Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Moderator: giekso
Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
http://www.auto-swiat.pl/sergio-marchio ... wia/nfzn85
Na rok przed planowaną emeryturą, stało się
Na rok przed planowaną emeryturą, stało się
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Brawa dla tego pana.
Wysłane z Galaxy S8
Wysłane z Galaxy S8
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Nie wiem czy jest się z czego cieszyć. Nowa osoba szefa FCA nie wróży dla Lancii nic dobrego.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Każda nowa osoba nie wróżyła by Lancii nic dobrego.
Po za tym technicznie ujmując , nawet jakby puścili nowy model. to i tak bym go nie kupił. Chyba że za 10 lat.
Tak tylko realnie patrzę obserwując ceny za Gulię. NA którą mam chęć , ale do przełamania to mi trochę brakuję - jakieś 30 tysi
Marchionne odszedł bo mu już stan zdrowia nie pozwalał, ale nie było to zaskoczeniem, bo miał w planach sam zrezygnować w 2019 r.
W każdym razie ,duży plus za wyciągniecie Fiata za uszy i mały drobny za skasowanie Lancii
Po za tym technicznie ujmując , nawet jakby puścili nowy model. to i tak bym go nie kupił. Chyba że za 10 lat.
Tak tylko realnie patrzę obserwując ceny za Gulię. NA którą mam chęć , ale do przełamania to mi trochę brakuję - jakieś 30 tysi
Marchionne odszedł bo mu już stan zdrowia nie pozwalał, ale nie było to zaskoczeniem, bo miał w planach sam zrezygnować w 2019 r.
W każdym razie ,duży plus za wyciągniecie Fiata za uszy i mały drobny za skasowanie Lancii
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Ale jest nadzieja, bo przecie Lanci już nie ma
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 lis 2016, 22:01
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Wyciągnięcie FCA jako firmy zgoda ale sama marka Fiat ma się bardzo kiepsko - widać wyraźnie, że w Europie w dłuższej perspektywie zostanie 500-tka, Panda, może jakiś crossover plus wynalazki typu 124. Gdzie te czasy gdy Fiat rządził w klasie B i sprzedawał całkiem dużo w klasie kompaktowej (patrz koniec lat 90-tych).
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Dla Lancii nie było ratunku - nie była rentowna już dawno temu - szkoda bo to marka z tradycjami.
Ale biznes jest biznes i nie ma przeproś - musi zarabiać. A marka Lancia został zepsuta w latach 70/80 i już się nie dało jej uratować (bez naprawę ogromnych inwestycji).
Każdy biznes liczy swoje pieniądze - a niestety dla Lancii w koncernie Fiat'a brakowało przede wszystkim platformy do budowania modeli mogących rywalizować na rynku.
Ale biznes jest biznes i nie ma przeproś - musi zarabiać. A marka Lancia został zepsuta w latach 70/80 i już się nie dało jej uratować (bez naprawę ogromnych inwestycji).
Każdy biznes liczy swoje pieniądze - a niestety dla Lancii w koncernie Fiat'a brakowało przede wszystkim platformy do budowania modeli mogących rywalizować na rynku.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Już go nie ma >>> https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... ta/8vg0l9p
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
[*] Niech spoczywa w spokoju.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Szkoda człowieka.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Ośmielę się polemizować z tym poglądem.Marcin_D pisze: ↑24 lip 2018, 12:17Dla Lancii nie było ratunku - nie była rentowna już dawno temu - szkoda bo to marka z tradycjami.
Ale biznes jest biznes i nie ma przeproś - musi zarabiać. A marka Lancia został zepsuta w latach 70/80 i już się nie dało jej uratować (bez naprawę ogromnych inwestycji).
