Alfa Romeo GIULIA

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: RE: Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: FXX » 28 lut 2017, 10:57

hitmanag pisze:
FXX pisze: 27 lut 2017, 22:25 W setkach to ono się sprzedało już w 2016 roku. I to mimo ubogiej gamy silnikowego i wyposażeniowej oraz braku reklamy. W 2017 już może być tylko lepiej.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Masz na potwierdzenie moich słów.
Sprzedane 81 sztuk.
Wynik mocno poniżej oczekiwań.
Do wyniku 156 nawet się nie zbliży, 159 także.
http://www.fiatpress.pl/press/article/f ... m-w-2016-r
Mea culpa. Pomyliłem to z rynkiem włoskim, o którym pisaliśmy wcześniej z chłopakami z AH.
Co do wyników 156 i 159 to w Europie w pierwszym roku produkcji sprzedano odpowiednio ok. 15000 sztuk i 6500 sztuk. Giulia sprzedała się w 2016 w ilości ok. 10500 sztuk.

PS. Geowik a co Giulia ma jeszcze oferować? Jeździłem dwoma wersjami Giuli i ten samochód jest nie tylko poprawnie zrobiony, ale daje sporą frajdę z jazdy - czuć, że jest lekki, odpowiednio przyspiesza, świetnie się prowadzi, a do tego wykonaniem nie odstaje od rywali. Czego chcieć więcej?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: RE: Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: geowik » 28 lut 2017, 14:12

PS. Geowik a co Giulia ma jeszcze oferować? Jeździłem dwoma wersjami Giuli i ten samochód jest nie tylko poprawnie zrobiony, ale daje sporą frajdę z jazdy - czuć, że jest lekki, odpowiednio przyspiesza, świetnie się prowadzi, a do tego wykonaniem nie odstaje od rywali. Czego chcieć więcej?

Pomijając cenę to pewnie masz rację, choć co do wykonania tańsza Lancia wygląda lepiej w środku.
Segment premium, do którego ALfa aspiruje, może i jest droższy katalogowo ale jak się porówna ceny po rabatach to nagle się okazuje, że Alfa bywa najdroższa.
Można kupić nową Gulię za mniej niż 130 tys zł ale wtedy wygląda po prostu nijako.
Lepiej wyglądająca wersja Veloce po rabatach to wydatek już ponad 190 tys zł.
Katalogowa cena podstawowej wersji Gulii z benzynowym silnikiem to 149 tys zł.. C-klasa z 2-litrrowym turbo i automatem to 152 tys zł, BMW 3 z automatem i 2-litrowym silnikiem 154 tys zł.
Rywale potrafią kosztować więcej ale dają też większą możliwość indywidualizacji.
Serce podpowiada - kup kolejny włoski samochód, rozum - na rynku znajdziesz ciekawsze oferty za podobne pieniądze.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: FXX » 28 lut 2017, 14:57

Mówiąc o Lancii masz na myśli Deltę? Hmm, nie wiem w którym miejscu Lancia w środku wygląda lepiej. Imho jest zupełnie odwrotnie.

Właśnie cena jest zupełnie w porządku, to nie konkurent dla Mondeo czy Passata. I trochę nie do końca jest tak jak piszesz. Wymienione przez Ciebie modele w tych konfiguracjach, o których piszesz są słabsze i wolniejsze.
Żeby zestawić modele o podobnych osiągach musisz wybrać w przypadku Mercedesa nie C200, a C250, którego cena z automatem to ok. 165 tysięcy. W przypadku BMW, nie ma nic pośredniego tylko od razu 330i, które kosztuje katalogowo z automatem 176 tysięcy. A tu już się dość szybko zbliżamy do ceny Veloce,
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: geowik » 28 lut 2017, 15:27

FXX pisze: 28 lut 2017, 14:57 Mówiąc o Lancii masz na myśli Deltę? Hmm, nie wiem w którym miejscu Lancia w środku wygląda lepiej. Imho jest zupełnie odwrotnie.

