Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Moderator: giekso
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
W najbogatszej i nie wiem czy nie jakiejś limitowanej
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Raczej nie limitowana, po prostu topowa. Fiat wprowadza S-design do większej ilości modeli. Szlachetne materiały, bogatsze wyposażenie, pewne różnice stylistyczne i wyższa cena.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Też się przyda taka wersja, dla tych co nie potrzebuja pozostaje podstawa.
Chyba Fiat wyciągnął wnioski ze sprzedazy Stilo i Bravo i zaczyna inaczej sprzedaż.
I bardzo dobrze.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Zdecydowanie masz rację. Zamiast napinki, że idziemy jak równy z równym z Golfem, Focusem i 308, dają tanie wersje podstawowe a za dopłatą dostaniesz to co ma konkurencja. Jest wybór, jest uderzenie w rynek, szeroko. Kapitalna sprawa, że do tego 3 wersje nadwoziowe.
Będę co m-c sprawdzał jak idzie w PL sprzedaż Tipo vs Rapid i mam wielką nadzieję, że już niedługo Tipo będzie zwycięzcą tego pojedynku.
W Europie już jest.
Będę co m-c sprawdzał jak idzie w PL sprzedaż Tipo vs Rapid i mam wielką nadzieję, że już niedługo Tipo będzie zwycięzcą tego pojedynku.
W Europie już jest.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Ktos tu napisał, ze Tipo to przerosniety segment B. Cos mi się nie zgadzalo jak widzialem Tipo na zywo, teraz sprawdzilem wymiary i rozstaw osi. Tipo to pełnoprawny kompakt. Porownujac do Skody jest idealnie pośrodku między Rapid (to jest własnie przerosniete B) a Octavią, która jest najwiekszym kompaktem na rynku, ale za to juz od dawna nie jest tania.
Tym lepiej dla Fiata !
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo_(2015)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Rapid_(2012)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
Tym lepiej dla Fiata !
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo_(2015)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Rapid_(2012)
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Jeśli chodzi o pogrubione - raczysz chyba żartować No chyba, że konkurencja to Rapid i Logan, ale w kolejnym swoim poście twierdzisz z całą stanowczością, że Tipo jest kompaktem (bo jest), więc jego konkurencja to jednak Golf, Focus, Astra, 308, Megane itd. itp.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Nie ma tu żadnej sprzeczności.
Tak, Tipo wymiarami to kompakt, to nie jest Rapid czy C-Elisee/301 i całe szczęście.
Natomiast silniki, wnętrze i cena wyjściowa pokazują, że Fiat nie konkuruje na dzień dobry z Golfem jak równy z równym, Tipo to auto budżetowe, Golf nim nie jest. To jest dokładnie odwrotna polityka niż Stilo/Bravo kiedyś, na czym Fiat się przejechał.
Nie twierdzę, że to powód do dumy, że Fiat nie jest w stanie konkurować na rynku, w segmencie kompaktów, z najlepszymi, ale nie ma co obrażać się na rzeczywistość i dobrze, że w Turynie to rozumieją.
Fiat tutaj trochę kopiuje strategię Skody, dać więcej (wielkość auta) w niższej cenie niż konkurencja. Tak wykreowała się kiedyś Octavia.
Jak widzę, że Tipo jest większe od Rapida i kosztuje mniej lub w najgorszym razie tyle samo, to super, właśnie tak należy bić w Skodę, ich własną bronią.
Budżetowe Tipo to podstawa, ale jak ktoś chce więcej, mamy topowe, droższe wersje i test rynku, czy to kupi. Jak nie, nie ma tragedii, to nie jest podstawa sprzedaży. Jak się sprzeda, to mamy sygnał, że można próbować dalej iść droższe wersje i może następna generacja Tipo już nie będzie budżetowa. Wolę takie podejście, niż rynkową porażkę z gatunku Stilo / Bravo II.
Tak, Tipo wymiarami to kompakt, to nie jest Rapid czy C-Elisee/301 i całe szczęście.
Natomiast silniki, wnętrze i cena wyjściowa pokazują, że Fiat nie konkuruje na dzień dobry z Golfem jak równy z równym, Tipo to auto budżetowe, Golf nim nie jest. To jest dokładnie odwrotna polityka niż Stilo/Bravo kiedyś, na czym Fiat się przejechał.
Nie twierdzę, że to powód do dumy, że Fiat nie jest w stanie konkurować na rynku, w segmencie kompaktów, z najlepszymi, ale nie ma co obrażać się na rzeczywistość i dobrze, że w Turynie to rozumieją.
Fiat tutaj trochę kopiuje strategię Skody, dać więcej (wielkość auta) w niższej cenie niż konkurencja. Tak wykreowała się kiedyś Octavia.
Jak widzę, że Tipo jest większe od Rapida i kosztuje mniej lub w najgorszym razie tyle samo, to super, właśnie tak należy bić w Skodę, ich własną bronią.
Budżetowe Tipo to podstawa, ale jak ktoś chce więcej, mamy topowe, droższe wersje i test rynku, czy to kupi. Jak nie, nie ma tragedii, to nie jest podstawa sprzedaży. Jak się sprzeda, to mamy sygnał, że można próbować dalej iść droższe wersje i może następna generacja Tipo już nie będzie budżetowa. Wolę takie podejście, niż rynkową porażkę z gatunku Stilo / Bravo II.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Masz słuszność, mnie jednak trudno się pogodzić z faktem, że Fiat upadł tak nisko, że jego jedyny atut to cena.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Z takimi przerwami pomiędzy poszczególnymi modelami w segmencie kompaktów, to chyba pozostaje się cieszyć, że tylko tak nisko.
Śledząc politykę modelową całego FCA ostatnich kilkudziesięciu lat ciężko tam znaleźć spójną logikę długoterminową
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Siedząc w obydwu modelach czyli tipo i c-elysse stwierdzam że to bardzo podobny rozmiar. Rozstawem i długością może i się różnią, ale miejsca w środku jest tyle samo mało.
- MarcinCe
- Forumowicz/ka
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 maja 2014, 20:23
- Imię: MarcinCe
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Jako użytkownik Elysee przez 1,5 roku i użytkownik Tipo od kilku dni mogę powiedzieć, że to dwa różne samochody. Citroena skasowałem na całkowitą, w przyszłym tygodniu odbieram Tipo Lounge SW a na czas braku samochodu dostałem hatchbacka od Fiata cobym miał czym jeździć.
Elysee to B+ i to czuć we wnętrzu na szerokość. Na długość to niejeden kompakt może się schować, przestrzeni na nogi jest sporo. Wykończenie budżetowe ale solidne. Silnik 1.6 VTi to stara prosta konstrukcja z kilkoma ulepszeniami typu zmienne fazy. Idealna do gazu. Ma kopa jak trzeba i pali rozsądnie. Największa wada to wyciszenie a raczej jego brak od 100km/h słychać silnik a później jest tylko gorzej. Budżetowe auto co nie boi się pojechać po mniej równej drodze czy szutrze a przy okazji wygląda na dwa razy droższe. Teraz wyszedł model po liftingu, poprawili wyciszenie, doszły skóry i nawigacja.
Elysee to B+ i to czuć we wnętrzu na szerokość. Na długość to niejeden kompakt może się schować, przestrzeni na nogi jest sporo. Wykończenie budżetowe ale solidne. Silnik 1.6 VTi to stara prosta konstrukcja z kilkoma ulepszeniami typu zmienne fazy. Idealna do gazu. Ma kopa jak trzeba i pali rozsądnie. Największa wada to wyciszenie a raczej jego brak od 100km/h słychać silnik a później jest tylko gorzej. Budżetowe auto co nie boi się pojechać po mniej równej drodze czy szutrze a przy okazji wygląda na dwa razy droższe. Teraz wyszedł model po liftingu, poprawili wyciszenie, doszły skóry i nawigacja.
Lancia H.P.E. 1600 1982
były:
Thema 2.0 i.e. 1989
Delta 1.6 GT i.e. 1992
Dedra 1.6 i.e. 1990
były:
Thema 2.0 i.e. 1989
Delta 1.6 GT i.e. 1992
Dedra 1.6 i.e. 1990
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3% ... A9e_(2012)
Tipo jest wyższy, szerszy i dłuższy niż Citroen, ale rozstaw osi ma ciut mniejszy.
Na tym tle Skoda Rapid jest zdecydowanie najgorsza i Tipo powinien odebrać Skodzie klientów.
Tipo jest wyższy, szerszy i dłuższy niż Citroen, ale rozstaw osi ma ciut mniejszy.
Na tym tle Skoda Rapid jest zdecydowanie najgorsza i Tipo powinien odebrać Skodzie klientów.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
I tego się trzymajmy
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Tipo pnie się w górę w PL.
W sprzedaży prywatnej nr 1, sprzedaż flotowa też rośnie i łącznie mamy w maju prawie 1000 sztuk sprzedaży całkowitej i szóste miejsce w kategorii aut osobowych.
http://www.pzpm.org.pl/en/Automotive-ma ... n-May-2017
W sprzedaży prywatnej nr 1, sprzedaż flotowa też rośnie i łącznie mamy w maju prawie 1000 sztuk sprzedaży całkowitej i szóste miejsce w kategorii aut osobowych.
http://www.pzpm.org.pl/en/Automotive-ma ... n-May-2017
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)
Sprzedaż się pnie bo kupiłem SW 1,4 turbo w wersji lounge. Jestem zadowolony.