Ram Trucks
Moderator: giekso
Ram Trucks
Chrysler rok temu zdecydował się wyodrębnić z palety Dodge samochody użytkowe, w szczególności pickup-y i stworzyć odrębną markę Ram (Trucks).
Fiat/Chrysler ma sporo do zrobienia na rynku USA/Kanada/Meksyk. W USA najlepiej sprzedają się pickup-y Forda i GM (Chevrolet, GMC), Ram sprzedaje połowę tego co konkurenci. Jak ważny jest to fragment rynku wystarczy powiedzieć, że Ford F Pickup i Chevrolet Silverado Pickup to dwa najlepiej sprzedające się modele samochodów w USA (trzecia jest Toyota Camry).
Jeśli chodzi o lekkie samochody dostawcze to dominacja Forda i GM jest miażdżąca - 96% rynku (!), dzięki modelom Ford E series, Ford Transit Connect, GMC Savana i Chevrolet Express.
Chrysler zdecydował się w końcu zaatakować również ten rynek. Ram Cargo Van to nic innego jak użytkowa wersja vana Dodge Caravan.
Do tego Ram wprowadzi na rynek fiatowskie modele (wybór będzie z gamy Doblo, Scudo, Ducato, Iveco Daily) oczywiście pod marką Ram.
Ram Cargo Van
Ram 1500
Ram 2500
Ram Dakota
Ram Outdoorman
Ram Longhorn
Ram Commercial (pod różną zabudowę)
Fiat/Chrysler ma sporo do zrobienia na rynku USA/Kanada/Meksyk. W USA najlepiej sprzedają się pickup-y Forda i GM (Chevrolet, GMC), Ram sprzedaje połowę tego co konkurenci. Jak ważny jest to fragment rynku wystarczy powiedzieć, że Ford F Pickup i Chevrolet Silverado Pickup to dwa najlepiej sprzedające się modele samochodów w USA (trzecia jest Toyota Camry).
Jeśli chodzi o lekkie samochody dostawcze to dominacja Forda i GM jest miażdżąca - 96% rynku (!), dzięki modelom Ford E series, Ford Transit Connect, GMC Savana i Chevrolet Express.
Chrysler zdecydował się w końcu zaatakować również ten rynek. Ram Cargo Van to nic innego jak użytkowa wersja vana Dodge Caravan.
Do tego Ram wprowadzi na rynek fiatowskie modele (wybór będzie z gamy Doblo, Scudo, Ducato, Iveco Daily) oczywiście pod marką Ram.
Ram Cargo Van
Ram 1500
Ram 2500
Ram Dakota
Ram Outdoorman
Ram Longhorn
Ram Commercial (pod różną zabudowę)
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Ram Trucks
Doblo pojawi się w USA i Kanadzie pod marką RAM. Fiat wyda 160 mln usd na homologację i planuje sprzedaż łącznie 190 tys sztuk przez 7 lat.
Fiat Doblo Coming to US as Ram in 2013
Fiat Doblo Coming to US as Ram in 2013
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ram Trucks
Bez sensu to wydzielenie komercyjnych aut do nazwy RAM. Nie lepiej wzorem Renaulta wydzielić Dodge RAM Trucks jako składową koncernu? Dodge na rynku aut dostawczych i lekkich ciężarówek za dobrze jest rozpoznawalny aby to marnować.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Re: Ram Trucks
Też nie rozumiem tego mnożenia marek, ale na szczęście Ram znakomicie się sprzedaje w USA i Kanadzie, mają wzrost sprzedaży powyżej średniej rynkowej.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Ram Trucks
Fiat Ducato będzie produkowany w Meksyku (30 tys sztuk rocznie) i pojawi się w USA pod marką Ram.
Wypełni lukę po Dodge Sprinter, który bazował na Mercedesie.
Ram to sell two Fiat vans
Wypełni lukę po Dodge Sprinter, który bazował na Mercedesie.
Ram to sell two Fiat vans
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Claromonte
- Forumowicz/ka
- Posty: 1578
- Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
Re: Ram Trucks
fajnie będzie zobaczyć zdjęciaRam wprowadzi na rynek fiatowskie modele (wybór będzie z gamy Doblo, Scudo, Ducato, Iveco Daily) oczywiście pod marką Ram.
Re: Ram Trucks
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Claromonte
- Forumowicz/ka
- Posty: 1578
- Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
Re: Ram Trucks
Może być !broker pisze:
Re: Ram Trucks
a jak dla mnie to nie do końca to o co chodzi Amerykanom... tak jak w Europie raczej ciężko sprzedają się auta made in USA tak i ciężko będzie przeszczepić Fiaciora do Juesej... oni szukają czegoś trochę innego.