Właśnie cena jest zupełnie w porządku, to nie konkurent dla Mondeo czy Passata. I trochę nie do końca jest tak jak piszesz. Wymienione przez Ciebie modele w tych konfiguracjach, o których piszesz są słabsze i wolniejsze.
Żeby zestawić modele o podobnych osiągach musisz wybrać w przypadku Mercedesa nie C200, a C250, którego cena z automatem to ok. 165 tysięcy. W przypadku BMW, nie ma nic pośredniego tylko od razu 330i, które kosztuje katalogowo z automatem 176 tysięcy. A tu już się dość szybko zbliżamy do ceny Veloce,
Mam na myśli Deltę i każdą inną Lancie. Gulii wewnątrz bliżej do Skody Superb lub Mazdy (i to raczej jest segment Gulii).
Domyślam się, że pisząc o osiągach miałeś na myśli tylko i wyłącznie przyspieszenie. Tu faktycznie na papierze Gulia wyprzedza Mercedesa i BMW, lecz gdyby chcieć porównać prędkość maksymalną to Gulia zbliża się do C200 natomiast C250 jest szybsza nawet od droższej Gulii Veloce.
Nie dziwię się więc Alfie, że jako pierwsze pokazała wersje Quadrifoglio (zarówno Gulię jak i Stelvio). Ta wersja jest godna zainteresowania.
Jak zwykle wszystko zweryfikuje rynek i fajnie by było jakby Alfa nie skończyła jak Lancia.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: Dudi » 28 lut 2017, 20:02

geowik pisze: 28 lut 2017, 15:27 Gulii wewnątrz bliżej do Skody Superb lub Mazdy (i to raczej jest segment Gulii).
Zdecydowanie NIE!
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: broker » 28 lut 2017, 20:59

Tylko bez porównań wyników sprzedaży do 156 i 159. Po pierwsze nie ma kombi, po drugie rynek sedanów jest dziś znacznie mniejszy niż kiedyś.
Dziś ludzie kupują SUV-y, nie sedany.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: hitmanag » 28 lut 2017, 21:31

broker pisze: 28 lut 2017, 20:59 Tylko bez porównań wyników sprzedaży do 156 i 159. Po pierwsze nie ma kombi, po drugie rynek sedanów jest dziś znacznie mniejszy niż kiedyś.
Dziś ludzie kupują SUV-y, nie sedany.
No niby masz rację ale jako tak długo wyczekiwany model ciut jednak zawodzi,
samo to że zrezygnowano z kombi, które powinno być, warto spojrzeć na Fiata Tipo Sw.
Mimo wszystko życzę Alfie jak i całemu koncernowi FCA sukcesów sprzedażowych i nie tylko.
Jak większość tutaj obecnych.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: broker » 28 lut 2017, 23:27

Tego jeszcze nie wiemy, Giulia startuje, nie można jej sprzedaży oceniać po 2016, bo ta ruszyła tak naprawdę dopiero od września 2016.
Niemieckie limuzyny w tej klasie zanotowały 50% (!!) spadek sprzedaży w ciągu ostatnich lat a mają wersje kombi w ofercie.
Klienci kupują SUV-y, to jest fakt.
Chcecie oceniać sprzedaż AR w segmencie D ? To dodajcie Giulie + Stelvio i wtedy możemy ewentualnie porównać do 156/159. Nie teraz oczywiście, bo Stelvio dopiero rusza.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: RE: Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: FXX » 28 lut 2017, 23:43


