Strona 5 z 36

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 02 lip 2019, 21:22
autor: pietrek125
adamM20 pisze: 30 cze 2019, 22:22 Pamięta ktoś przegubowe "ogórki"? To było piękne.
Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=xog2hgZI9R8

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 03 lip 2019, 7:49
autor: adamM20
pietrek125 pisze: 02 lip 2019, 21:22
adamM20 pisze: 30 cze 2019, 22:22 Pamięta ktoś przegubowe "ogórki"? To było piękne.
Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=xog2hgZI9R8
... zakład komunikacyjny w Krakowie ma kilka takich "okazów" : ok2 : . Po tym filmie wgrywa się autobus M11 ale to już nie było to co "ogórek" ze skodowskim silnikiem albo H09 z SW400. Tak na marginesie nie wiem czy spotkałeś się z sytuacją kiedy kierowca "ogórka wahlował' przysłoną chłodnicy regulowaną białym, dużym pokrętłem. Do dzisiaj nie wiem czy w takich sytuacjach kierowcy trzymali wysoką temperaturę silnika ze względu na oszczędności paliwa czy po prostu kireowca robił za termostat. :D
Pozdrawiam.

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 03 lip 2019, 10:34
autor: pietrek125
M11 to konglomerat podwozia Cespel z Ikarus-a 260, z Berliet-owską budą ... jednym słowem kundel... najpiękniejszy Bus to bez wątpienia PR100, PR110U tez zajebfajny zwłaszcza z pierwszej serii z szerokimi lampami sufitowymi i wentylatorami na dachu... jednym słowem mniód...

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 03 lip 2019, 11:44
autor: adamM20
pietrek125 pisze: 03 lip 2019, 10:34 M11 to konglomerat podwozia Cespel z Ikarus-a 260, z Berliet-owską budą ... jednym słowem kundel... najpiękniejszy Bus to bez wątpienia PR100, PR110U tez zajebfajny zwłaszcza z pierwszej serii z szerokimi lampami sufitowymi i wentylatorami na dachu... jednym słowem mniód...
... dobry jesteś : ok2 :. Jeśli ktoś pamięta różnice produkcyjne w PR110 to szacun się należy. Ze swej strony dołożę, że w moim rodzinnym mieście to jest K-Koźlu szerokie lampy sufitowe zostały zmienione na te małe wąskie z H09 w jelczu o numerze bocznym 114 w 1984 lub 1985 roku (chyba, nie jestem pewny). To co jeszcze pamiętam to, że silniki jelczów po remoncie nie pracowały już z taką kulturą pracy jak te fabryczne. Co do samej jazdy to te autobusy nie jeździły one pływały co dało się odczuć zwłaszcza stojąc obok kierowcy. Takie podobne wrażenie miałem jeszcze podczas jazdy sanosem a konkretnie egzemplarzem w wersji między miastowej pochodzącym ze stajni PKS-u w Strzelcach Opolskich.
Serdecznie pozdrawiam

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 03 lip 2019, 12:05
autor: pietrek125
Takim Sanos-em tylko z pneumatycznymi drzwiami dojeżdżałem do Krk jeszcze w połowie lat dwutysięcznych... niestety ,ale właściciel i kierowca w jednym, tego wozu robił to na nielegalu i pewnego pięknego dnia capli go pod dworcem głównym w Krk... i się skończyło... Sanos-a znalazłem potem na jakieś działce w Pcimiu... teraz już go tam nie ma, a szkoda bo był w dobrym stanie... W Zakopiańskim PKS taki S14 tylko w wersji trzydrzwiowej jeździł do końca istnienia PKS w Zakopcu... jednym słowem dobre to były wozy...

