FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
ipman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 30 kwie 2013, 12:00
Lokalizacja: Stilo 1.6 16V 103KM Dynamic

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: ipman » 01 sty 2017, 18:40

Dla mnie to progres mimo wszystko, bo tworzenie rzeczy wytrzymalszych jest rozwojem nie regresem ;)
Opel: Corsa 1.4 90KM Color Edition 5D 2017r.
Fiat: Był Stilo 5D 1.6 16v 103KM 2001r.
Alfa Romeo: Jeszcze nie ma.
Lancia: Jeszcze nie ma.
Maserati: Jeszcze nie ma.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: FXX » 01 sty 2017, 19:24

Czy wytrzymalszych to jeszcze nie wiadomo. Mniejsze wysilenie silnika nie świadczy jeszcze o jego wytrzymałości i jakości :)

Dla mnie to jednak jest rozwój po wcześniejszym regresie, a zatem marne pocieszenie ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Tomzik » 01 sty 2017, 22:08

Ostatnio czytałem, że w Bielsku czy gdzieś tam chcą wpompować sporo kasy w związku z produkcją nowych silniczków do kosiarek (3-cylindrowych) i już się bałem, że mimo, iż cały świat wreszcie zaczął rozumieć, że 1,0 3 cylindry plus 5 turbin to nie jest dobra droga to Fiat dopiero tą drogą zaczął kroczyć.

Na szczęście czytam właśnie, że nie są aż tak zacofani :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 14 lut 2017, 16:56

Alfa Romeo dostanie szybko E-SUV i C-SUV (Stelvio to segment D), czyli będziemy mieli 3 SUV-y Alfy i to one będą podstawą oferty.
Dopiero po nich moża spodziewać się następcy Giulietty oraz aut sportowych.

Z tych zapowiedzi najciekawszy jest E-SUV, bo to oznacza wejście Alfy do segmentu, w którym już dawno nie była. Szkoda, że niewiele słychać o limuzynie E-klasa, ale z tego co mówi Marchionne, Alfa musi najpierw na siebie zarobić, żeby inwestować dalej w markę. W tym momencie gwarantują to jedynie SUV-y ....


Po raz pierwszy pojawiło się też info o kolejnym SUV-ie Maserati, zakładam, że chodzi o coś większego niż Levante (klasa E), czyli terenowa odmiana segmentu S (Quattroporte).
Jeep myśli też o tej klasie, bo planowany Wagoneer ma być klasę wyżej od Grand Cherokee.
W przypadku Maserati na pewno przed kolejnym SUV-em zobaczymy modele sportowe.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: hitmanag » 14 lut 2017, 17:04

broker pisze: 14 lut 2017, 16:56 Alfa Romeo dostanie szybko E-SUV i C-SUV (Stelvio to segment D), czyli będziemy mieli 3 SUV-y Alfy i to one będą podstawą oferty.
Dopiero po nich moża spodziewać się następcy Giulietty oraz aut sportowych.

Z tych zapowiedzi najciekawszy jest E-SUV, bo to oznacza wejście Alfy do segmentu, w którym już dawno nie była. Szkoda, że niewiele słychać o limuzynie E-klasa, ale z tego co mówi Marchionne, Alfa musi najpierw na siebie zarobić, żeby inwestować dalej w markę. W tym momencie gwarantują to jedynie SUV-y ....


Po raz pierwszy pojawiło się też info o kolejnym SUV-ie Maserati, zakładam, że chodzi o coś większego niż Levante (klasa E), czyli terenowa odmiana segmentu S (Quattroporte).
Jeep myśli też o tej klasie, bo planowany Wagoneer ma być klasę wyżej od Grand Cherokee.
W przypadku Maserati na pewno przed kolejnym SUV-em zobaczymy modele sportowe.
Z tego co widzę USA sprzedaż grupy leci na łeb na szyję stąd ograniczanie planów (min. brak Giulii SW)
W USA tylko Jeep sobie radzi, Chrysler dramat min z modelami 200 (zwłaszcza) oraz 300.
Dodge wycofuje Darta, Ram ma się w miarę dobrze.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 14 lut 2017, 17:43

Na łeb na szyję to bym nie powiedział, mają spadek, ale nie mogło być inaczej jak wycofali modele Dodge Dart i Chrysler 200.
Poza tym starzejący się Chrysler 300 i osobowe modele Dodge. FCA stawia wszystko na SUV-y i pickup-y:

Sprzedaż skoczy, bo wejdą nowe:
- Jeep Compass
- Jeep Wrangler
- Jeep Wrangler pick-up
- Jeep Grand Wagoneer
- Alfa Stelvio
- Alfa C-SUV
- Alfa E-SUV
- RAM pick-up (full size)
- mówi się też o mniejszym SUV-ie (mid size)
Może pojawią się SUV-y pod marką Dodge czy Chrysler (?).
Co do 'aut', nic nie słychać, o żadnym modelu. Chrysler Pacifica i AR Giulia to wyjątki polityki FCA w USA. Może to się z czasem zmieni, ale na pewno nie wcześniej, niż gama SUV+PICKUP będzie kompletna.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 15 mar 2017, 23:41

Na pewno kolejna Alfa to będzie SUV, ciągle nie wiadomo czy kompakt (C) czy większy od Stelvio segment E ma być najpierw.
W FCA cały czas analizują co się lepiej sprzeda, ale coś czuję, że będzie to ta większa maszyna...
Tak można wywnioskować ze słów szefostwa, że Europa nie jest głównym rynkiem docelowym AR, ale USA i Azja, głownie Chiny. Zapotrzebowanie na tych rynkach ma decydować jakie modele pojawią się w pierwszej kolejności.

Kolejne SUV-y Alfy to coś o czym wiadomo od jakiegoś czasu, ale są też nowe wieści. FCA zupełnie nie śpieszy się z mniejszymi autami Alfy. Popyt na kompakty i sub-kompakty premium w USA i Chinach jest mały. FCA daje do zrozumienia, że sprzedaż MiTo i Giulietty zakończy się bez następcy. MiTo w ogóle może nie doczekać się nigdy kolejnej generacji (o czym już była kiedyś mowa) a Giulietta być może dostanie, ale nie wiadomo kiedy.

A ja znowu widzę szansę dla Lancii w takim układzie ..
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 03 maja 2017, 14:06

Najnowsze pogłoski

https://www.autoedizione.nl/gerucht-pri ... gment-suv/

Priorytetem dla Alfy ma być jednak C-SUV, nie E. Mniejsze auto ma duże znaczenie w Europie a FCA chce wykorzystać, że Europa po latach kryzysu notuje duże wzrosty sprzedaży. Produkcja w Pomigliano, czyli w fabryce, która produkuje w tej chwili Pandę.

Nowa Panda pojawi się w 2019, produkcja w Polsce.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 14 sie 2017, 19:26

Rozmowy z chińskimi inwestorami, którzy mieliby wejść do FCA. Umowa ma wykluczyć Maserati i Alfa Romeo, co wróży ich wyłączenie z FCA, podobnie jak wcześniej stało się z Ferrari.
Chińczycy mają pomóc w rozwoju (masowej produkcji) tańszych marek: Ram, Jeep, Dodge, Chrysler, Fiat, Lancia.

https://www.autoedizione.nl/chinezen-zo ... en-op-fca/
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 15 sie 2017, 11:45

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 16 sie 2017, 21:27

Oferta jednego z chińskich koncernów w wersji 'wartość rynkowa + mała premia' została odrzucona jako 'nieatrakcyjna'.

https://www.autoevolution.com/news/fca- ... 19733.html
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
cojo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 123
Rejestracja: 06 wrz 2013, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: cojo » 17 sie 2017, 15:39

Chińczycy prędzej czy później kupią jakiś większy europejski koncern, to tylko kwestia czasu.
Była Lybra, jest Thesis i Dodge




Wystawiasz faktury, skorzystaj z Program do wystawiania faktur online bez potrzeby rejestracji lub faktury online z magazynem :)

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Energetyk » 18 sie 2017, 15:16

Albo przejmą część udziałów jedynie po to żeby mieć wgląd do technologii którą potem sobie zapożyczą.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Dudi » 20 sie 2017, 13:10

Przecież już mają w PSA :roll: : gafa :
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 30 sie 2017, 19:32

Teraz dla odmiany pogłoski o możliwej fuzji FCA i Hyundai-Kia (z wyłączeniem Maserati i Alfa Romeo).
https://www.autoedizione.nl/fca-in-verb ... dai-groep/

Tak przy okazji, wyłączenie AR z FCA to potencjalnie nowe otwarcie dla Lancii w ramach FCA czy 'FCA + partner' ......
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”