Każdy biznes liczy swoje pieniądze - a niestety dla Lancii w koncernie Fiat'a brakowało przede wszystkim platformy do budowania modeli mogących rywalizować na rynku.
ad. 1 Dla Lancii nie było ratunku - nie była rentowna już dawno temu - to, że coś jest nierentowne, nie znaczy, że już takie musi pozostać na zawsze. W ten sposób nie byłoby szansy dla LOTu, VOLVO, Apple'a i setek tysięcy innych firm w historii. Przypadek Apple'a jest o tyle ciekawy, że to sam największy wróg Gates i Microsoft dali kroplówkę - bez Apple'a byliby posądzeni o monopol, a to byłoby dla Microsoftu jeszcze gorsze.
ad. 2 Ale biznes jest biznes i nie ma przeproś - musi zarabiać - garść historii:
a) 1974 Citroen zbankrutował, przejął go Peugeot;
b) 1998 Vickers odsprzedaje markę Rolls-Royce (samą markę! fabryka i i linie zostają dla Bentleya) BMW. BMW buduje fabrykę od zera, w polu;
c) BMW kupuje markę Mini od Rovera w 2000 roku. Do tego roku było produkowane klasyczne Mini. Na równie klasycznej platformie
d) 1969 Ferrari ma kłopoty, zostaje kupione przez Fiata
e) 1998 VW nabywa prawa do marki Bugatti oraz Bentley (gratis fabryka i technologie Rollsa, wtedy Bentley robił z Rollsem to, co MG z Roverem)
f) 1972 Właściciel Aston Martina przez zadłużenie sprzedaje udziały za całe 100 funciaków, część Astona produkująca traktory (taaaak, tak jak Lamborghini) idzie do właściciela marki sprzętu rolniczego Case; po drodze ma różnych właścicieli, w 1987 kupuje go Ford
g) 1986 wspomniana już Alfa trafia do Fiata, kupnem był zainteresowany Ford, ale Fiat go przebił
h) Lancia - historię przejęcia nie muszę tu chyba pisać;
i) Audi - tu już jest tak pogmatwana historia, że odsyłam do super napisanego materiału na automobilowni.pl Kliknij TUTAJ
j) Volvo - najpierw Ford w 2000 roku, później Geely w 2010
k) 1999 Renault wykupuje Dacię. O tu to były nowoczesne platformy! Najpierw własna wersja Renault 8, później Reanault 12, które w Polsce kojarzy się nie z Renault tylko właśnie Dacią 1300, później "własna" konstrukcja Dacia Nova na płycie Peugeota 309, odswieżona i sprzedawana nadal w latach dwutysięcznych jako Solenza. No masakra, same nowioczesne platformy...
itd......
Nie wszystkie modele czy marki muszą być dochodowe, tu chodzi o nie zostawianie wolnego pola konkurencji. Poza tym prezes jakiejś firmy jeżdżący niedochodową dla koncernu Lancią mógł później kupić dla swojej firmy 40 dochodowych dla koncernu dostawczaków Fiata. Mało tego, w świetle dzisiejszej opłacalności i marż, to na samochodach uchodzących za bardziej luksusowe zbija się kokosy. Stąd wyodrębnienie DS'a, wyższe pozycjonowanie VOLVO, również Alfa...
Wszystko, powtarzam wszystko, zależy od jakości zarządzania i pomysłu. Jak można wykończyć kogoś, pokazuje przykład Saaba, Rovera, a samego siebie - koncern GM - vide sprzedaż Opla i najbardziej masakryczny przykład - Daewoo/Chevrolet. Najlepiej podsumował to Tymon Grabowski vel złomnik na Spiderswebie:
Wzruszył mnie film z GM Korea, gdzie grupa wściekłych pracowników wchodzi do biura prezesa i demoluje je. Do tego kroku skłoniła ich wiadomość o braku premii rocznej w 2018 r. Wiadomo, że źle jest demolować biuro. Ale jeszcze gorzej jest demolować własną działalność, tak jak robi to General Motors of Korea. GM to mistrzowie złego zarządzania. Najpierw była lokalna, dobrze znana marka Daewoo. Zarżnięto ją koncertowo przy wsparciu najwyższych władz państwowych. Potem istniał sobie Chevrolet Korea, który radził sobie o tyle nieźle, że produkował dużo aut na eksport do Europy. A potem wycofano Chevroleta z Europy, a Opla sprzedano Francuzom i GM of Korea stał się niezbyt potrzebny. Fabryka w Gunsan od lat chodzi na 1/5 możliwości. Czyli: miej produkt i rynek – wycofaj produkt i strać rynek – denerwuj się, że nie masz produktu i rynku.
