Fiat Bravo II (2007-2014)

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Fiat Bravo II

Post autor: Dudi » 02 lip 2013, 19:47

Czyzyk pisze:Póki co widzimy na załączonym obrazku, że chyba jednak do końca się nie sprawdza, 28 tyś. sztuk za 2012 rok, a golf nie wiem, strzelam- pół miliona? Na mój gust fiat sam sobie strzela w kolano. Zmierza to do tego,ze w niedalekiej przyszłości fiat będzie miał na rynku tylko 1 gracza i to w klasie aut małych- pandę która jako tako się chyba sprzedaje. Klasa średnia -nie ma przedstawiciela (crome jeszcze produkują?), klasa wyższa- nie ma przedstawiciela, kompakt- kuleje. Gdzie te czasy kiedy fiat był potentatem z własnymi modelami,miał przedstawiciela chyba w każdej klasie co prawda słabymi jakościowo ale jednak. To se (chyba) ne vrati ;)

Cromy już nie ma, jest Freemont. Zapomniałeś też o 500, które w niejednym kraju sprzedaje się lepiej niż Panda, no i 500L, które coraz lepiej sprzedaje się wszędzie. Natomiast fakt, to wszystko za mało i brakuje następcy Grande Punto, Bravo, jakiegoś klasycznego sedana i kombi w klasach C/D (niby jest Linea, ale tak jakby jej nie było). Niestety taka strategia na przetrwanie kryzysu i nie pozostaje nic innego jak ją przeczekać :|

Kiedyś już wklejałem w innym temacie, ale to np. świetnie nadawałoby się na następcę Grande Punto i byłoby utrzymane w stylu retro zapoczątkowanym przez 500...zresztą nazwę 127 można by jej ponownie nadać i spokojnie zrobić też 5D, jakieś SportCoupe, Spidera echhhhh :roll:

Obrazek
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Fiat Bravo II

Post autor: hitmanag » 02 lip 2013, 19:57

Dudi pisze:
Czyzyk pisze:Póki co widzimy na załączonym obrazku, że chyba jednak do końca się nie sprawdza, 28 tyś. sztuk za 2012 rok, a golf nie wiem, strzelam- pół miliona? Na mój gust fiat sam sobie strzela w kolano. Zmierza to do tego,ze w niedalekiej przyszłości fiat będzie miał na rynku tylko 1 gracza i to w klasie aut małych- pandę która jako tako się chyba sprzedaje. Klasa średnia -nie ma przedstawiciela (crome jeszcze produkują?), klasa wyższa- nie ma przedstawiciela, kompakt- kuleje. Gdzie te czasy kiedy fiat był potentatem z własnymi modelami,miał przedstawiciela chyba w każdej klasie co prawda słabymi jakościowo ale jednak. To se (chyba) ne vrati ;)

Cromy już nie ma, jest Freemont. Zapomniałeś też o 500, które w niejednym kraju sprzedaje się lepiej niż Panda, no i 500L, które coraz lepiej sprzedaje się wszędzie. Natomiast fakt, to wszystko za mało i brakuje następcy Grande Punto, Bravo, jakiegoś klasycznego sedana i kombi w klasach C/D (niby jest Linea, ale tak jakby jej nie było). Niestety taka strategia na przetrwanie kryzysu i nie pozostaje nic innego jak ją przeczekać :|

Kiedyś już wklejałem w innym temacie, ale to np. świetnie nadawałoby się na następcę Grande Punto i byłoby utrzymane w stylu retro zapoczątkowanym przez 500...zresztą nazwę 127 można by jej ponownie nadać i spokojnie zrobić też 5D, jakieś SportCoupe, Spidera echhhhh :roll:

Obrazek
Odnośnie wspomnianego 127 się zgadzam.
Jednak nie jako bezpośredni następca a uzupełnienie gamy modeli.
Wracając do wspomnianego kryzysu, spoglądając na grupę VAG lub PSA i oferowane modele,
modele które są wprowadzane, Fiat wypada bardzo słabo.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Fiat Bravo II

Post autor: broker » 02 lip 2013, 23:05

Nie jest dobrze, ale biadolenie na zapas też nie ma sensu. Fiat zamroził inwestycje w Europie i jest w pewnym punkcie, bo obrał inne priotytety (USA, Brazylia, Chiny). Fiat po prostu nie był w stanie robić wszystkiego naraz. Inwestowali tam, gdzie mieli perspektywy zysków a nie strat.

Czy coś się zmieniło ? Owszem, mamy plan modelowy do 2016, który dotyczy w końcu również Europy i póki co jest realizowany, w przeciwieństwie do wielu poprzednich planów, które były zamrażane. To po co narzekać w tym momencie ?

Aha, i nie jest wcale tak tragicznie, już teraz. Oczywiście Alfa i Lancia mają kryzys i będą miały dopóki nowe modele nie pojawią się na rynku.
Ale marka FIAT ? Spójrzcie sobie poniżej na wyniki Fiata w Europie I-V 2013 i porównajcie do konkurencji. Spadek Fiata to tylko 2,3% rok do roku przy średniej rynkowej minus 6,75%. Dla porównania VW to minus 7,8%. Zresztą wszystkie marki popularne mają większe straty niż Fiat.
Jak to możliwe ? Okazuje się, że Panda, 500, Punto, 500L i Freemont dają radę. A za chwilę dostaniemy 500L Living, 500X crossover, Panda X crossover, potem nowe Punto i nowy Freemont plus pewnie coś jeszcze.


:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Fiat Bravo II

Post autor: hitmanag » 02 lip 2013, 23:17

broker pisze:Nie jest dobrze, ale biadolenie na zapas też nie ma sensu. Fiat zamroził inwestycje w Europie i jest w pewnym punkcie, bo obrał inne priotytety (USA, Brazylia, Chiny). Fiat po prostu nie był w stanie robić wszystkiego naraz. Inwestowali tam, gdzie mieli perspektywy zysków a nie strat.

Czy coś się zmieniło ? Owszem, mamy plan modelowy do 2016, który dotyczy w końcu również Europy i póki co jest realizowany, w przeciwieństwie do wielu poprzednich planów, które były zamrażane. To po co narzekać w tym momencie ?

Aha, i nie jest wcale tak tragicznie, już teraz. Oczywiście Alfa i Lancia mają kryzys i będą miały dopóki nowe modele nie pojawią się na rynku.
Ale marka FIAT ? Spójrzcie sobie poniżej na wyniki Fiata w Europie I-V 2013 i porównajcie do konkurencji. Spadek Fiata to tylko 2,3% rok do roku przy średniej rynkowej minus 6,75%. Dla porównania VW to minus 7,8%. Zresztą wszystkie marki popularne mają większe straty niż Fiat.
Jak to możliwe ? Okazuje się, że Panda, 500, Punto, 500L i Freemont dają radę. A za chwilę dostaniemy 500L Living, 500X crossover, Panda X crossover, potem nowe Punto i nowy Freemont plus pewnie coś jeszcze.


:link:
Nie do końca jest jak piszesz.
Na tle konkurencji i średniej rynkowej Fiat największe straty miał we wcześniejszych latach!
Chociażby rok 2011.
Lub rok wcześniej.
Wtedy wspomniany VW miał znaczący wzrost coś około 10 procent gdzie Fiat spadek aż o 17!%.
Teraz Fiat jest na dnie, mam nadzieję, że już gorzej nie bedzie, bynajmniej w Europie.
Teraz szansa na te rynki, gdzie Fiat bryluje, czyli Brazylia i Meksyk.
USA min. między Jeepowi, Dodge'owi i marce RAM, może zacząc odbudowywać pozycję w Europie.
Jak będzie zobaczymy, najgorzej jednak dla Lancii się przyszłość prezentuje.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Fiat Bravo II

Post autor: broker » 02 lip 2013, 23:32

No sorry, ale Fiat sprzedawał najwięcej aut w południowej Europie. A gdzie jest największy kryzys ?
We Włoszech poziom sprzedaży samochodów jest na poziomie sprzed 40 (!) lat.
VW za to łatwo mógł trzymać sprzedaż jak w Niemczech czy krajach Beneluxu kryzysu nie było.
Teraz sytuacja jest nieco inna. W Europie Płn też zrobiło się słabo i nagle VW zaczyna tracić.

Masz rację, Fiat osiągnął już chyba dno w Europie, tak samo jak kryzys na południu Europy.
Poza tym Fiat w końcu zaczął inwestować w Europie, VW cały czas to robił. Fiat po prostu nie ma ich siły finansowej.
Jak jednak porównasz co się dzieje z PSA to Fiat raczej dobrze zrobił, że ograniczył inwestycje w pewnym momencie. Lepiej sprzedawać mniej niż być bankrutem.

Żeby była jasność, ja wiem w jakim punkcie jest grupa Fiata w Europie i że jest to słaba pozycja. Jednak Fiat w końcu inwestuje, realizuje krok po kroku zaprezentowany ostatnio plan produkcyjny i modelowy, naprawdę nie jest to moment na biadolenie. Czekamy na kolejne premiery - Fiat, Alfa, Lancia, Maserati, Jeep i może Autobianchi.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

miodzio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 208
Rejestracja: 25 wrz 2008, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Fiat Bravo II

Post autor: miodzio » 03 lip 2013, 9:10

Helios pisze:Totalnie nie ogarniam dlaczego Bravo sprzedaje się tak słabo. Piękne auto, dobrze wykonane za przyzwoite pieniądze a jednak nie sprzedaje się :-?
Moim zdaniem przyczyną kiepskiej sprzedaży jest oferowanie Bravo wyłącznie w jednym rodzaju nadwozia... Zakładając, że chciałbym zamienić Lybrę na coś nowego - potrzebuję kompaktowego kombi - idę do salonu Fiata/Alfy/Lancii i... niczego takiego nie ma

Poza tym w PL spora część nowo-kupowanych aut to auta do flot firmowych - zobaczcie ile po drogach jeździ Octavii/Fabii/Astr/Focusów kombi - Fiat nie ma czym konkurować, a szkoda :-?
Jest:
Avensis '15
Auris TS '13
G310R '17

Były:
500 '14
Lybra SW 1,9 jtd '03
MX-5 1,6 NB FL '02
Civic EJ9 '01
i wiele innych...

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6296
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Fiat Bravo II

Post autor: vanisch » 03 lip 2013, 9:45

Fiat już dawno olewał auta flotowe, jak były jeszcze auta "z kratką" to jedynym kompaktem z tą opcją było Bravo w jakiejś lipnej wersji wyposażeniowej, do wyboru 2 silniki... Delty w ogóle nie sprzedawano z kratką. A w Oplu/Skodzie- wszystkie wersje wyposażeniowe, pełna gama silników.
Głupota, nic więcej...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Fiat Bravo II

Post autor: broker » 19 sie 2014, 0:05

Koniec Bravo 2. Cassino nie produkuje już tego modelu.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Fiat Bravo II (2007-2014)

Post autor: Dawid » 31 paź 2014, 8:23

Nie taki znów koniec ;) W Brazylii nadal go produkują i nawet ostatnio przeszedł facelifting.Tylko dlaczego popsuli nim takie piękne auto?
Obrazek
Obrazek
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Fiat Bravo II (2007-2014)

Post autor: MICHU » 02 lis 2014, 10:17

tak popsuli jak model Linea, niektórych aut się nie "odświeża" moim zdaniem
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.

w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Fiat Bravo II (2007-2014)

Post autor: Paweł Beski » 02 lis 2014, 13:42

Czy ja wiem panowie. Nie jest aż tak źle z Bravo po lifcie. A poza tym to jak wspomnieliście wyżej auto nie jest adresowane na rynek europejski. Co do kondycji marki faktycznie zbyt dobrze to nie wygląda. Oby się tylko nie okazało, że za chwilę w ogóle jej w Europie nie było. Moim zdaniem bazowanie na jednej formie ( 500 ) nic dobrego nie przyniesie, bo chociaż ogólnie to fajna bryła jest to z czasem noże się znudzić. Zresztą jak na razie z modelu 500 zrobili dwa albo trzy modele nie licząc oczywiście liftingu podstawy.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Fiat Bravo II (2007-2014)

Post autor: Dawid » 02 lis 2014, 14:02

Nie jest źle?Wygląda jakby w projektowaniu brało udział międzynarodowe studyjo tjuningowe z Mongolii,Indii i oczywiście Brazylii.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Fiat Bravo II (2007-2014)

Post autor: broker » 03 lis 2014, 0:01

Paweł Beski pisze:Czy ja wiem panowie. Nie jest aż tak źle z Bravo po lifcie. A poza tym to jak wspomnieliście wyżej auto nie jest adresowane na rynek europejski. Co do kondycji marki faktycznie zbyt dobrze to nie wygląda. Oby się tylko nie okazało, że za chwilę w ogóle jej w Europie nie było. Moim zdaniem bazowanie na jednej formie ( 500 ) nic dobrego nie przyniesie, bo chociaż ogólnie to fajna bryła jest to z czasem noże się znudzić. Zresztą jak na razie z modelu 500 zrobili dwa albo trzy modele nie licząc oczywiście liftingu podstawy.

Polecam ten wątek, nie zanosi się na likiwdację Fiata w Europie ;)

viewtopic.php?f=18&t=36040&start=375
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Saleen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 28 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: / Gliwice /
Kontakt:

Re: Fiat Bravo II (2007-2014)

Post autor: Saleen » 11 lis 2014, 18:04

Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Fiat Bravo II (2007-2014)

Post autor: Dawid » 11 lis 2014, 19:37

Hehe...było o tym kilka postów wyżej.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”