Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: Zorro » 28 maja 2018, 1:32

Witam, ostatnio przy prędkości 180-190 z okolic dachu (otwierany dach) słychaś... szum/świst, przy mniejszych nic nie słychać tylko w momencie przekraczania właśnie 180km/h , jakieś sugestie, rozwiązania, dodam że dach się otwiera i zamyka, nie zacina się, ale możliwe, że dawno nie był smarowany.... proszę o pomoc 😉
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
maxglow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 05 lip 2009, 9:20
Imię: Max
Lokalizacja: Skała

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: maxglow » 28 maja 2018, 8:04

Nie przekraczać 180...
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: ceva » 28 maja 2018, 8:32

W Nuova Bravo przy przekraczaniu 130 km/h słyszałem świst z okolic maski silnika, żadne regulacje połączenia zderzak-maska nie przyniosły efektu. Bardzo prawdopodobne, że nie ma na to leku. TTTM?
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: Zorro » 28 maja 2018, 11:14

Maxglow....hehe.... yyyy.... noooo nie, to nie rozwiązanie dla mnie... 😉 Ceva, może jakaś uszczelka w podszybiu, albo coś z wycieraczkami? Bo tak się zastanawiam u mnie może to też być kwestia jakiejś, uszczelki lub minimalnego niedomykania dachu.... chociaż deszcze padały i jest szczelny....hym...
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: ceva » 28 maja 2018, 11:37

A pobaw się i poeksperymentuj oklejając szczeliny na obrzeżach dachu taśmą klejącą. Może wyrównane powierzchni dachu spowoduje zmniejszenie zawirowania powietrza i hałas. Jak to pomoże to są dwie drogi, regulacja przylegania paneli dachu (o ile jest możliwa), albo TTTM. Współczesne auta nie są, wbrew pozorom, zbyt dopracowane aerodynamicznie (a przynajmniej te którymi miałem okazję jeździć)...
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: jacpab1 » 31 lip 2018, 10:44

Hej ja mam wersję 1.8 Di, ale przy 180 nie słyszę szyberdachu, dopiero przy 225 zaczyna mi świszczeć powietrze od szyberdachu też mnie to denerwuje

Awatar użytkownika
Dorian
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 15 maja 2017, 7:34
Imię: Dorian

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: Dorian » 10 sie 2018, 2:36

dodatkowa uszczelka miedzy fabrycznymi załatwi sprawę

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: Duch-Dziadka » 10 sie 2018, 9:50

Jeździłem kiedyś Deltą z otwieranym dachem i ja słyszałem już świsty przy 120. Przy 180 trudno oczekiwać ciszy... :)
Giulietta Veloce 2016r

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: Zorro » 05 paź 2018, 13:09

No to już, wiadomo i zaskoczę tych co twierdzą, że przy takich prędkościach musi szumieć. Temat zdiagnozowany, również dzięki opisowi z tego forum. Winna jest tylna uszczelka do której dociskana jest szyba szklanego dachu (jej końcowy rant). Kolega na forum opisał krok po kroku jak sobie z tym problemem poradzić. Polecam ;) i pozdrawiam włoską familię.
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
domibobi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 29 wrz 2017, 6:54
Imię: Dominik
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: domibobi » 05 paź 2018, 13:25

Możesz wskazać miejsce gdzie zostało to opisane. Z góry dzięki.
Lancia Delta HardBlack 1.4 MultiAir Gold S&S 140 KM 2011 r.

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: Zorro » 05 paź 2018, 19:29

- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
omulec
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
Imię: Szymon
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Executive szum przy dużych prędkościach z dachu

Post autor: omulec » 02 gru 2018, 18:55

Jeśli słychać świst powyżej 110km/h - i dodatkowo słychać jakby dach się po prostu rozszczelniał, to winne są tylne prowadnice. Przednie wszyscy smarują, bo widać, tylnych nie.

Na tylnych stopach dachu są gumowe stopki ślizgowe. Kiedy się wytrą, dach może po prostu minimalnie podskakiwać na uszczelce i przy pewnej prędkości się rozszczelniać. FCA nie sprzedaje jako części, ale pasują jeśli mnie pamięć nie myli z Renault. Żeby ocenić stan, trzeba zdemontować tylne stopy - najpierw trzeba zdjąć listwy po bokach szklanego dachu (chyba na zatrzaski, uważnie, żeby nie pękły), potem torx do tylnych stóp szyby dachu (na odsuniętym dachu, podłożyć coś pod szybę). Przednie stopy można zostawić, nie trzeba rozkręcać, żeby zdjąć tył. Tylne po odkręceniu od szyby schodzą do wewnątrz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”