Lancia R.I.P. ?
Moderator: giekso
Re: Lancia R.I.P. ?
Ale to nie jest wywód.
Takie właśnie wskazanie było na liczniku Omegi podczas oficjalnej próby prędkości maksymalnej tego samochodu na torze Nardo.
Dlatego oficjalnych pomiarów nie robi się na podstawie licznika, a precyzyjnych urządzeń.
Seryjny klamot Opla? Serio?
Co w nim jest seryjnego? Silnik, napęd, nawet buda nie była w pełni seryjna, nie wspominając już o takich szczegółach jak opony dedykowane do tego modelu. Seryjnym to tutaj jest Ferrari, ba można by rzec, że to masówka wobec 950 sztuk Lotusa
Nie wspominam już o tym, że "superferrari" w tym czasie to było F40, nie Testarossa
PS. A co ma powiedzieć właściciel Ferrari, kiedy objeżdża go kilkukrotnie tańszy seryjny Nissan ?
Takie właśnie wskazanie było na liczniku Omegi podczas oficjalnej próby prędkości maksymalnej tego samochodu na torze Nardo.
Dlatego oficjalnych pomiarów nie robi się na podstawie licznika, a precyzyjnych urządzeń.
Seryjny klamot Opla? Serio?
Co w nim jest seryjnego? Silnik, napęd, nawet buda nie była w pełni seryjna, nie wspominając już o takich szczegółach jak opony dedykowane do tego modelu. Seryjnym to tutaj jest Ferrari, ba można by rzec, że to masówka wobec 950 sztuk Lotusa
Nie wspominam już o tym, że "superferrari" w tym czasie to było F40, nie Testarossa
PS. A co ma powiedzieć właściciel Ferrari, kiedy objeżdża go kilkukrotnie tańszy seryjny Nissan ?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lancia R.I.P. ?
Zastanawiałeś się czy...Jacek_SuchaB pisze: ↑14 kwie 2017, 19:18Ps.A tak całkiem poważnie, nie zamierzałem sie tu w ogóle licytować. Nie wiem, co mnie opętało i strasznie mi wstyd z tego powodu.
Może dlatego, że w jakiś sposób dumny jestem z tego, co skromny, seryjny opelek, który nigdy oplem nie był - zrobił.
Ja Ci jedynie odpowiedziałemJacek_SuchaB pisze: ↑14 kwie 2017, 17:59Szczerze mówiąc nie jestem pewien, czy w tym czasie było jakiekolwiek inne tak szybkie, seryjnie produkowane auto... nie tylko sedan.
A kończąc to Lotus Omega był imponującym samochodem jak na ówczesne czasy, ale nie był jedyny
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Lancia R.I.P. ?
Kurde chłopaki, jakich tu fajnych rzeczy można się dowiedzieć, nie widziałem tego cuda nigdy, to sobie wchodzę na mobile.de i jest w cenie małego nowego domku
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... um=android
Opel LOTUS OMEGA
Erstzulassung: 12/1992
Kilometerstand: 7.400 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 277 kW (377 PS)
Preis: 87.500 €
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... um=android
Opel LOTUS OMEGA
Erstzulassung: 12/1992
Kilometerstand: 7.400 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 277 kW (377 PS)
Preis: 87.500 €
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Lancia R.I.P. ?
Ten nie jest najdroższy...
W tamtym roku w Amsterdamie wystawili OL za 127 tyś euro.
Poszedł po kilku dniach
W tamtym roku w Amsterdamie wystawili OL za 127 tyś euro.
Poszedł po kilku dniach
Re: Lancia R.I.P. ?
Nie musi kłamać. Może wskazywać dokładnie prędkość rzeczywistą i wtedy też spełnia wymogi.Jacek_SuchaB pisze: ↑14 kwie 2017, 19:18
Należałoby w tym miejscu dodać, że aby auto uzyskało homologację europejska, jego licznik musi kłamać.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lancia R.I.P. ?
A może jakiś przykład na to?Bichoń pisze: ↑14 kwie 2017, 23:34Nie musi kłamać. Może wskazywać dokładnie prędkość rzeczywistą i wtedy też spełnia wymogi.Jacek_SuchaB pisze: ↑14 kwie 2017, 19:18
Należałoby w tym miejscu dodać, że aby auto uzyskało homologację europejska, jego licznik musi kłamać.
