Strona 21 z 23

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 16:41
autor: FXX
Nie takie proste jak się ma cienką podstawę w postaci zwykłego McPhersona i belki skrętnej z tyłu.
Oczywiście do zrobienia, tylko za cenę takiego Tipo pewnie kupiłby Giuliettę Veloce z TBi ;)

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 19:56
autor: fedos
Gdybym miał, to sam zrobić, to jest to tak proste jak budowa cepa przy budowie takiego zawieszenia, więc nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma, bo dobry zestaw zawieszenia kosztuje grosze w takim wypadku co można zaobserwować w autach z takim rozwiązaniem. patrząc na to jakie ceny za golasa fiat wywalił, to chyba im głowa sodowa odbiła do głowy, więc za zwykły zawias sportowy pewnie wolałoby 300% wiecej niż możnaby go było kupić w sklepie tuningowym.

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 20:38
autor: FXX
Ależ ja nie szukam problemu :)
Ja tylko stwierdzam fakt, że na tak cieniutkiej bazie jak zwykły McPherson i zwykła, najprostsza belka skrętna z tyłu zrobienie dobrze prowadzącego się samochodu to nie jest taka prosta sprawa. Ale w końcu dobre prowadzenie to pojęcie względne i subiektywne, więc jeśli Ci wystarczy zwykły zestaw sportowy do takiego zawieszenia to szanuję to, ale sportowe zawieszenie oparte na wielowahaczu to nie będzie i w kwestii prowadzenia będzie mu nadal brakowało :)

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 20:53
autor: fedos
FXX pisze: 05 lut 2019, 20:38 Ależ ja nie szukam problemu :)
Ja tylko stwierdzam fakt, że na tak cieniutkiej bazie jak zwykły McPherson i zwykła, najprostsza belka skrętna z tyłu zrobienie dobrze prowadzącego się samochodu to nie jest taka prosta sprawa. Ale w końcu dobre prowadzenie to pojęcie względne i subiektywne, więc jeśli Ci wystarczy zwykły zestaw sportowy do takiego zawieszenia to szanuję to, ale sportowe zawieszenie oparte na wielowahaczu to nie będzie i w kwestii prowadzenia będzie mu nadal brakowało :)
Jak zwykle wiesz lepiej 🤣 Weź, że sobie chłopie obadaj parę aut z takim rozwiązaniem, które Twoja alfę i połowę tego wielowahaczowego dziadostwa objada z palcem w... Kiedyś nie było układu wielowahaczowego, a auta jakoś jak przyklejone leciały po zakrętach.

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 20:57
autor: rob_76
Wspomniałbym tu - jako argument w dyskusji - o zawiasie Delty II... Też raczej z gatunku prostych - właśnie McPherson i belka skrętna z tyłu... Odrobinę twardsze i niższe sprężyny oraz dystanse i prowadzenie było/jest OK... A wiem co mówię, bo miałem przez moment tak "zmodzoną" po-Wilkinową bi-colore 2.0 16V na 15-kach z Ypsilona (+ dystanse) i dość ją solidnie w zakrętach "bujałem"... Dawała radę do tego stopnia, że żałuję że nie było to turbo... A jeszcze bardziej, że musiałem sprzedać... : beczy :

Choć na obronę Kamila dodam - zapewne trochę się bawili we FIAT-cie, by tą bazową zawiechę dopracować do takiej doskonałści... :)

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 21:02
autor: FXX
fedos pisze: 05 lut 2019, 20:53Jak zwykle wiesz lepiej 🤣 Weź, że sobie chłopie obadaj parę aut z takim rozwiązaniem, które Twoja alfę i połowę tego wielowahaczowego dziadostwa objada z palcem w... Kiedyś nie było układu wielowahaczowego, a auta jakoś jak przyklejone leciały po zakrętach.
Nie ja wiem lepiej, ale Ciebie przerasta konstruktywna dyskusja :) I znowu mi AR wypominasz, boli Cię to czy jakiś kompleks masz?

Ale pozwolę dać Ci się wykazać, proszę wymień te samochody, które to tak z paluszkiem w 4 literkach oblatują swoich konkurentów na wielowahaczu :)

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 21:06
autor: kond243
Zgadzam się Delta II ma prosty zawias i prowadzi się rewelacyjnie. Wersja GT Heliosa jedzie jak zła w zakrętach. Jeszcze weźmy pod lupę Lancie Y . Wersje z 1.2 16v. Zawieszenie z Punto 1 GT ,felgi 15 cali. Z przodu Macpherson , z tyłu belka. I po zakrętach jeździ to jak złe. Jeśli komuś nie dałem rady na prostej to czekałem ne krętą drogę a wtedy zawsze dałem radę. Y radził sobie na zakrętach lepiej jak ar 156 na wielowaHaczu sprawnym. Dlatego można zrobić auto z prostym zawieszeniem i dobrze prowadzące się.

