Crash testy i... wypadki

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - crash test

Post autor: volf » 17 lut 2016, 10:08

Skręcenie karku z powodu zapiętego pasa?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Kappa - crash test

Post autor: Snail » 17 lut 2016, 10:16

A ja też znam kilka osób, które przeżyły właśnie dlatego, że miały zapięte pasy...
Przy dachowaniu, lub w innych specyficznych okolicznościach owszem, może być tak, że dzięki niezapiętym pasom ktoś wypadł z samochodu i przeżył. Choć trzeba się liczyć z tym, że przy okazji może być przez tenże samochód przygnieciony...
Ale przy uderzeniu z przodu brak pasów to co najmniej poważne obrażenia spotęgowane jeszcze przez poduszkę wybuchającą prosto w twarz.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Volver
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 317
Rejestracja: 25 lis 2013, 20:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - crash test

Post autor: Volver » 17 lut 2016, 11:23

Hmm.. a jak znam kilka osób, które rozbiły się w Volvo i ONI z tego wyszli bez szwanku-naprawdę to działa, bez ściemy. U mnie w garażu takie nowe XC90 też stoi, hehe, na szczęście, choć częściej śmigam koniem. Też nie najgorszy.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa - crash test

Post autor: Lukasz_TG » 17 lut 2016, 12:26

Ja osobiście wyleciałem 2 razy z tak zacnego pojazdu jak fiat 126p :)

1. Byłem pasażerem, jazda przez las na prostej i nagle zarośnięty trawą rów i bum. Szyba przednia wyleciała razem z uszczelką a ja jak pocisk za szybą. Zaliczyłem miękkie lądowanie w błocie :) Kierowca miał zwichnięty nadgarstek, ponieważ w momencie crash'a zmieniał z 2 na 3.

2. Z tym samym kierowcą i równie zacnym kaszlakiem. Jazda oczywiście bez pasów. Zakręt brany dość ostro, oparłem się o drzwi kaszlaka, a te się otwarły, wyleciałem i wylądowałem zaspie :)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1488
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - crash test

Post autor: _Rafako_ » 17 lut 2016, 13:30

Lukasz_TG pisze:(...)Z tym samym kierowcą (...)
Słowem, nie umiesz uczyć się na błędach : lol :
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa - crash test

Post autor: rob_76 » 20 lut 2016, 2:07

W wyniku głupoty :roll: - i nie zapiętych pasów :roll: - udało mi się załapać kiedyś na darmowy, trzytygodniowy pobyt w uzdrowisku (Busko Zdrój i to bez opłaty klimatycznej... :D ) oraz roczną "przerwę w życiorysie"... Zamiast wrócić do domu dużo szybciej, co najwyżej z "ósemką" gipsu wokół ramion...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Volver
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 317
Rejestracja: 25 lis 2013, 20:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Crash testy i... wypadki

Post autor: Volver » 22 lut 2016, 1:11

Odsyłam do mojego postu z poszukiwanym crashtestem obok, w wątku pod tytułem-crashtest Kappy... masakra.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Crash testy i... wypadki

Post autor: hitmanag » 23 lut 2016, 10:57

Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa - crash test

Post autor: Lukasz_TG » 24 lut 2016, 13:27

Autobahnkreuz ograniczenie do 80, a kierowniczka punto miała jakieś 150 km/f i tak skończyła.
punto2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 14:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Czy to jest Kappa crash-test??? :/
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1488
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Crash testy i... wypadki

Post autor: _Rafako_ » 28 sty 2017, 17:15

Kolejna Kappa posłuży niebawem za wkład do pieca hutniczego: :link:
Ktoś od nas :?:
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - crash test

Post autor: Michal198422 » 01 lut 2017, 22:22

Lukasz_TG pisze: 24 lut 2016, 13:27 Autobahnkreuz ograniczenie do 80, a kierowniczka punto miała jakieś 150 km/f i tak skończyła.

punto2.jpg
Ograniczenia prędkości, to jedynie sugerowana prędkość w większości przypadków (znaczy tak to zacząłem odbierać;) ) :P Bo jak wytłumaczyć ograniczenie do 60km/h, jadę zestawem na max samochodu (88km/h w danym przypadku), a i tak wiem, że bezpiecznie 100 bym pojechał? ;) Oczywiście należy przestrzegać ograniczeń prędkości, zwłaszcza za granicą, bo kosztowne w razie zdjęcia czy pomiaru :/ :P
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Crash testy i... wypadki

Post autor: Trucker » 19 maja 2017, 20:14

Z tego tematu wnioskuję następująco: trzeba sobie znowu kupić Poloneza, a Kappę sprzedać :lol: .
Ktoś podniósł, że Kappa mocno się składa pomimo sporego ciężaru. Jak dla mnie, to na tej wielkości wóz, ciężar określany na niecałe 1,5 t to wcale nie jest dużo. A sporo gratów wozi, których nie miał Polonez (waga 1140 kg, mniejsze gabaryty), np. klimatyzacja, elektryka foteli, elektryczne podnośniki szyb, większy silnik, więcej blach. Żeby klient był zadowolony ze spalania (niewielkie - moim skromnym zdaniem), to musieli zaoszczędzić na stali. No i to jest zapewne powód "składających się" słupków bocznych i przemieszczania deski rozdzielczej/ściany grodziowej: OSZCZĘDNOŚCI. Bo przeciętny człowiek uwielbia oszczędzać na najważniejszym : yesyes : .

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Crash testy i... wypadki

Post autor: FXX » 19 maja 2017, 22:41

Trucker pisze:Z tego tematu wnioskuję następująco: trzeba sobie znowu kupić Poloneza, a Kappę sprzedać Obrazek .
Ktoś podniósł, że Kappa mocno się składa pomimo sporego ciężaru. Jak dla mnie, to na tej wielkości wóz, ciężar określany na niecałe 1,5 t to wcale nie jest dużo. A sporo gratów wozi, których nie miał Polonez (waga 1140 kg, mniejsze gabaryty), np. klimatyzacja, elektryka foteli, elektryczne podnośniki szyb, większy silnik, więcej blach. Żeby klient był zadowolony ze spalania (niewielkie - moim skromnym zdaniem), to musieli zaoszczędzić na stali. No i to jest zapewne powód "składających się" słupków bocznych i przemieszczania deski rozdzielczej/ściany grodziowej: OSZCZĘDNOŚCI. Bo przeciętny człowiek uwielbia oszczędzać na najważniejszym : yesyes : .
Cóż powiedzieć... bzdura.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Crash testy i... wypadki

Post autor: Wilkin » 19 maja 2017, 22:46

Miałem tą wątpliwą przyjemność rozbić się kappą - dokładnie "Przemytnikiem" - który też z racji profesji był bardziej odchudzony niż standard.
Schowki w podłużnicach i gdzie się tylko dało.
Wyszedłem bez szwanku ( zderzyłem się z Navarrą ) Autko mimo oczywiście szkody całkowitej , też wróciło.
Polonezem , na pewno bym jechał wolniej :P
Co do wypowiedzi Kamila powyżej - mogę tylko potwierdzić - bzdura
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Crash testy i... wypadki

Post autor: Tomzik » 19 maja 2017, 23:06

Wilkin pisze: 19 maja 2017, 22:46Wyszedłem bez szwanku ( zderzyłem się z Navarrą )
To akurat, sądząc po filmiku pochodzącym chyba od Ruskich, gdzie Navara wpadając pod tira nie zgniata się jak na metal przystało a po prostu eksploduje na milion kawałeczków niczym tłuczona szklanka - raczej słaby przeciwnik ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”