Bo gdzie nie szukam, wszędzie jest mniej więcej to samo:
Dlatego UE nakazuje producentom, by liczniki zawyżały rzeczywistą prędkość.
Według unijnych ekspertów prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być większa niż prędkość rzeczywista (V2). Określili oni także specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG.
0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
Prędkość rzeczywista pojazdu określana jest podczas specjalnych prób. Oprzyrządowanie służące pomiarom i mierzącym prędkość V2 musi określać wynik z dokładnością do ± 1,0 procenta. Samochód musi być wyposażony w jeden z typów opon nadający się do normalnej eksploatacji. Co ważne, opony zimowe nie są uznawane jako te służące do normalnej eksploatacji. Ciśnienie w oponach może być większe od podawanego na zimno przez producenta o 0,2 Bara.
Re: Lancia R.I.P. ?
Jacek_SuchaB pisze: ↑15 kwie 2017, 7:41 A może jakiś przykład na to?
Bo gdzie nie szukam, wszędzie jest mniej więcej to samo:
Dlatego UE nakazuje producentom, by liczniki zawyżały rzeczywistą prędkość.
Według unijnych ekspertów prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być większa niż prędkość rzeczywista (V2). Określili oni także specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG.
0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
Albo to unijni eksperci są na poziomie byłego rzecznika MON, albo dziennikarz który to pisał jest na poziomie onetu. Ja nierówności miałem jeszcze w podstawówce.
Dla każdego V1=V2 spełniona jest zależność:
0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
przykład 1: V1=V2=0
0 ≤ 0-0 ≤0/10 +4
0 ≤ 0 ≤ 4
przykład 2: V1=V2=50
0 ≤ 50-50 ≤50/10 +4
0 ≤ 0 ≤ 9
przykład 3: V1=V2=100
0 ≤ 100-100 ≤100/10 +4
0 ≤ 0 ≤ 14
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Lancia R.I.P. ?
Unijni urzędnicy kazali już prostować banany i zakazali wędzić kiełbasę, bo ta barwiona chemicznie jest zdrowsza.
Co wciąż nie zmienia postaci rzeczy, że dziwnym zbiegiem okoliczności, wskazania prędkościomierza i GPS różnia się, choć chyba nie aż tyle, ile wg wzoru ( choć może być tak, że jedynie naciągam fakty, by postawić na swoim ).
Różnice tę można zniwelować używając nieco większych kół, co jednak w żaden sposób nie zmienia faktu, że wymóg wobec producentów istnieje.
Co wciąż nie zmienia postaci rzeczy, że dziwnym zbiegiem okoliczności, wskazania prędkościomierza i GPS różnia się, choć chyba nie aż tyle, ile wg wzoru ( choć może być tak, że jedynie naciągam fakty, by postawić na swoim ).
Różnice tę można zniwelować używając nieco większych kół, co jednak w żaden sposób nie zmienia faktu, że wymóg wobec producentów istnieje.
Re: Lancia R.I.P. ?
Panowie, zamiast kierować się wypocinkami dziennikarzy, wystarczy zajrzeć do odpowiedniego Regulaminu EKG ONZ, w tym wypadku Regulaminu nr 39 EKG ONZ - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie zespołu prędkościomierza oraz jego montażu.
Ten regulamin w punkcie 5.3 stanowi jasno:
I wzór staje się w tym momencie właściwy i określa on w jakim zakresie musi znaleźć się błąd wskazania licznika przy konkretnej prędkości rzeczywistej.
Dodam, że dla samochodów osiągających V-max > 150km/h pomiar jest robiony przy 40, 80 i 120 km/h.
Wniosek na koniec - licznik może, ale nie musi przekłamywać.
Podejrzewam, że przekłamanie jest wprowadzone już tylko i wyłącznie dla zabezpieczenia się producentów - po co zrobić idealny prędkościomierz i ryzykować, że może zawyżyć, skoro można zrobić lekki błąd i mieć spokój?
Teraz jeden przykład.