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 21:13
autor: fedos
FXX pisze: 05 lut 2019, 21:02
fedos pisze: 05 lut 2019, 20:53Jak zwykle wiesz lepiej 🤣 Weź, że sobie chłopie obadaj parę aut z takim rozwiązaniem, które Twoja alfę i połowę tego wielowahaczowego dziadostwa objada z palcem w... Kiedyś nie było układu wielowahaczowego, a auta jakoś jak przyklejone leciały po zakrętach.
Nie ja wiem lepiej, ale Ciebie przerasta konstruktywna dyskusja :) I znowu mi AR wypominasz, boli Cię to czy jakiś kompleks masz?

Ale pozwolę dać Ci się wykazać, proszę wymień te samochody, które to tak z paluszkiem w 4 literkach oblatują swoich konkurentów na wielowahaczu :)
Lekcji za Ciebie Panie wszystko wiedziedzacy nie odrobię, przykro mi bardzo 😁

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 21:21
autor: FXX
fedos pisze: 05 lut 2019, 21:13 Lekcji za Ciebie Panie wszystko wiedziedzacy nie odrobię, przykro mi bardzo 😁
A mi przykro nie jest :) Przynajmniej jest szansa, że nie będę musiał czytać kolejnych Twoich wypocin w tym temacie :)

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 21:38
autor: Grzyws
Pozwolę wtrącić swoje trzy grosze w dyskusję.

Musimy pamiętać, że opracowanie jakiejś sportowej wersji danego modelu i wprowadzenie go do sprzedaży to nie tuningi samochodu na własną rękę. Weźmy pod uwagę nawet taki układ hamulcowy. Wymiana tarcz na większe to niby nic trudnego zwłaszcza jeżeli możemy dopasować je z innego modelu jakie mamy w gamie. Ale co z zestrojeniem ESP czy ABS ? Byłem kiedyś na szkoleniu, w którym mówiono że takie modyfikacje chociaż możliwe zaburzają pracę tych układów. Z oprogramowaniem sterowników tych systemów jest jak mapą silnika. Jest ono dobierane ściśle pod każdą wersję i jeżeli zmieniamy coś w tym układzie to zmienia się też później jego działanie. Pewnie w zwykłych warunkach tego nie odczujemy jakoś szczególnie ale w skrajnych przypadkach taki układ staje się już nieprzewidywalny. Dla producenta zmodyfikowanie układu hamulcowego robi się więc już nie takie proste.
W sprawie zawieszenia, jest podobnie jak z hamulcami. Dla nas to pestka, ale dla producenta samochodu znowu kolejne koszty związane z opracowaniem technologii naprawy do nowych układów, opracowanie dokumentacji, testy itp.
Czy da się zrobić dobrze prowadzący się samochód na belce skrętnej ? Pewnie, że się da. Wszystko zależy od tego co dla kogo jest "dobrze prowadzącym się samochodem". Dla mnie moje Bravo w wersji sport super się prowadzi a ma belkę skrętną. Ale ja nie jestem kierowcą rajdowym i nie wykorzystywałem nigdy samochodu na torze itp. Z jakiegoś powodu w motorsporcie jeżdżą na wielowahaczu i to w dodatku na unibolach bez żadnych elastycznych elementów ;)

Podsumowując moje wywody. Tipo dostało tylko wygląd sportowy, bo to budżetowy model Fiata i nikt nie chce teraz w niego ładować dodatkowych pieniędzy zwłaszcza, że jest w połowie życia modelowego.

Wielowahacz jest lepszy od belki skrętnej i możliwości tego zawieszenia są zdecydowanie większe. Belka ma być tania, dlatego jest w tanich samochodach.

To czy coś się dobrze prowadzi to pojęcie względne, zależy co kto oczekuje od samochodu ;)

Pozdrawiam !

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 05 lut 2019, 22:04
autor: piterstilo
Ktoś kto odpowiada za gamę silników w Fiacie się nie popisał.
No przecież takie 150 KM, po prostu się należy. Wiadomo, więcej to już duże koszta.
Niestety, ale Fiat od dawna już prowadzi fatalną politykę w kwestii silników.
Zawsze było mało wariantów mocy i pojemności.
Kiedyś nie było tak restrykcyjnych norm spalin, to wkładali zabytkowe silniki, mimo że na składzie mieli nowsze.
Np serię FIRE 770, 1000, 1100, 1200. zamiast tego wkładali stare 704,903, albo brazylijskie 1000.
Aktualnie mają nową serię FIRE FLY . Fiat Tipo sprzedaje się wyjątkowo dobrze. Dlaczego wolą zakończyć produkcję niż dać nowy silnik?
Drogo? no tak na początku zawsze jest drogo. Przy większej produkcji stanieje. Wszyscy producenci tak robią.
Ale Fiat tylko płacze.

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 07 lut 2019, 18:49
autor: horses
Przy obecnej polityce WLTP itp to nie zdziwił bym się jak by u nas wzięcie mało takie Mobi czy Uno jak by ktoś importował ;)

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 07 lut 2019, 19:04
autor: FXX
Zawsze można kupić 120-konnego T-Jeta i modzić ;)
Jak widać poniżej możliwości są:

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 12 lut 2019, 18:18
autor: hitmanag

Re: Nowy FIAT TIPO 2015 (sedan, HB, SW)

: 12 lut 2019, 19:06
autor: Dawid
Coś w tym Auto Świat pierd...olą z resztą jak zawsze.Jakie nowe silniki 1.4 95 KM i 1.3 Multijet?