FCA - silniki
Moderator: giekso
Odp: Techniczna rewolucja u Fiata
I znowu Włosi ... jakoś forsowane przez co poniektóre firmy pompowtryskiwacze nie są dziś zbyt popularne .
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Odp: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
I jeszcze dodam jeden link na ten temat. Ciekawe jak będą się te silniki sprawowały w normalnym życiu....
KLIK
KLIK
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Odp: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
TECHNOBEST 2009 ? kto wygrał?
FPT, czyli Fiat Powertrain Technologies zwyciężyło w TECHNOBEST 2009 i otrzymało nagrodę za technologię Multiair. Co to takiego?
FPT, czyli Fiat Powertrain Technologies zwyciężyło w TECHNOBEST 2009 i otrzymało nagrodę za technologię Multiair. Co to takiego?
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Oddział Fiat Powertrain zajmujący się opracowywaniem i produkcją silników zapowiedział wprowadzenie nowych jednostek napędowych i przekładni, w tym silników z technologią MultiAir, która zostanie rozszerzona na silniki Diesla. Nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów o kompaktowych rozmiarach jest także w przygotowaniu. Według Fiata, ta przekładnia w połączeniu z dwucylindrowym silnikiem i systemem MultiAir pozwoli na osiągnięcie emisji CO2 na poziomie zaledwie 80 g/km.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Najwyższy stopień wtajemniczenia: bezstopniowa regulacja wzniosów zaworów
Obecnie bezstopniową regulację wzniosów zaworów stosują tylko dwie firmy japońskie (Nissan i Toyota) oraz dwie europejskie (BMW i Fiat). Te ostatnie łączą tę technologię także z turbodoładowaniem. W tym roku silnik Fiata 1.4 MultiAir Turbo uzyskał nagrodę Best New Engine w plebiscycie Engine of The Year.
[...]
Elektrohydrauliczny MultiAir to zdecydowanie najciekawsze rozwiązanie z dzisiaj omawianych. Zacznijmy od tego, że w układach BMW, Nissana i Toyoty zachodzi konieczność stosowania dwóch systemów: jednego do regulacji wzniosów zaworów, drugiego (w postaci wariatora na końcu wałka rozrządu) do regulacji kątów ich otwarcia.
Pomysł Fiata rozwiązuje jednocześnie oba problemy. Obwód hydrauliczny składa się zaledwie z kilku głównych elementów: tłoczków wciskanych przez krzywki wałka rozrządu, elektrozaworów upuszczających olej i tłoczków wciskających zawory.
Obecnie bezstopniową regulację wzniosów zaworów stosują tylko dwie firmy japońskie (Nissan i Toyota) oraz dwie europejskie (BMW i Fiat). Te ostatnie łączą tę technologię także z turbodoładowaniem. W tym roku silnik Fiata 1.4 MultiAir Turbo uzyskał nagrodę Best New Engine w plebiscycie Engine of The Year.
[...]
Elektrohydrauliczny MultiAir to zdecydowanie najciekawsze rozwiązanie z dzisiaj omawianych. Zacznijmy od tego, że w układach BMW, Nissana i Toyoty zachodzi konieczność stosowania dwóch systemów: jednego do regulacji wzniosów zaworów, drugiego (w postaci wariatora na końcu wałka rozrządu) do regulacji kątów ich otwarcia.
Pomysł Fiata rozwiązuje jednocześnie oba problemy. Obwód hydrauliczny składa się zaledwie z kilku głównych elementów: tłoczków wciskanych przez krzywki wałka rozrządu, elektrozaworów upuszczających olej i tłoczków wciskających zawory.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Obecnie ma wejśc od sprzedaży "500" z silnikiem MultiAir 0.9 l. - 2 cylindry - prawie jak PF126p.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Obszerny temat dot. tego silnika.Marcin_D pisze:Obecnie ma wejśc od sprzedaży "500" z silnikiem MultiAir 0.9 l. - 2 cylindry - prawie jak PF126p.
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Wiem, nawet się tam udzieliłem
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Rusza sprzedaż nowych wersji Fiata Bravo wyposażonych w turbodoładowane silniki 1.4 MultiAir 16v o mocy 140 KM z systemem Start&Stop montowanym seryjnie, spełniających normy emisji spalin Euro 5.
To jeden z najlepszych na świecie silników benzynowych pod względem ograniczenia emisji CO2 (jedynie 132 g/km w cyklu mieszanym), będący oprócz tego najlepszym w klasie jeśli chodzi o zużycie paliwa i wartości momentu obrotowego. Nowy silnik montowany w Fiacie Bravo zużywa zaledwie 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 obr./min.
[..]
System MultiAir stanowi w ewolucji silników benzynowych prawdziwy skok technologiczny porównywalny do tego, który miał miejsce przy wprowadzeniu technologii Common Rail w silnikach Diesla.
To jeden z najlepszych na świecie silników benzynowych pod względem ograniczenia emisji CO2 (jedynie 132 g/km w cyklu mieszanym), będący oprócz tego najlepszym w klasie jeśli chodzi o zużycie paliwa i wartości momentu obrotowego. Nowy silnik montowany w Fiacie Bravo zużywa zaledwie 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 obr./min.
[..]
System MultiAir stanowi w ewolucji silników benzynowych prawdziwy skok technologiczny porównywalny do tego, który miał miejsce przy wprowadzeniu technologii Common Rail w silnikach Diesla.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Firma NGK Spark Plug Europe została wyłącznym dostawcą platynowych świec zapłonowych, szerokopasmowych sond lambda oraz cyrkonowych sond lambda do nowego dwucylindrowego silnika Fiata 500C TwinAir.
Nowy silnik Fiat TwinAir 875 przy pojemności zaledwie 875 ccm osiąga moc 63 kW (85 KM). Średnie zużycie paliwa wynosi 4 l/100 km. Po jego wprowadzeniu na rynek na platformie 500C, nowy silnik TwinAir będzie napędzał wszystkie kompaktowe samochody Grupy Fiat.
Nowy silnik Fiat TwinAir 875 przy pojemności zaledwie 875 ccm osiąga moc 63 kW (85 KM). Średnie zużycie paliwa wynosi 4 l/100 km. Po jego wprowadzeniu na rynek na platformie 500C, nowy silnik TwinAir będzie napędzał wszystkie kompaktowe samochody Grupy Fiat.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: MultiAir - rewolucja silnikowa "made by" Fiat
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM