Kappa-Złomnik :-)

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!

Moderator: giekso

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Kappa-Złomnik :-)

Post autor: proxima86 » 30 mar 2019, 20:12

https://m.youtube.com/watch?v=X1KcYPKriHs

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka

Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: Bichoń » 30 mar 2019, 20:29

Czyja to?

PS. kur... dwie kappy miałem wiele lat, a dopiero teraz do mnie dotarło, że przyciski do regulacji zegara są pod zdejmowaną zaślepką. Ja to zawsze szpilką wciskałem!

Awatar użytkownika
drnogood
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: drnogood » 30 mar 2019, 21:08

I Blogmotive sie zalapal. Ale z tymi czujnikami cisnienia to dobry joke

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: yattaman » 30 mar 2019, 21:19

Ładna fabryka, dobry materiał.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: Johnny » 30 mar 2019, 21:52

Bichoń pisze: 30 mar 2019, 20:29 Czyja to?

PS. kur... dwie kappy miałem wiele lat, a dopiero teraz do mnie dotarło, że przyciski do regulacji zegara są pod zdejmowaną zaślepką. Ja to zawsze szpilką wciskałem!
Ja też miałem dwie Kappy w sumie jedną dalej mam i nie wiedziałem przez tyle lat, że za kierownicą można poczuć się jak szofer a nie kierowca e klasy...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
maciek_wk
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 531
Rejestracja: 02 sty 2017, 9:41
Imię: Maciej
Lokalizacja: Chorzów

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: maciek_wk » 30 mar 2019, 22:05

Bichoń pisze:Czyja to?

PS. kur... dwie kappy miałem wiele lat, a dopiero teraz do mnie dotarło, że przyciski do regulacji zegara są pod zdejmowaną zaślepką. Ja to zawsze szpilką wciskałem!
Nie jesteś sam Obrazek

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Mietek Podnietek

Było:
Fiat Panda 1000 i.e. fire 1991 : yesyes :
Fiat Tipo 3d 1.6 i.e. SX 1993
Fiat 126 elx Town 2000
Fiat Tipo 5d 1.4 S 1994
Fiat Brava 100 16v SX 1999 : beczy :
Fiat Stilo 3d 1.2 16v 2003
Fiat Bravo 1.6 jtdm 2010
Seat Leon 1.2 tsi 2015
Fiat Cinquecento 0.9 1993

Jest:
Lancia K Coupe 3.0 LX 1998 2415
Lancia Fulvia 1970
Fiat Barchetta Lido 2000
Dacia Duster 1.0 tce LPG 2020

Służbowo: Renault Megane GrandTour 1.5 dci 2020 :roll:


>>>ZAPRASZAMY DO SKLEPIKU Z GADŻETAMI LKP - KLIKNIJ TUTAJ<<<

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: Paweł Beski » 30 mar 2019, 22:25

Każdy może mieć swoje odczucia. Ja osobiście uważam , że Kappa jest bardzo wygodna zarówno z przodu jak i z tyłu. Moim zdaniem stwierdzenie w stylu kierowca ma gorzej niż pasażer jest mocno na wyrost.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 417
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: marq86 » 31 mar 2019, 9:46

Też obejrzałem, ładny egzemplarz się odnalazł :) Jak zwykle u Złominika kilka błędów w opisie, ale generalnie fajnie że Lancia żyje w sieci. Ciekawy ten grobowiec pokazany na początku filmu...
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: horses » 31 mar 2019, 19:00

Przynajmniej Złomnik jakoś to tak przyzwoicie komentuje, bo taki ten Motobieda to chyba dla jakiejś gimbazy jest.
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
malins
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 23 kwie 2015, 12:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: malins » 01 kwie 2019, 8:17

Cóż, każdy ma prawo do subiektywnych opinii... Z jednej strony Zbigniew Ł. podniecał się (słusznie) silnikiem Ibizy przez pół odcinka, a w kapiszonie stwierdził, że 5 cyl to taki wioskowy tuning 4 cyl... Taką ma manierę, że na wszystko co nie jest kei vanem, to trzeba ponarzekać. Co nie zmienia faktu, że lubię go pooglądać i poczytać. Tak samo jak idiotę na pasach ;) Poza tym, wielbiciel kebabów wybiera egzemplarze bardziej chude niż na wypasie. Rozumiem, że ktoś ma zajawkę na kompletowanie kołpaków i chwała mu za to, ale jednak nie jest to miarodajny test "rządówki", tylko przybliżenie modelu. Ba, widać, że lubi niemczyznę, bo narzeka na wyposażenie Kappy w niskiej wersji - dla przypomnienia wam (może jemu też, bo wiem, że sprawdza fora) wyposażenie równolatka Kappy, Mercedesa okulara W210:

Nawet podstawowa, benzynowa dwulitrówka o mocy 136 KM rozpędza auto do 100 km/h w ok. 11 sekund i zużywa około 10 litrów na 100 km. Najsłabszy diesel rozwija 95 KM i oferuje przyspieszenie do 100 km/h w 17 s i zużycie paliwa w okolicach 6,5 l. Z punktu widzenia potencjalnych problemów warto polecić doładowany, pięciocylindrowy model 2,9 TD o mocy 129 KM. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w około 11,5 s i zużywa mniej więcej 8 l /100 km. Nieco wolniejszy jest rzędowy, trzylitrowy diesel bez turbiny o mocy 136 KM, który zużywa podobne ilości paliwa i rozpędza auto do 100 w 12,9 s. za www.chceauto.pl

Czyli porównując najsłabsze wersje silnikowe (oczywiście Mercedes miał o WIELE więcej silników):

Kappa
2,0 R5 Pb - 155KM
2,4 R5 ON turbo - 136 KM

Mercedes E klasa W210
2,0 R4 Pb - 136 KM
2,2 R4 ON - 95KM

Narzeka na pikselowy ekran - w większości okularów o takim można było pomarzyć, trzeba było wywalić grubą bułę, żeby zamontowali jakikolwiek ekran. No i żeby nie trzeba było kręcić pokrętłami. I by na fotelach była skóra, a nie materiał. Jak w kompakcie... : yesyes : Normalnie było tak:
Obrazek

Ale ma metalowe klamki... Progi tak samo lecą w Lancii jak w okularze. Może nawet bardziej w okularze... ;) Jak dbasz, tak masz. Także tego...

Dla przypomnienia, oto jak oceniał Kappę Coupe brodaty dziad z psem na pasach : yesyes :
Lancia Kappa Coupe 2.0T 16V

Oprócz tego Blogo w fajny sposób opisywał też inną włoszczyznę: Alfa Romeo GTV 2.0 TS, Alfa Romeo 164 2.0 V6 i smaczek na koniec: Maserati Quattroporte 4.2 V8

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: Paweł Beski » 01 kwie 2019, 21:19

Wiem, że trochę nie w temacie. Jednak skoro poruszony został temat progów w Kappie to może ktoś znający temat napisze jak to w końcu jest. Buda w Kappie ma ocynk więc zakładam, że cała w nim jest, Druga sprawa która mnie interesuje. Czy prawdą jest, że pierwsze roczniki bodaj do liftu są na rudą odporniejsze od późniejszych? Co do samego Złomnika. Sądzę, że człowiek w swoich recenzjach jest mocno ironiczny. Do tego ma dość specyficzny styl bycia. Nie każdemu może to odpowiadać. Niewątpliwą zaletą jego działalności jest fakt, iż można zobaczyć auta które wyginęły lub prawie wyginęły.Do tego gość ma rację twierdząc niejednokrotnie, że takich aut już nie będzie. Trudno się z tym faktem nie zgodzić.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: volf » 01 kwie 2019, 22:26

Ocynk tez nie jest wieczny, po drugie nic fabrycznie do środka nie wlewali, mam na myśli wosk. Brak chlapaczy tez robi swoje, zwłaszcza, ze jest ta plastikowa osłona progów i syf tam wleci i zalega...
Znaczenie ma też ilość soli na drogach w różnych krajach i np. auta z Austrii i Dani lubią być fest pognite i piszę ogólnie o wszystkich a nie o Lancii.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: horses » 01 kwie 2019, 22:44

A Kappa nie była jak Dedra, że od podłogi w górę był ocynk ?
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
malins
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 23 kwie 2015, 12:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Kappa-Złomnik :-)

Post autor: malins » 02 kwie 2019, 9:51

volf pisze: 01 kwie 2019, 22:26 [...] nic fabrycznie do środka nie wlewali, mam na myśli wosk. Brak chlapaczy tez robi swoje, zwłaszcza, ze jest ta plastikowa osłona progów i syf tam wleci i zalega... [...]
O to, to właśnie. Wykończenie nadkoli i chlapacze to prawdopodobnie 60% przyczyn rdzy. Nieważne jakie auto, Bentley czy maluch, nie ma innej metody na wyprodukowanie błotnika, niż zagięty do wewnątrz kawał blachy w nadkolu. Gdzie lubi zbierać się syf i błotko. Tylko w jednym aucie nie miałem tego problemu. Mianowicie, poprzedni właściciel egzemplarza założył dorobione plastikowe nadkola, które wypełniały całe nadkole i dochodziły do obrysu auta. Tam nie miałem problemu z rudą. Patrząc na moją Lybrę - ruda atakuje łączenia blach z przodu progu i jedno miejsce w tylnym błotniku: tam gdzie styka się blacha ze zderzakiem. Tam też zawsze napcha się syfu, który długo trzyma wilgoć.

Co do Złomnika - ma swoją manierę, poglądy itd. Można sie z nim nie zgadzać. Ale jest kopalnią wiedzy i potrafi ją przekazać, co czyni jego twórczość ciekawą. I nie kryje się ze swoimi upodobaniami. Zresztą tak samo jak brodaty dziad z pieskiem ;) Który zamieścił niezłą recenzję Fiata 126p.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”