Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: Tomzik » 04 mar 2017, 19:48

Dawid pisze: 04 mar 2017, 8:11 Aż prosi się o wsadzenie 2.0 MJet.
I o ksenony, bo ja rozumiem jeszcze, że za tą kasę auto nie było projektowane pod diodowe lampy, ale kurna, żeby nawet ksenonów w ofercie nie było to jest kpina.

Byłem w salonie, pomacałem hatchbacka w środku - nie ma rewelacji, ale też nie ma tragedii. Chwilami lepszy plastik niż w Bravo, zwłaszcza lepiej wygląda podszybie. Ale mimo wszystko ten samochód jest wg mnie krokiem wstecz. Kto nie idzie naprzód ten się cofa. Wygląd jest niby spoko, ale patrząc na tył nie mogę się oprzeć wrażeniu, że to zerżnięta Auris. Całościowo Bravo wyglądało znacznie fajniej. Tipo nie porywa mnie designem, jest jak najbardziej poprawne, ale emocjonalnie to są dla mnie okolice Focusa albo Astry co najwyżej. Zero startu do Bravo, Delty czy Giulietty.

Brak ksenonów, brak mocniejszego silnika niż 120KM, gdzie Bravo miało i beznyniaka i diesla (a nawet 2).

To co mi się spodobało to fakt, że odeszli od tego wściekłego, najbardziej męczącego oczy czerwonego podświetlania zegarów.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: hitmanag » 04 mar 2017, 20:23

Tomzik pisze: 04 mar 2017, 19:48
Dawid pisze: 04 mar 2017, 8:11 Aż prosi się o wsadzenie 2.0 MJet.
I o ksenony, bo ja rozumiem jeszcze, że za tą kasę auto nie było projektowane pod diodowe lampy, ale kurna, żeby nawet ksenonów w ofercie nie było to jest kpina.

Byłem w salonie, pomacałem hatchbacka w środku - nie ma rewelacji, ale też nie ma tragedii. Chwilami lepszy plastik niż w Bravo, zwłaszcza lepiej wygląda podszybie. Ale mimo wszystko ten samochód jest wg mnie krokiem wstecz. Kto nie idzie naprzód ten się cofa. Wygląd jest niby spoko, ale patrząc na tył nie mogę się oprzeć wrażeniu, że to zerżnięta Auris. Całościowo Bravo wyglądało znacznie fajniej. Tipo nie porywa mnie designem, jest jak najbardziej poprawne, ale emocjonalnie to są dla mnie okolice Focusa albo Astry co najwyżej. Zero startu do Bravo, Delty czy Giulietty.

Brak ksenonów, brak mocniejszego silnika niż 120KM, gdzie Bravo miało i beznyniaka i diesla (a nawet 2).

To co mi się spodobało to fakt, że odeszli od tego wściekłego, najbardziej męczącego oczy czerwonego podświetlania zegarów.
Z tego co pamiętam zamysł był taki, żeby wypuścić coś innego niż klon 500.
Udało im się.
Jest szansa na pokaźną sprzedaż i nie można porównywać Tipo do Giulietty bo to nie był ten target.
Raczej Rapid, 301, C-Ellyse itd.
Ma być zaprezentowana odmiana ze sporo lepszym wykończeniem, link powyżej.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: Tomzik » 04 mar 2017, 21:32

Ale porównałem też do Bravo a to już chyba można.

Zresztą chodziło mi tylko o wygląd w tamtym wypadku. Obecne Tipo to jak dla mnie takie nowsze Stilo. Z tym, że Stilo 3d jednak miało w sobie coś ;) A Tipo... no nie da się powiedzieć, że jest słabe albo wręcz brzydkie, ale.. po Bravo to dla mnie krok wstecz i tyle.

Co do tej lepszej wersji - nie urządzałoby mnie to. Dlaczego chcąc mieć głupie ksenony, które oferowało nawet wyśmiewane VW Polo w roku 2000 muszę kupić wersję "zupa turbo 2017 edyszyn" ?

