Posty: 4
Imię: Kasia
Lokalizacja: Rybnik
Witam,niech mi ktoś coś mądrego podpowie ,mam Lancie Musa 1.9 Multijet przez te mrozy pojawił się problem.Mimo że autko odpala bez problemu to nie mogę jechać bo zamarza skrzynia biegów,nie da się wrzucić żadnego biegu,po 20 min grzania silnika odpuszcza i jest wszysko super ,jak tylko stoi 20min znowu nie da się wrzucać biegów,katastrofa ,może ktoś miał taki problem?


Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 03:12 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy umieszczać posty w odpowiednich działach oraz poprawnie tytułować!!!


Na górę
Post: 03 lut 2012, 20:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 00:00
Posty: 662
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Według mnie to są dwie możliwości:
1. Wymiana oleju w skrzyni biegów. Ale to mało prawdopodobne bo jakiś bieg dało by się wbić.
2. Wymiana linki zmiany biegów (Jeśli takie występują). Dostała się wilgoć i zamarzają. Można spróbować nasmarować ale raczej na długo to nie pomoże.


Na górę
Post: 03 lut 2012, 20:24 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 lis 2011, 22:47
Posty: 4
Imię: Kasia
Lokalizacja: Rybnik
Dzięki za odpowiedź mam nadzieję że te linki da się jakoś osuszyć i czymś zabezpieczyć przed zamarzaniem,bo nerwicy mozna dostac jak odpalasz bez problemu i nie pojedziesz....:) pozdrawiam


Na górę
Post: 03 lut 2012, 20:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 00:00
Posty: 662
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Niby linki to miała być zaleta bo nie przenoszą drgań do wnętrza, ale jak popatrzysz trochę w necie to jest dosyć częsty problem.


Na górę
Post: 24 paź 2014, 18:58 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 17 lip 2014, 07:08
Posty: 26
Lokalizacja: Lublin
ok, linki. Apropo linek. Wie ktoś czy te linki pasują z jakiegos innego pojazdu, czy są zamienniki? Moje się ponoć powycierały i mam się nastawić na wymianę w niedalekiej przyszłości, a z tego co się dowiedziałem koszt takiej zabawy to ok 1200 zł.

_________________
jest: Musa 1.3 Multijet (2009), Trabant 601s (1985), Phedra 2.0JTD (2003)
były: Trabant 601 de Luxe (1990), Polonez Atu Plus 1.6 GSi (1998), Renault Megane Scenic 1.9 dTi (1999) i Laguna I 2.0 8v (1994)


Na górę
Post: 26 paź 2014, 01:49 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 29 kwie 2014, 22:29
Posty: 8
Imię: Paweł
Lokalizacja: Kraków
1200- dużo! Zakładam że większość to robota. Linki ciężko dostać, pasować będą oczywiście od idei 1.3, ale to wiemy wszyscy. Sprawdzę w poniedziałek, wtorek u siebie w Krakowie, jest tu gość (ItalCars) który od lat wozi włoszczyznę i ma nawet Musę na części.


Na górę
Post: 27 paź 2014, 20:59 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 17 lip 2014, 07:08
Posty: 26
Lokalizacja: Lublin
hmm, no właśnie mechanik stwierdził, że to towar trudny do dostania - niezależnie od auta i pozbawiony zamienników, stąd 1200 zł. Robociznę wycenił na ok 300zł, przy czym ja pojedyncze linki na alledrogo widziałem nawet grubo poniżej 100zł.

Czy te linki faktycznie się tak wycierają, czy winne jest też coś innego. Powiedzmy styl jazdy itp.?

_________________
jest: Musa 1.3 Multijet (2009), Trabant 601s (1985), Phedra 2.0JTD (2003)
były: Trabant 601 de Luxe (1990), Polonez Atu Plus 1.6 GSi (1998), Renault Megane Scenic 1.9 dTi (1999) i Laguna I 2.0 8v (1994)


Na górę
Post: 28 paź 2014, 13:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 kwie 2013, 16:59
Posty: 59
Lokalizacja: WPR
Cytuj:

Czy te linki faktycznie się tak wycierają, czy winne jest też coś innego. Powiedzmy styl jazdy itp.?
u ojca w focusie kiedys linka całkiem pękła i został na dwójce - dało sie tak na szczęście do warsztatu 2 kilometry przez miasto dojechać (dobrze że nie na 5 czy wstecznym :)

_________________
jest : Lancia Musa ORO 1.4 16v 2005' ; Renault Laguna III 2.0 dCi Initiale Paris 2008'
było : Honda Civic 5D 1.4iS 1997'


Na górę
Post: 12 sty 2017, 22:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 14 paź 2014, 23:13
Posty: 1
Imię: pawel
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Ten sam problem lancia Musa 1.9
przyczyna zamarzające linki. Możliwy zakup tylko w oryginale cena ok 1200zł : zolta :

Nie kupując nowych Problem rozwiązany
Tak więc demontaż linek - konieczny demontaz akumulatora od strony skrzyni i plastików od strony lewarka plus uchwyty plastik od strony kabiny i metalowy od strony silnika jest trochę zachodu.
Najpierw ok 20 godzin linki ogrzewane na piecu w pozycji pionowej temperatura ok 60 stopni - co jakiś czas poruszałem cięgna żeby pomóc wyparować wodzie z wewnątrz. Następnie wstrzykiwałem do pancerza bardzo powoli poruszając cięgnem olej syntetyczny silnikowy. Żmudna robota bo w zasadzie miejsca na wlewanie brak (kropelka po kropelce) bawiłem sie tak z nimi około 2 godziny. Na kolejny dzień ponownie suszenie i jeszcze raz wlewanie oleju. pod osłonki na końcach linek dałem dobry smar i tyle.

Obecnie Temperatury -11 , -13
a lewarek chodzi lepiej niż wcześniej w lecie. :D
(uwaga w moim przypadku wd 40 nie pomagało, nawet moczenie w olejach całą noc - tylko wstrzykiwanie połączone z poruszaniem cięgna)


Na górę
Post: 28 sty 2017, 15:06 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 29 kwie 2014, 22:29
Posty: 8
Imię: Paweł
Lokalizacja: Kraków
Witam.
U mnie też był taki problem. Też demontowałem, smarowałem, pomogło na rok. W tym roku nie przymarzały, ale wieloletnie zamarzanie odbiło się na stanie linki wybierającej i pękła. Szukałem i znalazłem linkę robioną w Polsce za 200 zł. Firma LINOR, pod Warszawą. Potwierdzam, że wszystko pasuje, jakość ok. Też stanąłem przed wizją, że ASO Fiata ściągnąć ode mnie 1100 zł.
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]