Re: Ram Trucks
Ram poważnie zastanawia się nad osobową wersją Doblo na rynku USA.
Ram Considering Passenger Van Derivative for US Version of Fiat Doblo
Ram Considering Passenger Van Derivative for US Version of Fiat Doblo
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Ram Trucks
Ram rozważa, żeby następca Dakoty (średni pickup) został modelem globalnym oferowanym na całym świecie, w tym w Europie.
Nowa Dakota ma być samochodem mniej użytkowym a znacznie bardziej koncentrować się na wyglądzie.
Wejście do Europy oznacza też silniki diesla.
No i ciekawe pod jaką marką. Fiat ?
Ram Dakota Successor Could Go Global
Obecny model, produkcja własnie wstrzymana
Nowa Dakota ma być samochodem mniej użytkowym a znacznie bardziej koncentrować się na wyglądzie.
Wejście do Europy oznacza też silniki diesla.
No i ciekawe pod jaką marką. Fiat ?
Ram Dakota Successor Could Go Global
Obecny model, produkcja własnie wstrzymana
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: Ram Trucks
jakby go trochę zmodyfikowali, to całkiem niezły Fiat by wyszedł - rynek Pickupów tej klasy w Europie jest (zwłaszcza w PL ) - biorąc pod uwagę zamiłowanie do powrotu do tradycji nazw, widzę go jako np. Fiata Campagnolę
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
Re: Ram Trucks
Zgadzam się, popyt w Europie na średnie pickupy na pewno jest.
Fajnie byłoby mieć konkurenta dla Isuzu, Toyoty Hillux, Nissana Navarra czy Mistubishi L2000.
Poza tym Fiat jako marka potrzebuje dużych wozów (Freemont to dobry początek), żeby przestać być kojarzonym tylko z producentem aut miejskich.
Poza tym w Azji, Afryce i Ameryce Płd jest gigantyczny popyt na pickupy. Nie ma żadnego powody, żeby Fiat nie wjechał na te rynki z Ramem. Może być pod marką Dodge, Fiat czy Ram, w zależności od rynku, ale to jest tak ogromna część rynku, że Fiat nie może nie wykorzystać doświadczeń Rama w takiej sytuacji.
Fajnie byłoby mieć konkurenta dla Isuzu, Toyoty Hillux, Nissana Navarra czy Mistubishi L2000.
Poza tym Fiat jako marka potrzebuje dużych wozów (Freemont to dobry początek), żeby przestać być kojarzonym tylko z producentem aut miejskich.
Poza tym w Azji, Afryce i Ameryce Płd jest gigantyczny popyt na pickupy. Nie ma żadnego powody, żeby Fiat nie wjechał na te rynki z Ramem. Może być pod marką Dodge, Fiat czy Ram, w zależności od rynku, ale to jest tak ogromna część rynku, że Fiat nie może nie wykorzystać doświadczeń Rama w takiej sytuacji.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Ram Trucks
Pickupy zaczynają być bardziej samochodami osobowymi a mniej ciężarówkami.
Najnowszy Ram 1500 dostanie zawieszenie Jeepa Grand Cherokee, dzięki czemu ma być w najwyższym stopniu komfortowy.
2013 Ram 1500 to Receive Air Suspension from Jeep Grand Cherokee
Najnowszy Ram 1500 dostanie zawieszenie Jeepa Grand Cherokee, dzięki czemu ma być w najwyższym stopniu komfortowy.
2013 Ram 1500 to Receive Air Suspension from Jeep Grand Cherokee
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Ram Trucks
Nowy Ram Dakota (2013/2014) będzie miał w ofercie silnik diesla na rynek USA.
Ten sam silnik będą pakować do Jeep Grand Cherokee w USA (3L V6, 190 KM i 241 KM).
Dakota będzie, podobnie jak nowy 1500, bardziej samochodem osobowym niż terenowym, ma mieć znacznie lepsze właściwości jezdne.
To wszystko jeszcze bardziej przybliża perspektywę wejścia Dakoty do Europy (pewnie jako Fiat).
New Ram Dakota Confirmed, Diesel May Arrive
Ten sam silnik będą pakować do Jeep Grand Cherokee w USA (3L V6, 190 KM i 241 KM).
Dakota będzie, podobnie jak nowy 1500, bardziej samochodem osobowym niż terenowym, ma mieć znacznie lepsze właściwości jezdne.
To wszystko jeszcze bardziej przybliża perspektywę wejścia Dakoty do Europy (pewnie jako Fiat).
New Ram Dakota Confirmed, Diesel May Arrive
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM