Jeśli to się potwierdzi, to będzie bomba i moje przypuszczenia, które zapodałem w wątku o FAP by się sprawdziły
https://www.autoedizione.nl/ruime-b-seg ... ncia-maak/
https://www.autoedizione.nl/ook-gerucht ... eind-2017/
Fiat pracuje nad segmentem B. W Brazylii chyba 'Punto, w Europie możliwe, że będzie powrót do 'Uno'. Ale mniejsza o to.
Przez długi czas była mowa, że powstanie FIAT 500plus. Okazuje się jednak, że nowy 'B' będzie tanim autem między Pandą a Tipo. Tym samym gama 500 zostanie zamknięta przez obecne modele 500/500L/500X a droższe modele uzupełnia 124. I na tym szczęśliwie koniec.
W tym momencie pojawia się Lancia. Droższa wersja auta segmentu 'B' nie będzie kolejną 500-tką, ale Lancią
Normalnie bym się tak nie ekscytował, bo różne słyszymy spekulacje a marka się zwija. Ale ....
- Altavilla (szef FCA na Europę) oficjalnie potwierdził, że Fiat będzie inwestował w Lancię segmentu B
- Fiat Auto Poland podał, że obecny Ypsilon będzie produkowany co najmniej do połowy 2020, za długo jak na auto bez następcy
- wszyscy wiedzą, że obecny Ypsilon to de facto segment A, może A+.
I teraz mamy pogłoski, że pojawi się nowa, pełnowymiarowa Lancia B = Lancia Ypsilon XL, rok 2018, niezależnie od obecnej, małej Ypsilon. Wszystko się zgadza. Będą dwie Lancie.
Taki rozwój wypadków ma ogromny sens, ze względu na pozycję Lancii w Italii a rynek tam rozwija się ostatnio w bardzo dobrym tempie. Wiadomo też jaką pozycję rynkową w Italii ma segment B, to jest podstawa sprzedaży.
Z innych pogłosek - FCA myśli o Cross-ach/SUV-ach segmentu C i D (tańsza alternatywa dla Jeep'a Compass = C oraz następca Freemont'a=D).
Ponoć rozważany jest też import modelu Chrysler Pacifica pod włoską marką (Fiat ?, Lancia ?).