Wciąż mam nadzieję, że to chwilowe i że niebawem do każdej wersji ponad podstawową będę mógł domówić ksenony. Ja wiem, że to nie ma być high-tech i dlatego nie wytykam braku diodowych lamp jak w Leonie czy Astrze, ale bez jaj - ksenony będą miały niebawem 25 lat na rynku i inni producencie stosują je od dawna i w mniejszych autach (w tym nawet Lancia).

Uczepiłem się ich, ale myślę, że kto trochę z nimi pojeździł nie chce wracać do żarówek.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: hitmanag » 04 mar 2017, 21:40

Tomzik pisze: 04 mar 2017, 21:32 Ale porównałem też do Bravo a to już chyba można.

Zresztą chodziło mi tylko o wygląd w tamtym wypadku. Obecne Tipo to jak dla mnie takie nowsze Stilo. Z tym, że Stilo 3d jednak miało w sobie coś ;) A Tipo... no nie da się powiedzieć, że jest słabe albo wręcz brzydkie, ale.. po Bravo to dla mnie krok wstecz i tyle.

Co do tej lepszej wersji - nie urządzałoby mnie to. Dlaczego chcąc mieć głupie ksenony, które oferowało nawet wyśmiewane VW Polo w roku 2000 muszę kupić wersję "zupa turbo 2017 edyszyn" ?

Wciąż mam nadzieję, że to chwilowe i że niebawem do każdej wersji ponad podstawową będę mógł domówić ksenony. Ja wiem, że to nie ma być high-tech i dlatego nie wytykam braku diodowych lamp jak w Leonie czy Astrze, ale bez jaj - ksenony będą miały niebawem 25 lat na rynku i inni producencie stosują je od dawna i w mniejszych autach (w tym nawet Lancia).

Uczepiłem się ich, ale myślę, że kto trochę z nimi pojeździł nie chce wracać do żarówek.
Cena Bravo była tak skalulowana jak Stilo.
Auto nie odniosło sukcesu sprzedażowego i tyle.
Abyło dopracowane na ówczesne czasy...
Tipo jest mniej wypasione i nie ma tylu fajerwerków ale patrząc po pierwszych miesiącach sprzedaży jednak ksenony to nie must have...
Jak to taki warunek pozostaje wybrać konkurencję droższą i kto wie czy nie bardziej problematyczną.
Ja życzę dla Fiata setek tysięcy sprzedanych aut Tipo...
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: Tomzik » 04 mar 2017, 21:58

Ależ ja również życzę :)

Ksenony to nie must have - dla większości. Dla mnie tak. I pewno nie tylko. Zresztą - przecież nie twierdzę, że mają być w standardzie, bo nie każdy jest wymagający, ale żeby nawet w opcji nie było tak prostej technicznie rzeczy to moim zdaniem świadczy też o "zacofaniu" konstrukcji a bynajmniej dla niejednym nabywcy może wywrzeć takie wrażenie.

Tym bardziej, że wg mnie wcale nie brak mu fajerwerków jak to piszesz - jest o wiele lepiej wyglądające radio z dotykowym ekranem, przy którym Instant Nav z Bravo i Delty wygląda mega siermiężnie. Są "motocyklowe" zegary, ze starującymi do końca skali wskazówkami przy włączaniu zapłonu. Są w końcu światła diodowe dzienne. Można? Można. Czemu więc wynalazku sprzed 25 lat nie można?

Bravo było dopracowane, bo w gruncie rzeczy było zubożonym (brak choćby przesuwanej kanapy czy tempomatu z radarem odległości i kilku innych bajerów) Stilo z nieco poprawioną mechaniką i okraszone znacznie ładniejszym, znów "włoskim" a nie "niemieckim" nadwoziem. Do dziś nie rozumiem, dlaczego się nie sprzedawało.

Zapewne długo nie kupię nowego auta, ale skoro Fiat ma podejście jakie pokazujesz (ni ma ksenonów, jak nie pasuje to se idź gdzie indziej) to lipa.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: hitmanag » 04 mar 2017, 22:02

To dlatego go nie kupisz bo nie ma ksenonów?
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: Tomzik » 04 mar 2017, 22:06

Nie kupię, bo nie mam kasy :P

Ale gdybym miał to tak - mając z 70k do wydania nie chciałbym, aby moje nowe auto miało słabe światła.

Nierzadko jeżdżę wieczorem, a przez kilka miesięcy jesienno-zimowych nad ranem po ciemku do pracy przez lasy, gdzie każdy dodatkowy oświetlony metr pobocza to dla mnie dużo.

Jadąc nowszą Deltą i widząc znacznie więcej na boki czuję się dużo pewniej niż jadąc starszą, mimo, że założyłem w niej dobre żarówki i rozebrałem oraz porządnie wyczyściłem lampy, dzięki czemu niejedno sporo nowsze auto ma gorsze światła. Ale koło ksenonów z nowszej Delty nawet nie stały.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2017, 22:10 przez Tomzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: hitmanag » 04 mar 2017, 22:09

To po co to narzekanie?
Jak coś za 70 tyś możesz kupić Giuliettę lub do tego czasu jak uzbierasz, poliftowa wersja Tipo już będzie miała ksenony.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: Tomzik » 04 mar 2017, 22:13

I o tym też pisałem, że na to liczę :)

A po co narzekam? Też pisałem. Jeśli nowe auto wchodzi na rynek i brakuje mu "wynalazku" sprzed ponad 20 lat, który na dodatek stosowany był w poprzedniku i poprzedniku poprzednika, a oprócz tego stosują je inni producenci, bynajmniej nie jakieś "premium" lecz typu Renault, Opel czy Folcwagen w nawet mniejszych autach - budzi to we mnie nieodparte skojarzenia z naprawdę mega budżetowym (mówiąc łagodnie) autem. A to już kiepskie skojarzenie i boję się, że wielu innych również to skojarzenie dopadnie.

Poza tym uważam, że dobre auto powinno dać się skonfigurować na wiele sposobów, jak nie masz kasy to kupujesz wersję bieda, jak masz dużo kasy to masz prawo ją wydać na dodatki jakie Ci się podobają. A ksenony akurat to nie kosmiczna technologia niemożliwa do zastosowania w aucie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: hitmanag » 04 mar 2017, 22:18

Całe szczęście nie masz racji ponieważ to budżetowe auto póki co sprzedaje się rewelacyjnie i ludzie świadomie je kupują nie tyl;ko w PL.
Jak wyniki będą spadać dołożą ksenony :)
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3115
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: FIAT ?GEA/TIPO 2015 (sedan, HB, SW) na rynki EMEA

Post autor: broker » 05 mar 2017, 8:11

Fiat podszedł do tematu Tipo dokładnie odwrotnie niż w przypadku Stilo i Bravo.
Po pierwsze auto ma być tanie, budżetowe, po drugie ma mieć wszystkie wersje nadwozia, pełna gama.
Fiat atakuje Skodę Rapid a nie Golfa/Octavię.

Sam jestem ciekaw czy pójdą z czasem w droższe wersje, lepsze silniki itd.
Budują jednak pozycję z poziomu ceny, tak się buduje markę od zera. Niestety, Fiat w segmencie ambitnych kompaktów poniósł dwie klęski (Stilo/Bravo) i wydaje się, że obecna strategia jest słuszna. Rynek zresztą to kupuje.
Tak Skoda budowała swoją pozycję, krok po kroku. Nie zdziwię się jak kolejna generacja Tipo będzie już piętro wyżej. A nawet obecna może dostać wyższe wersje, jak wspomniana S-design.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: FXX » 05 mar 2017, 14:27

Kurczę, przecież już zapowiedzieli, że w S-design będą ksenony...
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: hitmanag » 05 mar 2017, 15:57

I bardzo dobrze, dla tych co muszą mieć to rozwiąże problem (braku ksenonów) :))))
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6288
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: vanisch » 05 mar 2017, 17:26

FXX pisze: 05 mar 2017, 14:27 Kurczę, przecież już zapowiedzieli, że w S-design będą ksenony...
Nawet w artykule wklejonym wyżej jest o tym mowa :D
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2763
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

Post autor: hitmanag » 05 mar 2017, 17:40

Zgadza się.
Dopiero teraz odczytałem o tych ksenonach w bogatszej wersji :)
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”