Lancia Thema I / Thema 8.32 by Ferrari
Moderator: giekso
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
No i co dalej?
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
i klikasz w obrazek"Radicz" pisze:No i co dalej?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
ładne zdjęcia na tej stronie
Artystyczna Fotografia Profesjonalna 0606 65 32 66. ZaPrAsZaM!i!
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
ciekawi mnie czemu obniżyli moc tego silnika bo ponoć w ferrari był mocniejszy ? nie bijcie mnie, ale w tamtych czasach to wymiatał Lotus Omega ;/
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
A nie lepiej bylo dac od razu link do wiekszej liczby modeli ?
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
Obniżyli moc, bo wsadzili katalizator."matias21" pisze:ciekawi mnie czemu obniżyli moc tego silnika bo ponoć w ferrari był mocniejszy ? nie bijcie mnie, ale w tamtych czasach to wymiatał Lotus Omega ;/
Poza tym ten model nie był do końca udany - w ruchu miejskim silnik się przegrzewał - żle rozwiązano układ chłodzenia.
Po wprowadzeniu modelu 2.0 16V Turbo zaprzestano produkcji - osiągi turbo były lepsze, niż 8.32 - a wóz był zdecydowanie bardziej ekonomiczny
Zatem 8.32 to taka ciekawostka dla lanciowych snobów
Na co dzień kompletnie bezużyteczna (co widać w ogłoszeniach - stare Themy 8.32 mają zwykle bardzo małe przebiegi - poniżej 100k km i były trzymane głównie w garażach).
J. McFee
- T-R-O-L-E-X
- Forumowicz/ka
- Posty: 93
- Rejestracja: 28 lip 2007, 0:00
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
fajne galerie tam maja...
T-R-O-L-E-X
LANCIA THESIS 100th 2,4 JTD 185KM 2007
FORD FOCUS III 1,6 TDCI 90KM 2011
PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 90KM 2007
PEUGEOT BOXER 3,0 HDI 160KM 2008
FIAT DUCATO 2,3 JTD 120KM 2007
http://www.lancia_thesis.republika.pl
LANCIA THESIS 100th 2,4 JTD 185KM 2007
FORD FOCUS III 1,6 TDCI 90KM 2011
PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 90KM 2007
PEUGEOT BOXER 3,0 HDI 160KM 2008
FIAT DUCATO 2,3 JTD 120KM 2007
http://www.lancia_thesis.republika.pl
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
To nie tak. Themowe 2,0T 16V ani pierwszej, ani drugiej generacji nigdy nie miało mocy większej niż 8.32. 2,0T 16V pierwszej generacji, równiez moment obrotowy miało zdecydowanie słabszy- ten poprawiono dopiero w 2,0T 16V drugiej generacji."Jeremy McFee" pisze:Po wprowadzeniu modelu 2.0 16V Turbo zaprzestano produkcji - osiągi turbo były lepsze, niż 8.32
Moim zdaniem przyczyną małej popularności 8.32 były własnie problemy z przegrzewaniem się silnika, no i kosztami (zarówno zakupu jak i eksploatacji).
Dane (do sprawdzenia bo nie jestem na 100 proc. pewien źródła):
2,0T 16V IG: 185KM i 257 nM
2,0T 16V II G: 205KM i 298 nM
8.32 IG: 215 KM i 285 nM
i po osłabieniu
8.32 IIG: 205 KM i 263 nM
Oczywiście silniki ferrari były duzo bardziej wysokoobrotowe.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
Turbo 8v był niewiele słabszy, ale czytałem kiedyś w źródłach (nie mogę ich teraz znaleźć), że Turbo 16v miało lepsze przyspieszenie 0-100, niż 8.32 (chyba o 0,5 s.), a v-max były podobne.
Niemniej jednak to 8.32 była "okrętem flagowym"
Myślę, że z tego 8.32 śmiało można by wycisnąć 250 albo i 300 KM - trzeba by chyba jednak dokonać zmiany zawieszeń i usztywnienia karoserii - seryjna buda mogłaby tego nie wytrzymać
Znalazłem coś tutaj:
8.32
16v Turbo
Turbo ma tutaj większy moment, takie samo przyspieszenie, nieco mniejszą v-max.
Ale w innym zestawieniu czytałem, że 16V Turbo miało 6,8 s. do 100km/h - może to wynikać z różnych przełożeń i skrzyń biegów albo z marketingowej ściemy
tutaj też sporo zestawień danych technicznych lancii
przyspieszenie to samo, ale moment zdecydowanie większy w Turbo.
Niemniej jednak to 8.32 była "okrętem flagowym"
Myślę, że z tego 8.32 śmiało można by wycisnąć 250 albo i 300 KM - trzeba by chyba jednak dokonać zmiany zawieszeń i usztywnienia karoserii - seryjna buda mogłaby tego nie wytrzymać
Znalazłem coś tutaj:
8.32
16v Turbo
Turbo ma tutaj większy moment, takie samo przyspieszenie, nieco mniejszą v-max.
Ale w innym zestawieniu czytałem, że 16V Turbo miało 6,8 s. do 100km/h - może to wynikać z różnych przełożeń i skrzyń biegów albo z marketingowej ściemy
tutaj też sporo zestawień danych technicznych lancii
przyspieszenie to samo, ale moment zdecydowanie większy w Turbo.
J. McFee
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
Model FERRARI 8.32 jest jedyny w swoim rodzaju i oczywiście nie porownywalny z żadnym innym samochodem.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
TYLKO L A N C I A
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Lancia by Ferrari czyli silnik w Themie 8.32 :)
Kiedyś krytycy namiętnie uwielbiali porównywać Themę 8.32 z Maserati Biturbo i Quattroporte."bogdan" pisze:Model FERRARI 8.32 jest jedyny w swoim rodzaju i oczywiście nie porownywalny z żadnym innym samochodem.
Pozdrawiam.
tutaj coś na ten temat
J. McFee
Piekna Thema 3.0 LS SW
- rzeczywiście piekny egzemplarz !!!
Piekna Thema 3.0 LS SW
Alex a gdzie Twoja Thema? chyba coś przegapiłem
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT