Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
- Imię: Anka
- Lokalizacja: Jasło
Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Witam serdecznie!
Stałam się niedawno szczęśliwą posiadaczką Lancia Musa 1.3 90KM (2008) półautomat
Zastanawia mnie kilka rzeczy, nie mogę znaleźć na ich temat informacji w instrukcji...
Czy przy otwieraniu drzwi od strony kierowcy zawsze występuje taki specyficzny dźwięk? Pan, który mi sprzedał auto, powiedział, że to naciąganie sprzęgła.
Stałam się niedawno szczęśliwą posiadaczką Lancia Musa 1.3 90KM (2008) półautomat
Zastanawia mnie kilka rzeczy, nie mogę znaleźć na ich temat informacji w instrukcji...
Czy przy otwieraniu drzwi od strony kierowcy zawsze występuje taki specyficzny dźwięk? Pan, który mi sprzedał auto, powiedział, że to naciąganie sprzęgła.
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Dobrze, że nie dołożył korby do nakrecania sprężyny:-) Fajna bzdura:-) Tak na poważnie to dźwięk, który słyszysz to dźwięk pompy ciśnienia w module selespeed, której zadaniem jest przygotowanie ciśnienia oleju w układzie tak aby możliwe było załączenie sprzęgła i przełączanie biegów. Niepokojące byłoby gdyby tej pompy nie było słychać. No i uważaj...nie wsiadaj prawymi drzwiami-pompa sprzężona jest z zamkiem drzwi kierowcy.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
- Imię: Anka
- Lokalizacja: Jasło
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Dziękuję ślicznie za odpowiedź!!!
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
A tak konkretnie, to w Ypsilonach i Musach Selespeed nazywa się D.F.N. (DOLCE FAR NIENTE)
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
To język handlowy lub nazewnictwo, ja z przyzwyczajenia posługuję się językiem technicznym.lysholm pisze:A tak konkretnie, to w Ypsilonach i Musach Selespeed nazywa się D.F.N. (DOLCE FAR NIENTE)
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Czyli naciąganie sprzęgłaSIWY155 pisze:Dobrze, że nie dołożył korby do nakrecania sprężyny:-) Fajna bzdura:-) Tak na poważnie to dźwięk, który słyszysz to dźwięk pompy ciśnienia w module selespeed, której zadaniem jest przygotowanie ciśnienia oleju w układzie tak aby możliwe było załączenie sprzęgła i przełączanie biegów. Niepokojące byłoby gdyby tej pompy nie było słychać. No i uważaj...nie wsiadaj prawymi drzwiami-pompa sprzężona jest z zamkiem drzwi kierowcy.
Jak zwał tak zwał - ale wiedział o czym mówi
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Tutaj także służę instrukcją.
Podpinając pod komputer i tak jest to selespeed.
Przeciągnij liny...
Co ciekawe selespeed też występuje w Oplu Vectra.
Podpinając pod komputer i tak jest to selespeed.
Przeciągnij liny...
Co ciekawe selespeed też występuje w Oplu Vectra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
- Imię: Anka
- Lokalizacja: Jasło
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Podsumowując dobrze, że to słyszę
A jak zostawiać samochód? Faktycznie na N? i z zaciągniętym ręcznym? czy można na wrzuconym biegu?
A jak zostawiać samochód? Faktycznie na N? i z zaciągniętym ręcznym? czy można na wrzuconym biegu?
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Z tego co pamiętam z Ypsilona to wajchę na środku zostawialiśmy A co do Selespeed VS D.F.N.- nazwa marketingowa, ale pomyślałem, że skoro forum jest Lanciowe, to i nomenklatura taka może być
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
- Imię: Anka
- Lokalizacja: Jasło
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Ja sobie tak uściślę Na środku czyli na funkcji drive po prostu, prawda?
dziękuję za wszystkie odpowiedzi!!
dziękuję za wszystkie odpowiedzi!!
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Na N raczej nie, chyba że chcesz doprowadzić producenta na skraj zawałuHanka pisze:Podsumowując dobrze, że to słyszę
A jak zostawiać samochód? Faktycznie na N? i z zaciągniętym ręcznym? czy można na wrzuconym biegu?
Cytat z instrukcji od Musy:
"PARKOWANIE SAMOCHODU
Aby zaparkować bezpiecznie niezbędne jest, z nogą na pedale hamulca, włączenie 1 biegu lub wstecznego (R) i gdy znajdujemy się na drodze pochyłej zaciągnięcie hamulca ręcznego; niezbędne jest, ponadto zaczekać na zniknięcie z wyświetlacza wielofunkcyjnego włączonego biegu, przed zwolnieniem pedału hamulca.
OSTRZEŻENIE Nie opuszczać NIGDY samochodu przy skrzyni biegów na luzie (N)."
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Ja zostawiam na N i zaciągam ręczny.
Denerwuje mnie jak przy odpaleniu auta już piszczy skrzynia, że zostawiłem na włączonym biegu. Zresztą i tak zaraz przechodzi w tryb N i trzeba wbić bieg ponownie.
Denerwuje mnie jak przy odpaleniu auta już piszczy skrzynia, że zostawiłem na włączonym biegu. Zresztą i tak zaraz przechodzi w tryb N i trzeba wbić bieg ponownie.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Przy "zostawionym" biegu do przodu też piszczy?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Tak przy odpaleniu auta gdzie lewarek został na "pozycji" D to przełącza na N i piszczy sygnalizując brak biegu.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?
Piszczy sygnalizując brak wciśniętego pedału hamulca- tak przynajmniej robiła nasza Ypsilon z tego co pamiętam. A na N nie powinno się zostawiać- przynajmniej wg. instrukcji, a i w ASO też tak mówili. Nie wiem tylko czy jedynie ze względów bezpieczeństwa czy też z powodów mechanicznych?