W przypadku AR159, samochód ten może występować na 4 różnych wielkościach felg od 16" do 19". Każda z tych felg ma dedykowany konkretny rozmiar opon. Jednak jak zestawimy średnice i obwody homologowanych rozmiarów opon szybko zauważymy, że pomiędzy poszczególnymi rozmiarami występują różnice, a licznik musi spełniać warunki dla każdego z tych rozmiarów.
205/55 R16 - 631,9mm
235/45 R18 - 668,7mm
Różnica średnic to 5,82%. To powoduje, że przy 141km/h na 16" mamy 150km/h na 18".
Ten regulamin w punkcie 5.3 stanowi jasno:
Nie ma tu słowa o tym, że wskazywana prędkość musi być wyższa - nie może być mniejsza niż rzeczywista.Wskazywana prędkość nie może być mniejsza od rzeczywistej prędkości pojazdu. W momencie osiągnięcia prędkości badania określonych w punkcie 5.2.5 powyżej, zależność między prędkością wskazywaną na tarczy prędkościomierza (V1) a prędkością rzeczywistą (V2) jest następująca:
0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h
I wzór staje się w tym momencie właściwy i określa on w jakim zakresie musi znaleźć się błąd wskazania licznika przy konkretnej prędkości rzeczywistej.
Dodam, że dla samochodów osiągających V-max > 150km/h pomiar jest robiony przy 40, 80 i 120 km/h.
Wniosek na koniec - licznik może, ale nie musi przekłamywać.
Podejrzewam, że przekłamanie jest wprowadzone już tylko i wyłącznie dla zabezpieczenia się producentów - po co zrobić idealny prędkościomierz i ryzykować, że może zawyżyć, skoro można zrobić lekki błąd i mieć spokój?
Teraz jeden przykład.
W przypadku AR159, samochód ten może występować na 4 różnych wielkościach felg od 16" do 19". Każda z tych felg ma dedykowany konkretny rozmiar opon. Jednak jak zestawimy średnice i obwody homologowanych rozmiarów opon szybko zauważymy, że pomiędzy poszczególnymi rozmiarami występują różnice, a licznik musi spełniać warunki dla każdego z tych rozmiarów.
205/55 R16 - 631,9mm
235/45 R18 - 668,7mm
Różnica średnic to 5,82%. To powoduje, że przy 141km/h na 16" mamy 150km/h na 18".
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lancia R.I.P. ?
Idealna sytuacja to wejście chińczyków z GAC kapitałowo do FCA, mocno by to wzmocniło koncern, zmniejszyło zadłużenie, przyśpieszyło inwestycje i oddaliło groźbę fuzji z innym koncernem, szczególnie VW.
Identyczna sytuacja nastąpiła w PSA, gdzie Chińczycy mają 1/3 udziałów, PSA stanęło na nogi i jeszcze przejęło Opla.
Identyczna sytuacja nastąpiła w PSA, gdzie Chińczycy mają 1/3 udziałów, PSA stanęło na nogi i jeszcze przejęło Opla.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Boli Was zaprzestanie produkcji Lancii? Ten cios będzie jeszcze boleśniejszy!
No nie wiem. Taką Kappę A.D. 2017 to bym przytulił. Nawet produkowaną w Brazylii.Tylko w takiej sytuacji cła by podniosły cenę. Sens by miała produkcja w UE.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Lancia R.I.P. ?
Ale żeby miała sens to musi się sprzedawać nie w kilku sztukach, a dziesiątkach tysięcy co najmniej. W przypadku przejęcia i budowy modelu od zera to już są setki tysięcy.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lancia R.I.P. ?
Statystyki
Liczba postów: 449156 | Liczba tematów: 25665 | Liczba użytkowników: 13588
Oczywiście masz rację. Ale i tak bym przytulił. Bez jakiegokolwiek liftingu, unowocześniania.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Lancia R.I.P. ?
Wujku, dobrze wiesz, że z 9 tysięcy użytkowników to martwe konta, które już z Lancią nie mają nic wspólnego
Poza tym nawet gdyby jakimś cudem to ruszyło to bez unowocześnienia produkcja nie jest mozliwa, bo brak było w Kappie rzeczy, które obecnie są obowiązkowe.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Poza tym nawet gdyby jakimś cudem to ruszyło to bez unowocześnienia produkcja nie jest mozliwa, bo brak było w Kappie rzeczy, które obecnie są obowiązkowe.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX