Lancia R.I.P. ?

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Tomzik » 20 kwie 2017, 18:53

Myślę, że dziś co najmniej klasa średnia to już standard a i kompakty są bardzo blisko :)

Maluch i Nano to też szydera, aczkolwiek wcale nie tak bardzo przesadzone :)
Snail pisze:No widzisz, uderzasz teraz w skrajność i wspominasz teraz o rzeczach, o których nie wspominałem nawet słowem.
Mówiliśmy o rzeczach, które Ty uważasz za niezbędne a ja nie. I mowa była o np. wyposażeniu dodatkowym takim jak bluetuth, automatyczne wycieraczki, nawigacja itp. O skrzyni 6 czy hamulcach tarczowych nie było nic wspominane przeze mnie i nie sugeruj tego. To nie są pierdoły. Dla mnie ważniejsza jest natomiast bezawaryjność niż możliwość rozmowy bez słuchawki. A wyciąganie tutaj Malucha jako przykład jest również z deka chybione.
A z tą filozofią to trafiłeś jak kulą w płot.
Iphona nie mam, i nie zamierzam mieć. A Smartfona kupiłem jak już naprawdę nie było żadnych sensownych telefonów, które nie byłyby smartfonami.
Ależ ja wcale nie twierdziłem, że posiadasz jabłuszko, twierdzę tylko, że wiele tzw. "fanów" zachowuje się w ten sposób, że jabłuszko jest idealne a jeśli czegoś nie posiada a konkurencja tak, to tym gorzej dla konkurencji, bo to tylko zbędny pierdół, co najwyżej zwiększający ryzyko awarii...

Skrzynia 6. i heble to też szydera.

No nie wiem, może każdy lubi to co ma. Ja jestem bardzo zadowolony z kilku dodatków elektryczno-elektronicznych, o których w Kappie mogłem pomarzyć. I owszem, też bez nich sobie poradzę, bo przecież jeżdżę też równolegle starszą Deltą. A tym samym nie powiem, że są konieczne do jazdy. Ale żeby twierdzić, że "niemanie" tych dodatków jest lepsze/fajniejsze? Kaman...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Snail » 20 kwie 2017, 19:40

No to częściowe porozumienie, ale i tak obstajemy przy swoim.
Pora coś pod to spożyć. ;)
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Tomzik » 20 kwie 2017, 20:13

Już za 2 miechy możem coś spożyć :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Sebastian » 20 kwie 2017, 21:47

A tak podsumowując to wszytsko to rzec można (i piszę to jako nieużytkownik Kappy nigdy), że zdecydowaną większość tych braków elektronicznych (bluetooth, navi, streaming muzyki, yanosik, etc. załatwia zwykły kombajn 2 DIN od majnfrendow za 2-3 kpln z porządnym montażem. i tyle.

Ps. Wszelkiego rodzaju braki w ilości np. gniazd ładowania, uchwytów, mocowań, etc. zalatwiam w każdym aucie tuż po zakupie: zaufany serwis elektroniczny montuje mi to wszystko co potrzebuję za kilka stówek ciężko zarobionej kasy i tyle. I kabli walajacych się w aucie brak i Junior ma zawsze podłączony i naładowany tablet w odpowiednim uchwycie przy zagłówku, a ja telefon, kamerę czy cb zawsze w gotowości ;-)
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: FXX » 20 kwie 2017, 22:48

wujekp pisze: 19 kwie 2017, 18:16A z tym unowocześnianiem to czy Kappie tak wiele brakuje do spełniania standardów? Czego brakuje? Czujników ciśnienia w kołach, ESP. Czegoś jeszcze? No może jeszcze pseudoekologii. Silniki pewnie nie spełniają normy euro ileś.
Brakuje i to nie mało, tak na szybko co mi do głowy przychodzi to:
- ESP
- system kontroli ciśnienia w oponach (bodajże niekoniecznie muszą być to czujniki)
- sygnalizacja niezapiętych pasów przez wszystkich pasażerów
- światła do jazdy dziennej
- ISOFIX
- sygnalizacja optymalnego przełożenia skrzyni biegów

i pewnie jeszcze kilka innych, o których zapomniałem :)
wujekp pisze: 20 kwie 2017, 6:48Nie bardzo wiem co się tak istotnie zmieniło w sposobie prowadzenia przez te ćwierć wieku. Moim zdaniem Kappa oferowała rozsądny kompromis w tym względzie i mimo dużego komfortu prowadziła się jak po szynach. Mimo upływu lat nie odstaje od dzisiejszej klasy średniej, a jeśli już to na plus. :D
Przez ćwierć wieku zmieniło się bardzo dużo :)
Kappą zaledwie kilka razy jechałem, ale do stwierdzenia, że prowadziła się jak po szynach to chyba jednak jej daleko.
Nie wiem czy miałeś okazję jeździć nowym Audi A6 C7 czy BMW F10/G30, ale tu można już powiedzieć, że prowadzi się prawie jak po szynach, a do tego gwarantuje nie mały komfort. Nie wspominam tu już o zaawansowanych zawieszeniach aktywnych, które potrafią całkowicie zmieniać charakter samochodu.

Poza tym czego Kappie jeszcze by brakowało? Pomyślmy...
- jeśli miała by dalej reprezentować segment E to mocnych motorów, bo w porównaniu do obecnej reprezentacji segmentu E to osiągi nawet 20VT są na poziomie słabszych wersji BMW czy Audi, mowa tu zarówno o benzynach jak i Dieslach;
- porządnego, nowoczesnego automatu do tych silników;
- nowoczesnego zawieszenia o czym już wspomniałem wcześniej;
- wszelkiej maści systemów bezpieczeństwa i wspomagania jazdy - począwszy od tak podstawowych rzeczy jak ESP czy czujników parkowania;
- wyposażenia we wszelakie gadżety, które dziś nawet posiadają kompakty czy samochody segmentu D;
- unowocześnienia designu, zarówno wewnątrz jak i zewnątrz.

Bez tego, jeśli Chińczycy by wznowili produkcję Kappy to w mojej ocenie jeśli sprzedałoby się jej 1000 sztuk na całym świecie to byłby ogromny sukces.

Świat się zmienia i niestety albo stety współczesny samochód bez gadżetów, o których pisze Tomzik nie ma racji bytu.
Piszecie, że wolicie nawigację Googla, tylko to już dziś nie jest problem i argument, żeby używać dalej telefonu na uchwycie na szybie - Android Auto pozwala sparować telefon z samochodem i masz wszystko z telefonu na dużym ekranie fabrycznego radia.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Tomzik » 20 kwie 2017, 23:01

Żesz w mordę - kiedy to ostatnio zgadzałem się z każdym Twoim słowem? :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Snail » 20 kwie 2017, 23:16

Tomzik pisze: 20 kwie 2017, 23:01 Żesz w mordę - kiedy to ostatnio zgadzałem się z każdym Twoim słowem? :)
Starzejecie się to znaczy Waszmości ;)
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: luka » 21 kwie 2017, 6:28

Najważniejsze pytanie, to ile by taka kappa miała kosztować, niestety ale cena nowej kappy zabiła by wszystkie potencjalne chęci zakupu jej.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Dudi » 06 maja 2017, 11:10

Właśnie zamknięto wszystkie strony internetowe marki Lancia, za wyjątkiem włoskiej...
http://www.lancia.pl/
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Snail » 06 maja 2017, 12:10

A to już jakiś tydzień / półtorej temu widziałem taki stan. :(
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Wilkin » 06 maja 2017, 12:23

Sebastian pisze: 20 kwie 2017, 21:47 A tak podsumowując to wszytsko to rzec można (i piszę to jako nieużytkownik Kappy nigdy), że zdecydowaną większość tych braków elektronicznych (bluetooth, navi, streaming muzyki, yanosik, etc. załatwia zwykły kombajn 2 DIN od majnfrendow za 2-3 kpln z porządnym montażem. i tyle.

Ps. Wszelkiego rodzaju braki w ilości np. gniazd ładowania, uchwytów, mocowań, etc. zalatwiam w każdym aucie tuż po zakupie: zaufany serwis elektroniczny montuje mi to wszystko co potrzebuję za kilka stówek ciężko zarobionej kasy i tyle. I kabli walajacych się w aucie brak i Junior ma zawsze podłączony i naładowany tablet w odpowiednim uchwycie przy zagłówku, a ja telefon, kamerę czy cb zawsze w gotowości ;-)
A ja na te wasze ESP-y i czujniki w oponach tak.
To wszystko jest stety- albo raczej nie wymuszone przez przepisy.
Nie chce mi się rozpisywać co do czego, bo nie ma czasu. Zacytowałem tylko Sebastiana bo ma rację.
Pytanie co się zmieniło w autach przez te 25 lat ,co jest przełomem ( jak na przykład 2 zawory kontra 4 na cylinder)
Wg mnie - jedynie hybrydy.
Reszta to ilość gadżetów i czujników - załatwiana na dzień dobry kombajnem 2DIN , jak ktoś potrzebuje.I to w te 25 lat urosło do rangi absurdu.Z których podczas jazdy korzysta się rzadko , lub wcale.
Często się nawet nie wie, że coś takiego jest.
Teraz troszkę rozbijając.
Skrzynie wielobiegowe, zostały wymyślone dla aut,o bardzo krótkim przebiegu niutków i mocy.
Rzadko w ogóle mają coś takiego jak nadbieg.I jedynie jazda tym czymś to wieczna zmiana biegów.W automacie oczywiście mniej zauważalna.
Aktywna zawieszenie ,pneumat etc. Fajne to to . Ale już w Kappie jak klękło, to poleciało więcej niż 300 zł na amor.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: SIWY155 » 06 maja 2017, 12:51

Pozostaje mieć nadzieję, że następca Marchionne będzie miał inne pomysły i nie zmarnuje potencjału marki.A to już niedługo ma nastąpić.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: Tomzik » 06 maja 2017, 16:00

Wilkin pisze: 06 maja 2017, 12:23 Pytanie co się zmieniło w autach przez te 25 lat ,co jest przełomem ( jak na przykład 2 zawory kontra 4 na cylinder)
Wg mnie - jedynie hybrydy.
Tak czytam wpisy niektórych osób i mam wrażenie, ze od czasów pojawienia się Kappy nie było przełomu ani nawet nie będzie, bo to auto jest tak idealne, że nie można sobie wyobrazić lepszego.

