Crash testy i... wypadki
Moderator: giekso
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Kappa - crash test
Szczerze Panowie...? Po analizie crash-testów nowsiejszych, lepsiejszych i drożsiejszych aut wcale nie uważam, ze stan tej Kappy odzwierciedla jej słabą odporność na zderzenia.... Zwłaszcza bez jakichkolwiek danych co do prędkości obu pojazdów, przebiegu samego uderzenia jak i warunków, w których zdarzenie miało miejsce... A poza tym kierowca K żyje i ma się (względnie) dobrze, natomiast ten z tigry rozmawia z wielkim Manitou osobiście... To chyba też o czymś świadczy...
Ale oczywiście - mimo wrodzonego cynizmu - współczuję wszystkim, którzy mieli tego pecha i uczestniczyli w tym zdarzeniu (oraz bliskim!)...
W każdym razie, wynika z tego tylko, że jadąc Kapciem lepiej celować w "przeciwników" całym przodem, niż jego częścią...
A tak zupełnie naprawdę - to: co komu pisane....
Ale oczywiście - mimo wrodzonego cynizmu - współczuję wszystkim, którzy mieli tego pecha i uczestniczyli w tym zdarzeniu (oraz bliskim!)...
W każdym razie, wynika z tego tylko, że jadąc Kapciem lepiej celować w "przeciwników" całym przodem, niż jego częścią...
A tak zupełnie naprawdę - to: co komu pisane....
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Re: Kappa - crash test
Robert, skup się nasz forumowy kolega napisał, że kierowca Tigry jechał bez pasów, to jak miał się nie spotkać z wielkim Manitou po takim "podwójnym strzale" (strzelająca poduszka raczej tu nie pomogła)
Natomiast odkształcenie przedniego słupka i cofająca się deska rozdzielcza w K mnie osobiście przerażają, zarówno w tym wypadku w realu jak i na zdjęciu z crash testu. W samochodzie o tej masie i tak solidnej aparycji, to żenujące
Serdecznie pozdrawiam.
Natomiast odkształcenie przedniego słupka i cofająca się deska rozdzielcza w K mnie osobiście przerażają, zarówno w tym wypadku w realu jak i na zdjęciu z crash testu. W samochodzie o tej masie i tak solidnej aparycji, to żenujące
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - crash test
A ja Wam powiem - jak już kiedyś mówiłem i pisałem a nawet fotki zapodałem - Tempra po 94 roku miała lepsze strefy zgniotu niż Kappa. Mój ojciec osobiście się przekonał o tym na własnej skórze (konkretnie skórze nogi) jak zaiwanił Temprą przy dużo większej prędkości niż 50 km/h i auto złożyło się wzorcowo i gdyby pedały nie weszły bardziej do kabiny to nawet nogi by nie miał skaleczonej. Zaznaczam, że siła była taka, że pękł pas bezpieczeństwa !!!
Kappa może i pochłania energię ale sorry - przy niewielkich prędkościach, żeby z auta się harmonijka robiła, to co będzie przy 80 czy 100.
Myślę, że powodem tego są podłużnice i wózek silnia - uważam, że konstruktorzy coś za bardzo nie pomyśleli nad tym tematem - porównajcie podłużnice i wzmocnienie czołowe Kappy a Thesisa.
Kappa może i pochłania energię ale sorry - przy niewielkich prędkościach, żeby z auta się harmonijka robiła, to co będzie przy 80 czy 100.
Myślę, że powodem tego są podłużnice i wózek silnia - uważam, że konstruktorzy coś za bardzo nie pomyśleli nad tym tematem - porównajcie podłużnice i wzmocnienie czołowe Kappy a Thesisa.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa - crash test
Popieram Panowie.. Niestety jak na limuzynę to mega lipa, po tym teście chyba bałbym się K jechać w trasę. A ten wypadek jest jeszcze gorszym świadectwem. Właściciel K przeżył ale miał niesamowite szczęście. Ciekawe jakby wyglądał jakby rąbnęło w niego coś cięższego. Gdzie porównywać do Merca w124 czy Volvo? Ciekaw jestem czy są też takie testy Thesisa, na necie nic nie ma..
- barad_duur
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 31 gru 2010, 0:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Czersk/pomorskie
Re: Kappa - crash test
Fakt, powinno być lepiej. Ale ja tam jakoś nie boję się wsiadać do Kappy i jechać w trasę Może dlatego, że na motocyklu nie mam w ogóle żadnych stref zgniotu?
Kappa 2.0 VIS '96
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
Tylu idiotów wokół a tak mało amunicji...
