Musa 1.9 JTD - błędy P0489/P0380/P0135/P0704

Raceman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2016, 16:42
Imię: Michał
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Musa 1.9 JTD - błędy P0489/P0380/P0135/P0704

Postautor: Raceman » 11 lip 2016, 16:51

Witam,

Samochód nie ma mocy, przyspiesza jako tako do 2000rpm, wyskoczył błąd Glowplug Fail.

Po podłączeniu do kompa mam następujące błędy:

P0489-kontrola zaworu EGR, czyli mam rozumieć że muszę kupić nowy?
P0380- Moduł podgrzewania, czyli muszę wymieć świece?
P0135-Regulacja Lambda, nie wiem co to za usterka?
P0704-Sprzęgło, czyli kończy się?

są jeszcze nierozpoznane błędy:
004730
163930
224310

Poproszę o podpowiedz i naprowadzenie, żebym wiedział co mam wymienić.
Dziękuje
Ostatnio zmieniony 11 lip 2016, 22:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Regulamin działu technicznego!

Awatar użytkownika
ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 97
Rejestracja: 11 sty 2008, 00:00
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Musa 1.9 JTD - błędy P0489/P0380/P0135/P0704

Postautor: ap2 » 12 lip 2016, 20:04

Zawór EGR można/trzeba wyczyścić i może pomóc. Zawór sterowany jest napięciem 12V i wystarczy go wymontować, odłączyć cewkę i podłączyć do niej 12V. Jak trzpień się wysuwa to cewka jest OK na 99% (99 dlatego, że może się coś psuć jak cewka jest gorąca od silnika). Wtedy może wystarczyć czyszczenie zaworu.
Dodam, że koszt nowego oryginału będzie zbliżony do 'wyprogramowania' go z komputera i zaślepieniu (można napisać, że to standard w JTD)

Moduł podgrzewania może świadczyć, że sterownik padł. Nie jestem pewien, ale świece są sygnalizowane innym błędem.

Lambda nie jestem pewien ale jeśli ten silnik ma sondę lambda to być może jest padnięta. Szukaj jej w kolektorze wydechowym lub zaraz za nim. Ewentualnie może być niżej w wydechu i jest do niej dojście od spodu (generalnie jest wkręcona gdzieś w wydech)

Sprzęgło nie ma czujnika zużycia ale jest czujnik przy pedale sprzęgła, żeby komp wiedział kiedy jest ono wciśnięte. Może wystarczy wyczyścić wtyczkę a może czujnik padł.

EGR lub lambda mogą powodować brak mocy powyżej 2000 obr ale pewny nie jestem.

Reszta błędów do samodzielnego wyszukania.


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości