Musa automat - kickdown

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Musa automat - kickdown

Post autor: Hanka » 20 sty 2014, 17:42

Musa jest moim pierwszym autem z automatem więc dopiero się uczę... Wiem że sama skrzynia selespeed sekwencyjna ma trochę inne "możliwości" niż zwykły automat, np przy puszczeniu hamulca auto samo nie jedzie

Ale ja nie o tym, ale o samym kickdown

Wczoraj stwierdziłam, że "dość tego wleczenia się za autobusem", trasa znana, warunki znośne, trzeba w końcu wyprzedzić!! a nie wlec się jak ślimak w ciąży...

No to depnęłam (jechałam lekko pod górkę ale bardzo lekko) "zrobił się" ten cały kickdown, zawyło, zredukowało do trzy i... zaraz przerzuciło na cztery i za moment na pięć... i znów się wlokłam jak ślimak w ciąży tylko że wzdłuż autobusu... jak by coś z naprzeciwka jechało to by zostało ze mnie smutne wspomnienie


co robię źle? mam zamiar popróbować jeszcze normalnie na obwodnicy jakiejś ale poproszę jakieś wskazówki:) trzymać ten gaz, puścić go?

:) pozdrawiam wszystkich muzowiczów :)i Lanciowców :)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Wilkin » 20 sty 2014, 17:53

A czasami jak zawyło - to nie odpuściłaś gazu ??
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Nat » 20 sty 2014, 17:59

No właśnie - po zawyciu cały czas deptaj! :)
A jak nie masz śmiałości, to przecież można przełączyć na manualne zmienianie biegów.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Michor » 20 sty 2014, 18:18

Tak jak pisałem w innym temacie- biegi w automacie zmienia się gazem, i (moim zdaniem) operuje się tym gazem bardziej 0-1 niż w ręcznej skrzyni.

Trzeba było depnąć i trzymać w opór :)

Odpuściłaś?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Hanka » 20 sty 2014, 19:24

hm może trochę odpuściłam, ale cisnęłam gaz i było tak ze jakies tam obroty osiągnął i przerzucał na cztery i pięc. chyba musze popróbowac z tym trzymaniem do oporu

a z tym manualem to jak? mogę w trakcie jazdy przełączyć? (pytanie na przyszłość, jakbym stwierdziła że mi trzeba)
ale chyba tak, bo jak bym była w sytuacji śliskiego bardzo podłoża że by trzeba mi z dwójki ruszyc i wrzuce manuala to chyba potem na automat mogę wrócic w czasie jazdy tak sobie myślę...


i jeszcze chyba wiem co było, ja jeżdżę na E, trzeba był o przerzucić może na sport...

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Wilkin » 20 sty 2014, 19:34

Na sport by pomogło - bo wtedy nie odpuszcza tylko kręci się wyżej
Jak chcesz użyć kick-down,musisz trzymać na opór ,dopóki nie zrobisz tego co chciałaś ;)
Co do manuala - gdybam - bo nie miałem półautomata, za to mam automata, i możesz przełączać w każdej chwili.
Ew. u Ciebie po N .
W każdym razie ja nie używam - jakoś mi nie pasi , na pewno trzeba się przyzwyczaić i potrenować. Zresztą tak jak z wszystkim innym.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Nat » 20 sty 2014, 19:39

Tak, ze spokojem możesz przełączać manual<-> automat w każdej chwili. Taki manual podczas wyprzedzania jest chyba nawet wygodniejszy niż kick down. No i jak na manualu przegniesz z obrotami (w obie strony) to I TAK Ci automatycznie przełączy :)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Hanka » 20 sty 2014, 19:50

Dziękuję :)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Michor » 20 sty 2014, 20:23

Nat pisze:Tak, ze spokojem możesz przełączać manual<-> automat w każdej chwili. Taki manual podczas wyprzedzania jest chyba nawet wygodniejszy niż kick down. No i jak na manualu przegniesz z obrotami (w obie strony) to I TAK Ci automatycznie przełączy :)
Och jak ja nie lubię tej funkcji w automatach! : cenzura : : cenzura : : cenzura :

Jak chce mieć 3 i ciągnę do odcięcia to ma być 3 na odcięciu a nie dokręcam i przy składaniu w zakręt "kompjuter wi lepi" i mi wbija 4 i tyle z jechania :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: jakubg » 20 sty 2014, 20:39

W selespeed nawet nie przełączy a zapiszczy i nie pozwoli na zbyt niski bieg.
Jak wyprzedałaś to wcisnęłaś do oporu wtedy zbił. I gdy lekko odpuściłaś to wbił 4 a potem 5 bo przecież odpuściłaś ;)
Wtedy dodawanie gazu powoduje tylko większe zużycie paliwa...

Wciśnij i trzymaj nawet jak zawyje. A jeszcze lepiej ręcznie w dół z 4 na 5 i dodaj gazu. Musa ma krótkie przełożenia i wbicie 3 w tym dieslu na niewiele się zda.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Hanka » 21 sty 2014, 14:17

:) bardzo dziękuję za zaufanie do mojej wiedzy technicznej :) przeczytałam co znaczy krótkie przełożenia i mój kobiecy rozum sobie to przetłumaczył, że nie da się długo na tym biegu jechać przyspieszając, bo on przełoży to na wyższy

wrzucić piątkę i przyspieszyć? nawyki ze starego auta mi mówią że najpierw będzie straszliwie mulić...

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Wilkin » 21 sty 2014, 14:27

Chcesz wyprzedzać - masz silnik na niskich obrotach.
Zrzucasz bieg do dołu- jak trzeba to nawet dwa ,pedał w dechę i śmigasz.
Jak zdążysz uzyskać duże obroty to wtedy wrzucasz wyższy bieg ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Nat » 21 sty 2014, 14:35

Hanka pisze:
jakubg pisze:A jeszcze lepiej ręcznie w dół z 4 na 5 i dodaj gazu.
wrzucić piątkę i przyspieszyć? nawyki ze starego auta mi mówią że najpierw będzie straszliwie mulić...
Kuba się przejęzyczył klawiaturowo ;) . Oczywiście powinno być: ... ręcznie w dół z 5 na 4...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: jakubg » 21 sty 2014, 15:52

Dzięki Nat. Dokładnie jest tak jak piszesz.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Re: Musa automat - kickdown

Post autor: Hanka » 21 sty 2014, 16:50

Tak pomyślałam :) ale w sumie... jest tyle sekretów w prowadzeniu autka dla mnie, że być może i to jest jakąś ciekawostką ;p

ale wolałam jakoś zasygnalizować, że tak nie bardzo mi się to mieści w głowie ;)

dziękuję bardzo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”