General Motors zapewne jest zarządzane przez pięciolatków. Całość, łącznie z filmikiem demolki kliknij TUTAJ
A propos Opla, z ostatniej chwili: Opel po raz pierwszy od 1999 zanotował wynik na plusie. Ostatni rok pod rządami GM to 257 mln Ojro na minusie, po pierwszym półroczu 2018 pod rzadami PSA to 502 mln Ojro na plusie. Dziennikarz posumował to słowami: "Chylimy czoła przed umiejętnościami Tavaresa i jego managerów i jesteśmy bardzo ciekawi, co stało na przeszkodzie temu, by Opel zarabiał na siebie przez ostatnie 20 lat, że wystarczył niecały rok, by wyszedł na plus." Więcej - kliknij TUTAJ Odpowiedź akapit wyżej...
Ratunek dla Lancii jest. Ktoś musi tylko chcieć. A że wszystko teraz musi być crossoverem - niech będzie i crossoverem... Ale to już temat na osobny wpis
Lybra 2.0 SW LX comfortronic
Miami Vice Fan
Miami Vice Fan
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 lis 2016, 22:01
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
Wypadałoby też zapytać o jakość zarządzania w firmach włoskich - współpracuję z kilkoma i regułą jest niestety bałagan, brak dotrzymywania terminów i kiepska komunikacja.
Bardzo bym chciał aby Lancia pojawiła się jeszcze na rynku ale jedyna szansa jaką widzę to jakiś szalony miliarder spoza Włoch, który zainwestuje ciężkie pieniądze w produkcję małoseryjnych aut z wyższej półki (z napędem elektrycznym/czy wodorowym).
Prawdopodobieństwo takiego scenariusza - jakieś 0,1%
Bardzo bym chciał aby Lancia pojawiła się jeszcze na rynku ale jedyna szansa jaką widzę to jakiś szalony miliarder spoza Włoch, który zainwestuje ciężkie pieniądze w produkcję małoseryjnych aut z wyższej półki (z napędem elektrycznym/czy wodorowym).
Prawdopodobieństwo takiego scenariusza - jakieś 0,1%
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
To może taki przewrotny pomysł - zamiast szukać innego inwestora (Kitaj ma dużo wolnej gotówki, szczególnie dewiz w $), może FCA zrobi to samo co z Fiatem i Abarthem. Można wsadzić drewno i inne wypasione rzeczy do Alfy i sprzedawać jako Lancia. Zawsze to coś. Niski koszt a pomysł nie tak poroniony jak naklejanie logo Lancii na Chryslery. Która to marka pod rządami FCA przeżywa również wielki regres, obecnie ma 1 (słownie: JEDEN) model oferowany tylko w USA. Coś jak Lancia z Ypsilonem
Lybra 2.0 SW LX comfortronic
Miami Vice Fan
Miami Vice Fan
Re: Sergio Marchionne – nieoczekiwana dymisja
[*] - szkoda człowieka
My możemy sobie pisać co chcemy - a zarządy i tak robią co chcą.
Przypuszczalnie mają jakiś interes w tym żeby uwalać różne marki, albo się ich pozbywać.
A Włosi z kiepskiego zarządzania i bałaganu słyną - wystarczy popatrzeć jak u nich wyglądają samochody jeżdżące po kraju (tak pokiereszowanych aut to nawet w Egipcie nie widziałem). Trafić stamtąd auto niepokiereszowane to chyba graniczy z cudem.
Sam mam na podwórku przykład - Thesis - makaroniarz jeździł dotąd aż silnik stanął [obróciła się panewka] (a pod maską było widać jak na dłoni że olej się leje).
My możemy sobie pisać co chcemy - a zarządy i tak robią co chcą.
Przypuszczalnie mają jakiś interes w tym żeby uwalać różne marki, albo się ich pozbywać.
A Włosi z kiepskiego zarządzania i bałaganu słyną - wystarczy popatrzeć jak u nich wyglądają samochody jeżdżące po kraju (tak pokiereszowanych aut to nawet w Egipcie nie widziałem). Trafić stamtąd auto niepokiereszowane to chyba graniczy z cudem.
Sam mam na podwórku przykład - Thesis - makaroniarz jeździł dotąd aż silnik stanął [obróciła się panewka] (a pod maską było widać jak na dłoni że olej się leje).