https://www.youtube.com/watch?v=xog2hgZI9R8
Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Moderator: giekso
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... zakład komunikacyjny w Krakowie ma kilka takich "okazów" . Po tym filmie wgrywa się autobus M11 ale to już nie było to co "ogórek" ze skodowskim silnikiem albo H09 z SW400. Tak na marginesie nie wiem czy spotkałeś się z sytuacją kiedy kierowca "ogórka wahlował' przysłoną chłodnicy regulowaną białym, dużym pokrętłem. Do dzisiaj nie wiem czy w takich sytuacjach kierowcy trzymali wysoką temperaturę silnika ze względu na oszczędności paliwa czy po prostu kireowca robił za termostat.
Pozdrawiam.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
M11 to konglomerat podwozia Cespel z Ikarus-a 260, z Berliet-owską budą ... jednym słowem kundel... najpiękniejszy Bus to bez wątpienia PR100, PR110U tez zajebfajny zwłaszcza z pierwszej serii z szerokimi lampami sufitowymi i wentylatorami na dachu... jednym słowem mniód...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... dobry jesteś . Jeśli ktoś pamięta różnice produkcyjne w PR110 to szacun się należy. Ze swej strony dołożę, że w moim rodzinnym mieście to jest K-Koźlu szerokie lampy sufitowe zostały zmienione na te małe wąskie z H09 w jelczu o numerze bocznym 114 w 1984 lub 1985 roku (chyba, nie jestem pewny). To co jeszcze pamiętam to, że silniki jelczów po remoncie nie pracowały już z taką kulturą pracy jak te fabryczne. Co do samej jazdy to te autobusy nie jeździły one pływały co dało się odczuć zwłaszcza stojąc obok kierowcy. Takie podobne wrażenie miałem jeszcze podczas jazdy sanosem a konkretnie egzemplarzem w wersji między miastowej pochodzącym ze stajni PKS-u w Strzelcach Opolskich.pietrek125 pisze: ↑03 lip 2019, 10:34 M11 to konglomerat podwozia Cespel z Ikarus-a 260, z Berliet-owską budą ... jednym słowem kundel... najpiękniejszy Bus to bez wątpienia PR100, PR110U tez zajebfajny zwłaszcza z pierwszej serii z szerokimi lampami sufitowymi i wentylatorami na dachu... jednym słowem mniód...
Serdecznie pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Takim Sanos-em tylko z pneumatycznymi drzwiami dojeżdżałem do Krk jeszcze w połowie lat dwutysięcznych... niestety ,ale właściciel i kierowca w jednym, tego wozu robił to na nielegalu i pewnego pięknego dnia capli go pod dworcem głównym w Krk... i się skończyło... Sanos-a znalazłem potem na jakieś działce w Pcimiu... teraz już go tam nie ma, a szkoda bo był w dobrym stanie... W Zakopiańskim PKS taki S14 tylko w wersji trzydrzwiowej jeździł do końca istnienia PKS w Zakopcu... jednym słowem dobre to były wozy...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... a czymś takim?pietrek125 pisze: ↑03 lip 2019, 12:05 Takim Sanos-em tylko z pneumatycznymi drzwiami dojeżdżałem do Krk jeszcze w połowie lat dwutysięcznych...
Raz w życiu to widziałem w przeciwieństwie do "krótkiego PR110", których było znacznie więcej.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Krótki PR 110
Rewelacyjny sprzęt do handlu jabłkami
Jak już się wyturlał jako gimbus = to przejmowali go obwoźni handlarze - wywalali tylne siedzenia,montowali drzwi z tyłu.
I turlali się po rynkach popeerelowskiej ojczyzny , w poszukiwaniu gotówki
Czy to się nie woziło, a czasy te tylko i wyłącznie pamiętam dzięki Tacie.
Teraz jakieś euro 5-6
Wtedy tylko liczyło się to co dało radę samemu dorwaC zbudować ,przerobić.
Swietny sprzęt =a ile partyjek tysiąca rozegrało się na masce silnika.
I do zarobku i jako przewoźna chatka.
A autosana z rozsuwanymi drzwiami też mieliśmy
kiedyś
zwykły się nie nadawał - bo klatka z jabłkami się nie mieściła w drzwi
Rewelacyjny sprzęt do handlu jabłkami
Jak już się wyturlał jako gimbus = to przejmowali go obwoźni handlarze - wywalali tylne siedzenia,montowali drzwi z tyłu.
I turlali się po rynkach popeerelowskiej ojczyzny , w poszukiwaniu gotówki
Czy to się nie woziło, a czasy te tylko i wyłącznie pamiętam dzięki Tacie.
Teraz jakieś euro 5-6
Wtedy tylko liczyło się to co dało radę samemu dorwaC zbudować ,przerobić.
Swietny sprzęt =a ile partyjek tysiąca rozegrało się na masce silnika.
I do zarobku i jako przewoźna chatka.
A autosana z rozsuwanymi drzwiami też mieliśmy
kiedyś
zwykły się nie nadawał - bo klatka z jabłkami się nie mieściła w drzwi
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Widziałem tylko na zdjęciach... bo to był prototyp zbudowany chyba w jednym egzemplarzu...
Krótki PR110 ale który zapewne chodzi wam o Jelcz-a 080 na podwoziu Star-a 200, bo był jeszcze Jelcz PR090 alias Autosan H110
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... dokładnie tak, nigdy nim nie jeździłem, w PKS Kędzierzynie-Koźlu mieli chyba jedną sztukę w każdym razie miałem okazję oglądać go na dworcu autobusowym w Koźlu i na pewno jedno co w nim uderzało ta taki zupełny brak proporcji.pietrek125 pisze: ↑11 lip 2019, 8:08
Krótki PR110 ale który zapewne chodzi wam o Jelcz-a 080 na podwoziu Star-a 200,
Jaki miał motor, też ze stara?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Tak wszystkie bebechy łącznie z silnikiem 359, były od Star-a 200, z ciekawostek do tego sprzętu zbudowano przyczepę P080
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... ładna a te firanki .pietrek125 pisze: ↑14 lip 2019, 18:00 Tak wszystkie bebechy łącznie z silnikiem 359, były od Star-a 200, z ciekawostek do tego sprzętu zbudowano przyczepę P080
Różne rzeczy robili, na przykład z H100 meblowóz czy też karawan (Alternatywy 4).
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Albo takie cudo, w ramach NG "Ogórka"...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... w życiu o tym nie słyszałem ale mógł to być dobry projekt.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2850
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Niestety, ale skończyło się na prototypie... podobnie jak przy trzykrotnym podejściu do autobusów "Odra"
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... projekt Odry to rzeczywiście był pokaz konstrukcyjnego kunsztu i design-u . Do seryjnej produkcji weszła ta mniejsza ze skręcającymi kołami, świecącymi światłami i elektrycznym napędem na "płaską" baterię.pietrek125 pisze: ↑14 lip 2019, 19:06 Niestety, ale skończyło się na prototypie... podobnie jak przy trzykrotnym podejściu do autobusów "Odra"
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.