Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2017, 12:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 20 sty 2014, 17:42 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Posty: 28
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło
Musa jest moim pierwszym autem z automatem więc dopiero się uczę... Wiem że sama skrzynia selespeed sekwencyjna ma trochę inne "możliwości" niż zwykły automat, np przy puszczeniu hamulca auto samo nie jedzie

Ale ja nie o tym, ale o samym kickdown

Wczoraj stwierdziłam, że "dość tego wleczenia się za autobusem", trasa znana, warunki znośne, trzeba w końcu wyprzedzić!! a nie wlec się jak ślimak w ciąży...

No to depnęłam (jechałam lekko pod górkę ale bardzo lekko) "zrobił się" ten cały kickdown, zawyło, zredukowało do trzy i... zaraz przerzuciło na cztery i za moment na pięć... i znów się wlokłam jak ślimak w ciąży tylko że wzdłuż autobusu... jak by coś z naprzeciwka jechało to by zostało ze mnie smutne wspomnienie


co robię źle? mam zamiar popróbować jeszcze normalnie na obwodnicy jakiejś ale poproszę jakieś wskazówki:) trzymać ten gaz, puścić go?

:) pozdrawiam wszystkich muzowiczów :)i Lanciowców :)


Na górę
Post: 20 sty 2014, 17:53 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4791
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
A czasami jak zawyło - to nie odpuściłaś gazu ??


Na górę
Post: 20 sty 2014, 17:59 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Posty: 20002
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
No właśnie - po zawyciu cały czas deptaj! :)
A jak nie masz śmiałości, to przecież można przełączyć na manualne zmienianie biegów.

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Post: 20 sty 2014, 18:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Posty: 2387
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Tak jak pisałem w innym temacie- biegi w automacie zmienia się gazem, i (moim zdaniem) operuje się tym gazem bardziej 0-1 niż w ręcznej skrzyni.

Trzeba było depnąć i trzymać w opór :)

Odpuściłaś?

_________________
BMW E39 Touring - 4,4 V8


Na górę
Post: 20 sty 2014, 19:24 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Posty: 28
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło
hm może trochę odpuściłam, ale cisnęłam gaz i było tak ze jakies tam obroty osiągnął i przerzucał na cztery i pięc. chyba musze popróbowac z tym trzymaniem do oporu

a z tym manualem to jak? mogę w trakcie jazdy przełączyć? (pytanie na przyszłość, jakbym stwierdziła że mi trzeba)
ale chyba tak, bo jak bym była w sytuacji śliskiego bardzo podłoża że by trzeba mi z dwójki ruszyc i wrzuce manuala to chyba potem na automat mogę wrócic w czasie jazdy tak sobie myślę...


i jeszcze chyba wiem co było, ja jeżdżę na E, trzeba był o przerzucić może na sport...


Na górę
Post: 20 sty 2014, 19:34 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4791
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Na sport by pomogło - bo wtedy nie odpuszcza tylko kręci się wyżej
Jak chcesz użyć kick-down,musisz trzymać na opór ,dopóki nie zrobisz tego co chciałaś ;)
Co do manuala - gdybam - bo nie miałem półautomata, za to mam automata, i możesz przełączać w każdej chwili.
Ew. u Ciebie po N .
W każdym razie ja nie używam - jakoś mi nie pasi , na pewno trzeba się przyzwyczaić i potrenować. Zresztą tak jak z wszystkim innym.


Na górę
Post: 20 sty 2014, 19:39 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Posty: 20002
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Tak, ze spokojem możesz przełączać manual<-> automat w każdej chwili. Taki manual podczas wyprzedzania jest chyba nawet wygodniejszy niż kick down. No i jak na manualu przegniesz z obrotami (w obie strony) to I TAK Ci automatycznie przełączy :)

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Post: 20 sty 2014, 19:50 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Posty: 28
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło
Dziękuję :)


Na górę
Post: 20 sty 2014, 20:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Posty: 2387
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Tak, ze spokojem możesz przełączać manual<-> automat w każdej chwili. Taki manual podczas wyprzedzania jest chyba nawet wygodniejszy niż kick down. No i jak na manualu przegniesz z obrotami (w obie strony) to I TAK Ci automatycznie przełączy :)
Och jak ja nie lubię tej funkcji w automatach! : cenzura : : cenzura : : cenzura :

Jak chce mieć 3 i ciągnę do odcięcia to ma być 3 na odcięciu a nie dokręcam i przy składaniu w zakręt "kompjuter wi lepi" i mi wbija 4 i tyle z jechania :)

_________________
BMW E39 Touring - 4,4 V8


Na górę
Post: 20 sty 2014, 20:39 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 00:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
W selespeed nawet nie przełączy a zapiszczy i nie pozwoli na zbyt niski bieg.
Jak wyprzedałaś to wcisnęłaś do oporu wtedy zbił. I gdy lekko odpuściłaś to wbił 4 a potem 5 bo przecież odpuściłaś ;)
Wtedy dodawanie gazu powoduje tylko większe zużycie paliwa...

Wciśnij i trzymaj nawet jak zawyje. A jeszcze lepiej ręcznie w dół z 4 na 5 i dodaj gazu. Musa ma krótkie przełożenia i wbicie 3 w tym dieslu na niewiele się zda.

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!


Na górę
Post: 21 sty 2014, 14:17 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Posty: 28
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło
:) bardzo dziękuję za zaufanie do mojej wiedzy technicznej :) przeczytałam co znaczy krótkie przełożenia i mój kobiecy rozum sobie to przetłumaczył, że nie da się długo na tym biegu jechać przyspieszając, bo on przełoży to na wyższy

wrzucić piątkę i przyspieszyć? nawyki ze starego auta mi mówią że najpierw będzie straszliwie mulić...


Na górę
Post: 21 sty 2014, 14:27 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4791
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Chcesz wyprzedzać - masz silnik na niskich obrotach.
Zrzucasz bieg do dołu- jak trzeba to nawet dwa ,pedał w dechę i śmigasz.
Jak zdążysz uzyskać duże obroty to wtedy wrzucasz wyższy bieg ;)


Na górę
Post: 21 sty 2014, 14:35 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 00:00
Posty: 20002
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Cytuj:
Cytuj:
A jeszcze lepiej ręcznie w dół z 4 na 5 i dodaj gazu.
wrzucić piątkę i przyspieszyć? nawyki ze starego auta mi mówią że najpierw będzie straszliwie mulić...
Kuba się przejęzyczył klawiaturowo ;) . Oczywiście powinno być: ... ręcznie w dół z 5 na 4...

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
Post: 21 sty 2014, 15:52 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 00:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Dzięki Nat. Dokładnie jest tak jak piszesz.

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!


Na górę
Post: 21 sty 2014, 16:50 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Posty: 28
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło
Tak pomyślałam :) ale w sumie... jest tyle sekretów w prowadzeniu autka dla mnie, że być może i to jest jakąś ciekawostką ;p

ale wolałam jakoś zasygnalizować, że tak nie bardzo mi się to mieści w głowie ;)

dziękuję bardzo :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]