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - crash test
Na tamte lata Kappę należy porównywać z Omegą B, Fordem Scorpio, Renault Safrane - a to porównanie jeżeli idzie o bezpieczeństwo nie wypada pozytywnie dla Kappy - co mnie osobiście bardzo martwi.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa - crash test
To z ciekawostek z ostatnich dni-realny wypadek nowy model Volvo XC90 VS nowy samochód, ale robiony dla rynków biedniejszych marki Renault:
https://www.youtube.com/watch?v=ToNcGCz21wA
https://www.youtube.com/watch?v=ToNcGCz21wA
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - crash test
Przykra sprawa - ale gość z Volvo spokojnie sobie wodę pije...
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
- Art92
- Klubowicz
- Posty: 1905
- Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk
Re: Kappa - crash test
Ciężko nazwać nowym samochód, którego konstrukcja wywodzi się z lat 90, i to jeszcze segmentu B. Taki jest skutek zderzenia auta o masie ponad 2 ton z autem o masie 1 tony.Volver pisze:To z ciekawostek z ostatnich dni-realny wypadek nowy model Volvo XC90 VS nowy samochód, ale robiony dla rynków biedniejszych marki Renault:
https://www.youtube.com/watch?v=ToNcGCz21wA
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6
Re: Kappa - crash test
Prawda jest taka, że włoskie konstrukcje z tamtych lat nie uzyskiwały najwyższych not w testach zderzeniowych - patrz Kappa, Lybra, AR156 itd.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Kappa - crash test
Wiesz, masa - masą, ale tu chodzi o przykład technologii, która w ciągu zaledwie 5 lat poszła bardzo do przodu, w stosunku do tej sprzed 10 lat to inna epoka. No i jak widać-tanio produkowane auta nie oferują tych samych standardów jak te droższe, jakkolwiek obserwując wyniki testów amerykańskiego instytutu testy tzw. small overlap nawet w nowych autach pokazują, że np. Volvo i Acura są bezpieczne, a już BMW 3, Audi A4 mniej. Przynajmniej widać za co się płaci... szkoda tych ludzi z renówki.
Lancia k Coupe 2,4 VIS 23.07.1998 nr 2448 Pluto Green 98 250 km...pomalutku rośnie przebieg
Re: Kappa - crash test
Technologia, technologią - zobacz crash test Audi Q7 vs Fiat 500. Nawet przy porównywalnie aktualnej technologii masa swoje zrobi.
Ale fakt, tanie nowe samochody dla uboższych rynków skądś muszą brać swoją atrakcyjną cenę.
Ale fakt, tanie nowe samochody dla uboższych rynków skądś muszą brać swoją atrakcyjną cenę.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Art92
- Klubowicz
- Posty: 1905
- Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk
Re: Kappa - crash test
Renault Thalia/Symbol II generacji bazuje na Clio II, czyli konstrukcji z lat 90. Jak to ma dorównywać współczesnym konstrukcjom?FXX pisze:Technologia, technologią - zobacz crash test Audi Q7 vs Fiat 500. Nawet przy porównywalnie aktualnej technologii masa swoje zrobi.
Ale fakt, tanie nowe samochody dla uboższych rynków skądś muszą brać swoją atrakcyjną cenę.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa - crash test
Ja tam crasch testów nie oglądam, nie obchodzi mnie ile tam dany wehikuł gwiazdek otrzymał. Niestety znam takich co zmarli na skutek obrażeń wewnętrznych wywołanych na skutek działania siły F a jechali niby super bezpiecznymi pojazdami, ale znam też takich co, to małym, niebezpiecznym woźidłem przywalili konkretnie i sami z niego wyszli o własnych siłach. Chyba jednak mieć troche szczęścia to podstawa
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa - crash test
Ja znam osobiście kilka osób co to żyją tylko dlatego, że mieli niezapięte pasy i wylecieli z auta. Mam też koleżankę, która zawsze zapinała pasy i podczas drobnej kolizji i wpadnięcia do rowu przez zapięty pas skręciła sobie kark - od 2006 roku leży na cmentarzu.Lukasz_TG pisze:Ja tam crasch testów nie oglądam, nie obchodzi mnie ile tam dany wehikuł gwiazdek otrzymał. Niestety znam takich co zmarli na skutek obrażeń wewnętrznych wywołanych na skutek działania siły F a jechali niby super bezpiecznymi pojazdami, ale znam też takich co, to małym, niebezpiecznym woźidłem przywalili konkretnie i sami z niego wyszli o własnych siłach. Chyba jednak mieć troche szczęścia to podstawa
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]