Co jest przełomem?

Moim zdaniem np. wszystko co wpływa na bezpieczeństwo czynne i bierne a także bezpieczeństwo pieszych. Dodatkowe poduchy, kurtyny, dzięki którym także ci z tyłu mają jakiekolwiek dodatkowe zabezpieczenie oprócz pasów bezpieczeństwa. Aktywne zagłówki, które minimalizują ryzyko złamania karku. "Wstająca maska" przy kolizji z pieszym. Kamery termowizyjne pokazujące na zegarach człowieka na poboczu, dzięki czemu nie zobaczysz go w ostatniej chwili z rozdziawioną gębą i oczami wypadniętymi z orbit. Dużo lepsze światła, poprawiające widoczność w nocy/mgle/deszczu.

Technicznie może i niewiele, wszystko poszło na elektronikę, to prawda. Ale moim zdaniem tu jest też lepiej, zapewne macie inne zdanie, ale ja uważam, że znacznie przyjemniej i bezpieczniej jechać takim T-Jetem 1,4 niż starym 1,6 czy 1,8 16V. To jest wg mnie przełom na miarę 2->4 zawory na cylinder. Oczywiście nie jestem sympatykiem skrajności typu 1,0 R3 quad-turbo żeby była jasność. Wszystko ma swoje granice, na szczęście producenci aut też już do takiego wniosku doszli.
Wilkin pisze:Reszta to ilość gadżetów i czujników - załatwiana na dzień dobry kombajnem 2DIN , jak ktoś potrzebuje.I to w te 25 lat urosło do rangi absurdu.Z których podczas jazdy korzysta się rzadko , lub wcale.
Często się nawet nie wie, że coś takiego jest.
Nie korzysta się, bo się nie ma. Jak się ma auto, które to ma to się z tego korzysta :) Czasem też warto wziąć do łapy coś takiego jak instrukcja obsługi :)

Nie ma w mojej Delcie takiego czegoś, czego nie posiadała moja Kappa a ja w Delcie z tego nie korzystam. Podgrzewane stołki, czujniki cofania, seryjna nawigacja, 2-strefowa klima, schładzany schowek na napoje, seryjny zestaw głośnomówiący - o tym mogłem pomarzyć w Kappie, teraz to mam i w pełni wykorzystuję. Oczywiście - bez tego Kappa też jechała, ale z tym jazda jest przyjemniejsza i łatwiejsza a nawet nierzadko bezpieczniejsza.
Wilkin pisze: Skrzynie wielobiegowe, zostały wymyślone dla aut,o bardzo krótkim przebiegu niutków i mocy.
Nie zgadzam się.

Zostały wymyślone dla optymalizacji osiągów, komfortu jazdy i zużycia paliwa. Komarek czy WSK jakoś mocą ani niutkami nie grzeszyły a miały tylko 2 i 3 biegi :lol: (bo było tanio). A ciągniki siodłowe odwrotnie (przecież tam wysokie momenty są dostępne "od zaraz" po co więc tyle biegów, zamiast poczciwe 4? ).
Wilkin pisze:I jedynie jazda tym czymś to wieczna zmiana biegów.
Jeździłeś kiedyś Komarkiem 2 biegowym? Jak trafiłeś na troszkę większą górkę to co robiłeś? Bo ja tak: 2->1->2->1->2->1 i w końcu na prostej ->2 :lol: Zmieniłem silnik na 3-biegowy i ta sama trasa wyglądała tak: 3->2 i na prostej ->3 :) Jest różnica? W którym przypadku była wieczna zmiana biegów?
Wilkin pisze: Aktywna zawieszenie ,pneumat etc. Fajne to to . Ale już w Kappie jak klękło, to poleciało więcej niż 300 zł na amor.
Dochodzimy znów do momentu, gdzie moim zdaniem trzeba sobie uświadomić, że starsze auta wcale nie są lepsze, bo czegoś nie mają, one są jedynie tańsze w utrzymaniu, bo czegoś nie mają :)

Ale fakt - dla wielu osób to jest priorytetowa cecha.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: jjash » 06 maja 2017, 17:25

Hm....Komarek....z dwubiegową, ręczną skrzynią....mniam. mialem taki. Upalałem...aż do remontu silnika.
Potem...też upalałem.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Lancia R.I.P. ?

Post autor: luka » 06 maja 2017, 19:42

Ja na ten przykład nie mogę obyć się bez systemu bezkluczykowego i automatycznego ręcznego, małe rzeczy a uzależniają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”