Strona 1 z 1

Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 28 maja 2018, 1:32
autor: Zorro
Witam, ostatnio przy prędkości 180-190 z okolic dachu (otwierany dach) słychaś... szum/świst, przy mniejszych nic nie słychać tylko w momencie przekraczania właśnie 180km/h , jakieś sugestie, rozwiązania, dodam że dach się otwiera i zamyka, nie zacina się, ale możliwe, że dawno nie był smarowany.... proszę o pomoc 😉

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 28 maja 2018, 8:04
autor: maxglow
Nie przekraczać 180...

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 28 maja 2018, 8:32
autor: ceva
W Nuova Bravo przy przekraczaniu 130 km/h słyszałem świst z okolic maski silnika, żadne regulacje połączenia zderzak-maska nie przyniosły efektu. Bardzo prawdopodobne, że nie ma na to leku. TTTM?

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 28 maja 2018, 11:14
autor: Zorro
Maxglow....hehe.... yyyy.... noooo nie, to nie rozwiązanie dla mnie... 😉 Ceva, może jakaś uszczelka w podszybiu, albo coś z wycieraczkami? Bo tak się zastanawiam u mnie może to też być kwestia jakiejś, uszczelki lub minimalnego niedomykania dachu.... chociaż deszcze padały i jest szczelny....hym...

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 28 maja 2018, 11:37
autor: ceva
A pobaw się i poeksperymentuj oklejając szczeliny na obrzeżach dachu taśmą klejącą. Może wyrównane powierzchni dachu spowoduje zmniejszenie zawirowania powietrza i hałas. Jak to pomoże to są dwie drogi, regulacja przylegania paneli dachu (o ile jest możliwa), albo TTTM. Współczesne auta nie są, wbrew pozorom, zbyt dopracowane aerodynamicznie (a przynajmniej te którymi miałem okazję jeździć)...

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 31 lip 2018, 10:44
autor: jacpab1
Hej ja mam wersję 1.8 Di, ale przy 180 nie słyszę szyberdachu, dopiero przy 225 zaczyna mi świszczeć powietrze od szyberdachu też mnie to denerwuje

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 10 sie 2018, 2:36
autor: Dorian
dodatkowa uszczelka miedzy fabrycznymi załatwi sprawę

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 10 sie 2018, 9:50
autor: Duch-Dziadka
Jeździłem kiedyś Deltą z otwieranym dachem i ja słyszałem już świsty przy 120. Przy 180 trudno oczekiwać ciszy... :)

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 05 paź 2018, 13:09
autor: Zorro
No to już, wiadomo i zaskoczę tych co twierdzą, że przy takich prędkościach musi szumieć. Temat zdiagnozowany, również dzięki opisowi z tego forum. Winna jest tylna uszczelka do której dociskana jest szyba szklanego dachu (jej końcowy rant). Kolega na forum opisał krok po kroku jak sobie z tym problemem poradzić. Polecam ;) i pozdrawiam włoską familię.

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 05 paź 2018, 13:25
autor: domibobi
Możesz wskazać miejsce gdzie zostało to opisane. Z góry dzięki.

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 05 paź 2018, 19:29
autor: Zorro

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

: 02 gru 2018, 18:55
autor: omulec
Jeśli słychać świst powyżej 110km/h - i dodatkowo słychać jakby dach się po prostu rozszczelniał, to winne są tylne prowadnice. Przednie wszyscy smarują, bo widać, tylnych nie.

Na tylnych stopach dachu są gumowe stopki ślizgowe. Kiedy się wytrą, dach może po prostu minimalnie podskakiwać na uszczelce i przy pewnej prędkości się rozszczelniać. FCA nie sprzedaje jako części, ale pasują jeśli mnie pamięć nie myli z Renault. Żeby ocenić stan, trzeba zdemontować tylne stopy - najpierw trzeba zdjąć listwy po bokach szklanego dachu (chyba na zatrzaski, uważnie, żeby nie pękły), potem torx do tylnych stóp szyby dachu (na odsuniętym dachu, podłożyć coś pod szybę). Przednie stopy można zostawić, nie trzeba rozkręcać, żeby zdjąć tył. Tylne po odkręceniu od szyby schodzą do wewnątrz.