FCA - silniki

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

FCA - silniki

Post autor: Dudi » 19 mar 2009, 13:15

Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarek_Lu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 427
Rejestracja: 05 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Odp: Techniczna rewolucja u Fiata

Post autor: Jarek_Lu » 19 mar 2009, 14:59

I znowu Włosi ... jakoś forsowane przez co poniektóre firmy pompowtryskiwacze nie są dziś zbyt popularne .

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: Taz » 07 maja 2009, 10:35

'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Odp: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: romlen » 01 wrz 2009, 23:27

I jeszcze dodam jeden link na ten temat. Ciekawe jak będą się te silniki sprawowały w normalnym życiu....

KLIK
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Odp: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 14 sty 2010, 18:02

TECHNOBEST 2009 ? kto wygrał?
FPT, czyli Fiat Powertrain Technologies zwyciężyło w TECHNOBEST 2009 i otrzymało nagrodę za technologię Multiair. Co to takiego?

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 22 kwie 2010, 23:04

:link:

Oddział Fiat Powertrain zajmujący się opracowywaniem i produkcją silników zapowiedział wprowadzenie nowych jednostek napędowych i przekładni, w tym silników z technologią MultiAir, która zostanie rozszerzona na silniki Diesla. Nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów o kompaktowych rozmiarach jest także w przygotowaniu. Według Fiata, ta przekładnia w połączeniu z dwucylindrowym silnikiem i systemem MultiAir pozwoli na osiągnięcie emisji CO2 na poziomie zaledwie 80 g/km.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 09 lip 2010, 2:05

Najwyższy stopień wtajemniczenia: bezstopniowa regulacja wzniosów zaworów

Obecnie bezstopniową regulację wzniosów zaworów stosują tylko dwie firmy japońskie (Nissan i Toyota) oraz dwie europejskie (BMW i Fiat). Te ostatnie łączą tę technologię także z turbodoładowaniem. W tym roku silnik Fiata 1.4 MultiAir Turbo uzyskał nagrodę Best New Engine w plebiscycie Engine of The Year.

[...]

Elektrohydrauliczny MultiAir to zdecydowanie najciekawsze rozwiązanie z dzisiaj omawianych. Zacznijmy od tego, że w układach BMW, Nissana i Toyoty zachodzi konieczność stosowania dwóch systemów: jednego do regulacji wzniosów zaworów, drugiego (w postaci wariatora na końcu wałka rozrządu) do regulacji kątów ich otwarcia.

Pomysł Fiata rozwiązuje jednocześnie oba problemy. Obwód hydrauliczny składa się zaledwie z kilku głównych elementów: tłoczków wciskanych przez krzywki wałka rozrządu, elektrozaworów upuszczających olej i tłoczków wciskających zawory.

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 26 lip 2010, 23:14

animacja systemu multiair


:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: Marcin_D » 27 lip 2010, 14:42

Obecnie ma wejśc od sprzedaży "500" z silnikiem MultiAir 0.9 l. - 2 cylindry - prawie jak PF126p.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: Dudi » 27 lip 2010, 15:08

Marcin_D pisze:Obecnie ma wejśc od sprzedaży "500" z silnikiem MultiAir 0.9 l. - 2 cylindry - prawie jak PF126p.
Obszerny temat dot. tego silnika.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: Marcin_D » 27 lip 2010, 15:17

Wiem, nawet się tam udzieliłem :D

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 02 wrz 2010, 9:37

Rusza sprzedaż nowych wersji Fiata Bravo wyposażonych w turbodoładowane silniki 1.4 MultiAir 16v o mocy 140 KM z systemem Start&Stop montowanym seryjnie, spełniających normy emisji spalin Euro 5.
To jeden z najlepszych na świecie silników benzynowych pod względem ograniczenia emisji CO2 (jedynie 132 g/km w cyklu mieszanym), będący oprócz tego najlepszym w klasie jeśli chodzi o zużycie paliwa i wartości momentu obrotowego. Nowy silnik montowany w Fiacie Bravo zużywa zaledwie 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 obr./min.

[..]

System MultiAir stanowi w ewolucji silników benzynowych prawdziwy skok technologiczny porównywalny do tego, który miał miejsce przy wprowadzeniu technologii Common Rail w silnikach Diesla.


:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 10 paź 2010, 20:36

Firma NGK Spark Plug Europe została wyłącznym dostawcą platynowych świec zapłonowych, szerokopasmowych sond lambda oraz cyrkonowych sond lambda do nowego dwucylindrowego silnika Fiata 500C TwinAir.

Nowy silnik Fiat TwinAir 875 przy pojemności zaledwie 875 ccm osiąga moc 63 kW (85 KM). Średnie zużycie paliwa wynosi 4 l/100 km. Po jego wprowadzeniu na rynek na platformie 500C, nowy silnik TwinAir będzie napędzał wszystkie kompaktowe samochody Grupy Fiat.


:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: Nat » 26 paź 2010, 15:53

A propos silników dwucylindrowych, to konkurencja depcze FIATowi po piętach!:link:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat

Post autor: broker » 25 gru 2010, 22:39

Fiat Multiair Technology Nominated for Awards in the US

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”