geowik pisze:Mam na myśli Deltę i każdą inną Lancie. Gulii wewnątrz bliżej do Skody Superb lub Mazdy (i to raczej jest segment Gulii).
Domyślam się, że pisząc o osiągach miałeś na myśli tylko i wyłącznie przyspieszenie. Tu faktycznie na papierze Gulia wyprzedza Mercedesa i BMW, lecz gdyby chcieć porównać prędkość maksymalną to Gulia zbliża się do C200 natomiast C250 jest szybsza nawet od droższej Gulii Veloce.
Nie dziwię się więc Alfie, że jako pierwsze pokazała wersje Quadrifoglio (zarówno Gulię jak i Stelvio). Ta wersja jest godna zainteresowania.
Jak zwykle wszystko zweryfikuje rynek i fajnie by było jakby Alfa nie skończyła jak Lancia.
To mam wrażenie, że oglądaliśmy 2 różne samochody, bo imho Delcie sporo brakuje do Giuli w środku. Począwszy od materiałów, poprzez fotele (bez trzymania bocznego w Delcie i dość krótkim siedziskiem), a na designie kończąc.
I tak jak podkreślił Dudi zarówno Super jak i Mazda 6 to nie segment Giuli.
Tak miałem na myśli przyspieszenie, bo to kluczowy parametr, nie prędkość maksymalna. Co więcej C250 nie jest szybsza od Veloce, bo to Giulia się szybciej rozpędzi, a to że C250 pojedzie więcej wynika tylko z jednego - AR ma wcześniej blokadę prędkości na 240km/h.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: RE: Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: FXX » 28 lut 2017, 23:48

broker pisze:Tylko bez porównań wyników sprzedaży do 156 i 159. Po pierwsze nie ma kombi, po drugie rynek sedanów jest dziś znacznie mniejszy niż kiedyś.
Dziś ludzie kupują SUV-y, nie sedany.
W przypadku 156 SW weszło na rynek 3 lata po premierze, czyli w 2000 roku. W 159 szybciej, ale też nie była od razu oferowana.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: RE: Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: geowik » 01 mar 2017, 1:40

FXX pisze: 28 lut 2017, 23:43 To mam wrażenie, że oglądaliśmy 2 różne samochody, bo imho Delcie sporo brakuje do Giuli w środku. Począwszy od materiałów, poprzez fotele (bez trzymania bocznego w Delcie i dość krótkim siedziskiem), a na designie kończąc.
I tak jak podkreślił Dudi zarówno Super jak i Mazda 6 to nie segment Giuli.
Tak miałem na myśli przyspieszenie, bo to kluczowy parametr, nie prędkość maksymalna. Co więcej C250 nie jest szybsza od Veloce, bo to Giulia się szybciej rozpędzi, a to że C250 pojedzie więcej wynika tylko z jednego - AR ma wcześniej blokadę prędkości na 240km/h.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Najwidoczniej oglądaliśmy inne auta. Ja miałem do dyspozycji podstawowy model z pakietem Flota i kilkoma innymi dodatkami. Ale chyba nawet flotowa klientela nie będzie zainteresowana tym autem. Przyznaje, że wersja Veloce z dodatkami wyglądało lepiej, lecz z ceną przekraczającą 215 tys zł, trudno to nazwać okazją.
Może faktycznie przesadziłem z tym Superbem i Mazdą 6 bo oba auta są dużo większe od Gulii i to zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Do tego lepiej wycenione.
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że przyspieszenie jako kluczowy parametr, zapewni temu modelowi ogromny sukces.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: RE: Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: Dudi » 01 mar 2017, 6:41

geowik pisze: 01 mar 2017, 1:40 Może faktycznie przesadziłem z tym Superbem i Mazdą 6 bo oba auta są dużo większe od Gulii i to zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Do tego lepiej wycenione.
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że przyspieszenie jako kluczowy parametr, zapewni temu modelowi ogromny sukces.
Są lepiej wycenione, bo nie aspirują (i nie są pozycjonowane) w klasie "D" premium.
Ja też siedziałem i dotykałem Giulię, może nie jakąś flotową, ale zwykłą podstawową wersję z silnikiem 2.2 (tej z pierwszego rzutu, który był na Polskę) i stwierdzam, że jeśli chodzi o wykonanie wnętrza i materiały, to każda Lancia jest mocno w tyle. Delta też.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: RE: Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: geowik » 01 mar 2017, 15:07