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 10 lip 2019, 21:43
autor: adamM20
pietrek125 pisze: 03 lip 2019, 12:05 Takim Sanos-em tylko z pneumatycznymi drzwiami dojeżdżałem do Krk jeszcze w połowie lat dwutysięcznych...
... a czymś takim?
Raz w życiu to widziałem w przeciwieństwie do "krótkiego PR110", których było znacznie więcej.
Pozdrawiam

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 10 lip 2019, 22:34
autor: Wilkin
Krótki PR 110
Rewelacyjny sprzęt do handlu jabłkami : gafa :
Jak już się wyturlał jako gimbus = to przejmowali go obwoźni handlarze - wywalali tylne siedzenia,montowali drzwi z tyłu.
I turlali się po rynkach popeerelowskiej ojczyzny , w poszukiwaniu gotówki ;)
Czy to się nie woziło, a czasy te tylko i wyłącznie pamiętam dzięki Tacie.
Teraz jakieś euro 5-6
Wtedy tylko liczyło się to co dało radę samemu dorwaC zbudować ,przerobić.
Swietny sprzęt =a ile partyjek tysiąca rozegrało się na masce silnika.
I do zarobku i jako przewoźna chatka.

A autosana z rozsuwanymi drzwiami też mieliśmy
kiedyś
zwykły się nie nadawał - bo klatka z jabłkami się nie mieściła w drzwi : gafa :

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 11 lip 2019, 8:08
autor: pietrek125
adamM20 pisze: 10 lip 2019, 21:43 ... a czymś takim?
Raz w życiu to widziałem w przeciwieństwie do "krótkiego PR110", których było znacznie więcej.
Pozdrawiam
Widziałem tylko na zdjęciach... bo to był prototyp zbudowany chyba w jednym egzemplarzu...

Krótki PR110 :?: ale który :?: zapewne chodzi wam o Jelcz-a 080 na podwoziu Star-a 200, bo był jeszcze Jelcz PR090 alias Autosan H110
Screenshot_2019-07-11 Ocalić od zapomnienia Autosan w latach 1976-1985 (1).png

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 lip 2019, 14:42
autor: adamM20
pietrek125 pisze: 11 lip 2019, 8:08
Krótki PR110 :?: ale który :?: zapewne chodzi wam o Jelcz-a 080 na podwoziu Star-a 200,
... dokładnie tak, nigdy nim nie jeździłem, w PKS Kędzierzynie-Koźlu mieli chyba jedną sztukę w każdym razie miałem okazję oglądać go na dworcu autobusowym w Koźlu i na pewno jedno co w nim uderzało ta taki zupełny brak proporcji.
Jaki miał motor, też ze stara?
Pozdrawiam

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 lip 2019, 18:00
autor: pietrek125
Tak wszystkie bebechy łącznie z silnikiem 359, były od Star-a 200, z ciekawostek do tego sprzętu zbudowano przyczepę P080

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 lip 2019, 18:33
autor: adamM20
pietrek125 pisze: 14 lip 2019, 18:00 Tak wszystkie bebechy łącznie z silnikiem 359, były od Star-a 200, z ciekawostek do tego sprzętu zbudowano przyczepę P080
... ładna a te firanki : ok2 : .
Różne rzeczy robili, na przykład z H100 meblowóz czy też karawan (Alternatywy 4).
Pozdrawiam

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 lip 2019, 18:46
autor: pietrek125
Albo takie cudo, w ramach NG "Ogórka"...

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 lip 2019, 19:00
autor: adamM20
... w życiu o tym nie słyszałem ale mógł to być dobry projekt.
Pozdrawiam

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 lip 2019, 19:06
autor: pietrek125
Niestety, ale skończyło się na prototypie... podobnie jak przy trzykrotnym podejściu do autobusów "Odra"

Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

: 14 lip 2019, 20:01
autor: adamM20
pietrek125 pisze: 14 lip 2019, 19:06 Niestety, ale skończyło się na prototypie... podobnie jak przy trzykrotnym podejściu do autobusów "Odra"
... projekt Odry to rzeczywiście był pokaz konstrukcyjnego kunsztu i design-u : ok2 : . Do seryjnej produkcji weszła ta mniejsza ze skręcającymi kołami, świecącymi światłami i elektrycznym napędem na "płaską" baterię.
Pozdrawiam.