Dudi pisze: 01 mar 2017, 6:41 Są lepiej wycenione, bo nie aspirują (i nie są pozycjonowane) w klasie "D" premium.
Ja też siedziałem i dotykałem Giulię, może nie jakąś flotową, ale zwykłą podstawową wersję z silnikiem 2.2 (tej z pierwszego rzutu, który był na Polskę) i stwierdzam, że jeśli chodzi o wykonanie wnętrza i materiały, to każda Lancia jest mocno w tyle. Delta też.
Jak widać gusta bywają różne, jak to mówią jeden woli córkę a inny teściową.
Mnie niestety (no może poza wersją QV) Gulia nie urzekła i nie zdecydowałem się na zakup.
A, że Lancia nie ma auta w tym przedziale cenowym, który mnie interesuje, to nie pozostaje mi nic innego jak wybrać coś większego, lepiej wyposażonego i tańszego (np. - Mazda 6, Skoda Superb) lub w zbliżonej cenie coś z segmentu premium (być może Mercedes).
Mimo wszystko, podobnie jak większość forumowiczów, życzę Alfie aby zaczęła się sprzedawać i przekroczyła próg 700 sztuk samochodów sprzedanych w ciągu roku.

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: RE: Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: broker » 01 mar 2017, 23:41

FXX pisze: 28 lut 2017, 23:48
broker pisze:Tylko bez porównań wyników sprzedaży do 156 i 159. Po pierwsze nie ma kombi, po drugie rynek sedanów jest dziś znacznie mniejszy niż kiedyś.
Dziś ludzie kupują SUV-y, nie sedany.
W przypadku 156 SW weszło na rynek 3 lata po premierze, czyli w 2000 roku. W 159 szybciej, ale też nie była od razu oferowana.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Bez wnikania w szczegóły jaka była sprzedaż na początku i jaki % kombi miał udziału po wejściu na rynek, tak ogólnie, bo nie jesteśmy w stanie ocenić jak Giulia będzie się sprzedawać za kilka lat, czy będzie miała spadek czy wzrost.
156 - szczytowa sprzedaż to ok 90 tys sztuk rocznie, 159 - ok 60 tys sztuk. To jest punkt odniesienia. Jeśli założyć, że połowa do kombi to zostaje 45t tys i 30 tys dla sedanów. Do tego rynek spadł o połowę w segmencie, no to mamy 23 tys '156' i 15 tys '159' (sedan) na dzisiejsze czasy.
I to jest dokładnie punkt odniesienia dla Giulii.
Giulia ciągle jest na etapie rozkręcania się sprzedaży, w tym momencie mają 2 tys sztuk miesięcznie w Europie, co daje 25 tys sztuk rocznie. Teraz zobaczymy czy miesięczna sprzedaż skoczy i czy rocznie będzie tego więcej. Już teraz mają w każdym razie poziom relatywnie odpowiadający czasom Alfy 156/159 sedan. Niestety bez kombi nie ma szans na poziom 90 tys, nawet jak z czasem dodamy Stelvio.

Giulie od 156/159 różni jeszcze coś, będzie oferowana na całym świecie. To jest m.in, powód dlaczego nie zobaczymy kombi, nikt ich nie kupuje poza Europą a sprzedaż w samej Europie nie bardzo uzasadnia tworzenie odrębnego wariantu, za mała ilość sztuk. Przynajmniej taka jest decyzja FCA w tym momencie, mam nadzieję, że ją zmienią.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Alfa Romeo GIULIA

Post autor: FXX » 04 kwie 2017, 0:06

Pertyn Ględzi o Giuli 2.2JTDm AT8 :)

[youtube][/youtube]
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”